رفتن به مطلب

پیشرفته‌ترین موبایل جهان را چه کسی خواهد ساخت؟


ارسال های توصیه شده

seabird_4.jpg

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

دانش > فناوری اطلاعات - گوشی همراه مرغ دریایی، یکی از تازه‌ترین محصولات مفهومی آزمایشگاه موزیلا است که برای بهبود تعامل کاربر و ابزار در آن تنها از خرد جمعی بهره گرفته‌ شده و به طرحی فوق‌العاده برای آینده تبدیل شده است.

محبوبه عمیدی: کمتر از 2‌سال از فراخوان عمومی موزیلا برای مشارکت در طراحی‌های مفهومی مبتنی بر وب باز که بخشی از آزمایشگاه موزیلا است، می‌گذرد. در این مدت هزاران کاربر به این بخش از آزمایشگاه موزیلا پیوسته‌اند تا طرح‌ها، طراحی‌ها و ایده‌های تازه را به اشتراک بگذارند و بازخوردهای متفاوتی برای بهبود ایده‌هایی برای آینده را از دیگر کاربران دریافت کنند.

یکی از این افراد بیلی می، طراح موفق ابزارهای الکترونیک خانگی است که در اولین ماه‌های سال 2009، طراحی مفهومی یک تلفن همراه مبتنی بر وب باز را در آزمایشگاه موزیلا ارائه کرده است. او موفق‌شده با استفاده مستقیم از بازخوردهای گروه کاربران و ایده‌های ارائه‌شده، تغییرات بسیاری مطابق با فناوری‌های آینده در «مرغ دریایی» که سی‌بِرد نیز خوانده می‌شود، ایجاد کند.

seabird_5.jpg

مطابق فیلمی که

این تلفن همراه به یک دوربین دیجیتال 8 مگاپیکسلی و دو پروژکتور مینیاتوری مجهز است، امکان اتصال به مینی‌یو.اس.بی دارد و به شکل بی‌سیم شارژ خواهد شد. هدست بلوتوث به عنوان بخشی از گوشی ارائه خواهد شد که امکان دریافت اطلاعات با استفاده از امواج فروسرخ و علاوه بر این تبدیل به یک کنترل لمسی را نیز خواهد داشت.

مرور

اما ببینیم از یک تلفن همراه مبتنی بر وب باز می‌توانیم چه انتظاری داشته باشیم. به گزارش

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
، «مرغ دریایی» هم مانند سایر طراحی‌های مفهومی آزمایشگاه موزیلا یک تجربه است که می‌توان با آن آینده تعامل کاربران با محتوای تلفن همراه‌شان را بهتر پیش‌بینی کرد. یکی از موارد مورد توافق گروه کاربران تعامل فیزیکی نه‌چندان مطلوب با تلفن‌های همراه بوده است و از سوی دیگر با توسعه روزافزون پلتفرم‌ها و ابزارهای مرتبط با رایانه‌ها بهره‌وری پایین ورود اطلاعات به تلفن‌های همراه آشکارتر از پیش شده است.

seabird_1.jpg

تعامل

در «مرغ دریایی» امکانات متعددی برای بهبود تعامل پیش‌بینی شده است. از میان آنها می‌توان به پروژکتورها و ابزارهای پیشرفته ثبت حرکت اشاره کرد. در واقع کاربر می‌تواند با استفاده از یک فناوری کنترل حرکت دقیق و در فضای سه‌بعدی، همانطور که در تصویر می‌بینید با استفاده از یک صفحه کلید دو بخشی به نوشتن بپردازد و از فضای میانی به عنوان منطقه لمسی استفاده کند.

seabird_2.jpg

پروژکتور مینیاتوری

تعدادی از شرکت‌های سازنده تلفن همراه مانند سامسونگ، ال.جی و موتورولا تلاش می‌کنند با استفاده از پروژکتور در تلفن‌های همراه به سمت کارکردهای نمایشی بروند. اما می‌توان همزمان از پروژکتورها برای بهبود تعامل کاربر و ابزار نیز استفاده کرد.

در «مرغ دریایی» که صفحه‌ای تخت دارد می‌توان با استفاده از پروژکتورها و اعوجاج زاویه‌ای کیفیت تعاملی در حد نت‌بوک‌ها ایجاد کرد. کارکرد مستقل هر یک از پروژکتورها و بهره‌وری در حد لپ‌تاپ‌ها در این تلفن همراه پیش‌بینی شده است.

seabird_3.jpg

طراحی

در طراحی این تلفن همراه از اشکال آیرودینامیک، فرم بدن پرندگان و طبیعت الهام گرفته شده است. نگه‌داشتن آن به شکل عمودی در دست ساده است و هنگامی که مانند یک دستگاه کنترل از راه دور استفاده می‌شود، وضعیت حفظ و فرم آن در دست ایده‌آل خواهد بود. علاوه بر این انحنای در نظر گرفته‌شده برای پشت گوشی باعث می‌شود حین استفاده از آن به شکل افقی، عدسی پروژکتور بالاتر از سطح زمین و در وضعیت مطلوبی قرار بگیرد.

seabird_4.jpg

احتمالا می‌دانید موزیلا با مرورگر فایرفاکس که با آندروئید و سیستم عامل جدید مایمو متعلق به نوکیا سازگاری دارد و یکی از مرورگرهای محبوب مورد استفاده در تلفن‌های همراه است، جزیی جدانشدنی از آینده تلفن‌های همراه به شمار می‌رود.

با این حال «مرغ دریایی» تنها یکی از تجارب موزیلا در به خدمت گرفتن خرد جمعی برای بهبود یک نمونه مفهومی است و این بنیاد قصد ندارد در حال حاضر به تولید سیستم عامل یا سخت‌افزاری برای تلفن‌های همراه بپردازد. اما به نظر می‌رسد بازار تلفن‌های همراه و هوشمند پس از ارائه این نمونه جذاب، هر چند مفهومی به تکاپوی بیشتری نیاز خواهد داشت.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...