رفتن به مطلب

چگونه به وسیله کامپیوتر فاکس ارسال یا دریافت کنیم؟


ارسال های توصیه شده

ديگر نيازي به دستگاه فاكس نداريد

ویندوز کامپیوتر براي شما كار فاکس را انجام مي دهد .

به اطلاعاتي مكتوب نياز داريد كه هم اكنون در شهر ديگري دور از محل سكونت شماست . يك دستگاه دورنگار (fax ) تنها وسيله اي است كه طرف مقابل شما براي ارسال اين اطلاعات دارد و متأسفانه شما دستگاه دورنگار نداريد . چه راهي به نظرتان مي رسد ؟ دستگاه دورنگار دفتر كار يا اداره دوستان و آشنايان ، اداره پست و يا …؟ يك راه مطمئن و كم درد سر ديگر هم وجود دارد ، رايانه خودتان

مايكرو سافت سالها پيش ، هنگامي كه ويندوز 95 را ارائه مي داد ، فكر آن را كرد تنها كافي است يك Fax - Modem داشته باشيد و آنگاه بدون داشتن دستگاه دورنگار براحتي دورنگارهاي خود را دريافت و ارسال كنيد .

Microsoft Fax يكي از اجزاي رايگان ويندوز است كه در نسخه هاي 95 و 98 عرضه مي شود . اين نرم افزار را مـي توانيد در سي دي هاي اصلي ( Original) ويندوز 98 در مسير Tools/ Oldwin95/messagefolder در شاخه intl يا us مشاهده كنيد . در اين مسير فايلي به نام wms. exe وجود دارد . براي نصب Windows Messaging آن را اجرا كنيد . حال بايد Microsoft Fax را روي رايانه خود نصب كنيد . نام اين فايل AwFax . exe است كه در همان مسير قبلي است . پس از نصب و راه اندازي دوباره دستگاه ، مشاهده مي كنيد كه يك ايكن جديد به نام Inbox روي صفحه Desktop پديدار شده است .

براي ارسال و دريافت دورنگار مي توانيد از همين آيكن جديد كه در واقع همان Windows Messaging است ، استفاده كنيد و يا يكي از نرم افزارهاي Exchange و Outlook كمك بـگيريد ؛ البته اگر بخواهيد دورنگارهـاي خـود را از طـريق

Ms- Outlook دريـافت و ارســال كـنيد ، بايــد پـس از نصـب Ms - Fax دوباره Outlook را روي دستگاه خود نصب كنيد .

در اين مجال كوتاه ، تنها Windows Messaging را بررسي خواهيم كرد . براي كسب اطلاعات بيشترمي توانيد فايل متني Wms-fax.txt را كه درهمان مسير قبلي وجود دارد ، مطالعه كنيد.

وقتي براي اولين بار اين نرم افزار را اجرا مي كنيد ، بايد يك سري تنظيمات اوليه انجام دهيد . اين نرم افزار مي تواند براي ارسال و دريافت ايميل و دورنگارهاي شما به كار برود . در اين قسمت تنها دورنگار را تنظيم مي كنيم پس علامت كنارMicrosoft mail را برداريد و دكمه Next را بزنيد . مودم شما نشان داده مي شود . امكان اعمال تغييرات و يا معرفي مودم جديد به فهرست مودمها و … نيز در اين بخش وجود دارد . دوباره كليد Next را بزنيد .

صفحه اي كه مشاهده مي كنيد نوع تلفن شما را مشخص مي كند كه همواره روي دورنگار باشد يا به صورت دستي دريافت ، انجام شود . پس از زدن كليد Next نام و شماره تلفن خود را وارد كنيد .

( دقت كنيد در بخش دوم جلوي Fax Number بايد شماره تلفن خود را بنويسيد . ) دكمه Next را 3 بار بزنيد و در انتها Finish را انتخاب كنيد. به Windows Messaging خوش آمديد . اين نرم افزار بسيار شبيه Outlook است و ارسال و دريافت دورنگار نيز دقيقاً مشابه ارسال و دريافت ايميل است . بـراي ارسـال يـك دورنـگار كافي است از مـنوي Compose گزينه New Fax را انتخاب كنيد . حال از شما مي خواهد نام خود يا شركتتان را وارد كنيد .اگر با نام پيش فرض نمايش داده شده موافق نيستيد ، كافي است روي Properties Display كليك كنيد و مشخصات دلخواه خود را تنظيم كنيد ، آن گاه كليد OK را بزنيد و به پنجره قبلي برگرديد . پس از فشردن دكمه Next از شما مي خواهد نـام و شماره دورنگار شخص يا شركتي كـه مي خواهيد براي او دورنگار ارسال كنيد ، بنويسيد .نام شخص را در بخش : TO تايپ كنيد . جلوي عبارت : Fax ، 2 بخش وجـود دارد كه شمـا در بخـش دوم ، شمـاره دورنـگار طرف مـقابل را وارد مي توانيد كنيد . حال با زدن دكمه Next به صفحه بعدي برويد .

در اينجـادرخواست كنيد يك صفحه رويي ( ( Cover Page پيش از دورنگار شما ارسال شود كه ويژگي هاي اين صفحه را مي توانيد تنظيم كنيد .

مايكروسافت فكس به عنوان جزيي از ويندوز شما مي تواند دورنگار دريافت و ارسال كند و شما را از هزينه يك دستگاه دورنگار بي نياز كند .

در غير اين صورت از خير آن گذشته و NO را انتخاب كنيد . حال دكمه Next را بزنيد . در اين بخش بايد موضوع دور نگار و متن آن را تايپ كنيد . باز هم دكمه Next را بزنيد . در صورت نياز مي توانيد يك يا چند فايل تصويري هم همراه دورنگار خود ارسال كنيد . درست مثل فايلهاي الحاقي (Attachments ) كه همراه ايميل ها ارسال مي شوند . تا همراه خود دورنگار در طـرف گيرنده روي كـاغذ چـاپ شونـد پـس از فـشردن دكـمه N ext همه چيز آماده است .

دكمه Finish را بزنيد تا دورنگار شما ارسال شود . پيش از آن ، از متصل بودن مودم به خط تلفن و رايانه و همچنين روشن بودن آن مطمئن شويد .

روش ساده تر ديگري هم براي ارسال دورنگار وجود دارد . اگر از منوي start گزينه setting و پوشه Printers را برگزينيد ، مشاهده مي كنيد كه يك پرينتر جديد به نام Microsoft Fax اضافه شده است . يعني شما مايكروسافت فكس را به شكل و در قالب يك پرينتر در تمامي نرمافزارهاي خود در دسترس خواهيد داشت . مثلاً فرض كنيد مي خواهيد يك فايل Dos را كه در محيط Word باز است ، ارسال كنيد . از منوي فايل گزينه Print را انتخاب كنيد . از فهرست پرينترها ، Microsoft Fax را انتخاب كنيد . بقعه مراحل دقيقاً مشابه روش قبلي است . يك كپي از كليه دورنگارهايي كه به هر طريق ارسال مي كنيد ، در فهرست Sent items نرم افزار Windows Messaging نگهداري مي شود .

و اما براي دريافت دورنگار ، مي توانيد به صورت دستي يا اتوماتيك اين كار را انجام دهيد . ساده تر اين است كه هر گاه قصد دريافت دورنگار داريد ،

تلفن خود را به صورتي تنظيم كنيد كه خود به خود پس از چند بار زنگ خوردن به صورت خودكار روي دورنگار برود .

در اين صورت حتي مي توانيد وقتي در منزل نيستيد نيز دورنگارهاي خود را دريافت كنيد . براي اين كار از منوي Tools گزينه Options را انتخاب كنيد ، پوشه Services را فعال و گزينه Microsoft Fax را برگزيـنيد .

دكمـه Properties را بزنيد ؛ در اين بـخش مي توانيد كليه تنظيمات لازم را براي ارسال و دريافت دورنگارهاي خود انجام دهيد . در حال حاضر پوشه Modem , را انتخاب و دكمه Properties را بزنيد . در قسمت Answer Mode مشخص مي كنيد كه تلفن شما پس از شنيدن چند زنگ روي دورنگار برود . براي اعمال تنظيمات ، دكمه هاي OK صفحات باز شده را بزنيد .

حال مي توانيد به طرف مقابل خود اطلاع دهيد كه دورنگار خود را ارسال كند و مشاهده كنيد كه به چه سادگي اين كار انجام مي شود .

 

مي بينيد ، يك دستگاه دورنگار تمام و كامل در يك قدمي خود داشته ايد و از وجود آن غافل بوده ايد . از اين پس مي توانيد با اطمينان خاطر ، شماره تلفن خود را به عنوان تلفن و دورنگار ( Tele fax ) به ديگران بدهيد .

توجه:تنظیماتی برای ارسال فاکس با کامپیوتر باید انجام شود.

برای ویندوز اکس پی مراحل زیر را طی نمایید :

ابتدا بايد تنظيماتي را انجام دهيم

سي دي ويندوز ايکس پي را در سي دي درايو بگذاريد

printers and other Hardwareبه کنترل پانل رفته و روي اين گزينه کليک کنيد

کليک کنيدprinters and faxes در اينجا روي

add faxدر گوشه با لا سمت چپ روي اين گزينه کليک کنيد

 

ومراحل را دنبال نماييد بعد از نصب يک آيکن فاکس را مشاهده مي کنيد

که با کليک روي آن مي توانيد تنظيماتي داشته باشيد نام اين آيکن فاکس کنسول است مي توانيد در قسمت تولز فاکس کنسول شماره ارسال کننده و محل ذخيره فاکس هاي رسيده يا ارسال شده و تعدادزنگ براي فعال شدن فاکس وغيره را تنظيم نماييد

پيشنهاد مي شود تعداد زنگ براي دريافت اتوماتيک فاکس 3 در نظر گرفته و تيک کزينه اتوماتيک را در تنظيمات فاکس کونسول بزنيد

توجه داشته باشيد که براي دريافت و ارسال فاکس کامپيوتر بايد روشن باشد ومودم به خط تلفن وصل باشد و نيازي نيست که به اينترنت وصل شويد

براي ارسال فاکس در محيط ورد ونامه هاي تايپ شده بايد بعد از تايپ متن

وقرار دادن عکس و غيره از منوي فايل در ورد روي گزينه پرينت کليک کنيد واگر چاپگر داريد بايد فاکس را انتخاب کنيد ،اگر چاپگر نداريد مطمئن شويد

که گزينه فاکس انتخاب شده باشد در قدم آخر بعد از کليک روي فاکس در محيط ورد بايد شماره تلفن گيرنده فاکس را با درج پيش شماره شهر وارد نماييد و توصيه مي گردد گزينه پيش نمايش متني که ميخواهيد فاکس کنيد را حتما ببينيد .

بعد از ارسال هر فاکس یک نمونه از آن با پسوند tif در فولدری که از ابتدا در نظر گرفته اید ذخیره خواهد شد. بااين روش ساده وبسيار کم هزينه مي توانيد تعداد بسيار زيادي فاکس با کيفيت عالي دريافت و يا ارسال نماييد در صورت نياز به راهنمايي تماس بگيريد .

به نقل از سايت:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...