رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

لازم به ذکر است این ترفند بر روی گوشیهایی که زبان عربی رو ساپورت می کنن , سازگار می باشد.اولین کار مهمی که باید انجام داد اینه که چهار کلمه که با حروف گ چ پ ژ ، شروع می شوند را به طریقی وارد گوشی کرد

( اگه این کار رو با یک گوشی دیگه که این حروف رو ساپورت می کنه انجام بدید خیلی کار شما رو راحت تر می کنه . مثل نوشتن این کلمه در گوشی دیگر و ارسال آنها به گوشی شما بوسیله پیامک)

بعد از اینکه این کلمه ها رو مثل :پا ، ژاله ، چین ، گل - به گوشی خودتون انتقال دادید آن ها را با کلید مداد ، copy کرده و در notepad ، paste کنید .

در مرحله بعدی یکی از کلمه ها مثل گل ، رو از notepad کپی کرده و به قسمت پیامک می رویم .

در قسمت نوشتاری پیامک ، زبان عربی را انتخاب کرده . و سپس از آن قسمت دیکشنری رو فعال می کنیم ( Predictive text on )رو On می کنیم ( این کار را می شود با کلید مداد نیز انجام داد ) سپس کلید مداد رو یک بار دیگه می زنیم و اولین گزینه یعنی Predictive text رو که انتخاب کنیم سمت راست آن یک منوی ظاهر می شود که insert word رو انتخاب می کنیم . در این مرحله کلمه گل را که از notepad کپی کرده ایم در این قسمت paste می کنیم و ok را میزنیم ( برای paste کردن از گرفتن چند ثانیه کلید مداد و بعد از آن ظاهر شدن کلمه paste و زدن کلید مربوط به paste استفاده می کنیم .

در بیشتر گوشیهای جدید می توان به جای مداد از کلید # استفاده کرد.

خوب ، سه کلمه دیگر را به همین طریق وارد دیکشنری می کنیم ( ساده است ) خوبی این روش این مورد می باشد که که از این مرحله به قبل فقط یک بار برای همیشه انجام می شود و در مواقع دیگر لازم نیست .

( حتی بعد از خاموش و روشن کردن گوشی هم لازم نیست یک بار دیگر این مراحل را تکرار کرد)

مراحل بعد : وقتی چهار کلمه را به همان روش ذکر شده وارد کردید ، می رسیم به نوشتن پیامکهای شامل حروف فارسی .

هنگام وارد شدن به محیط نوشتاری پیامک ، اگر بخواهیم که مثلا از حرف گ در نوشته خود استفاده کنیم . برای این کار اول دیکشنری را فعال می کنیم که برای بیشتر گوشی ها برای فعال کردن سریع این گزینه از کلید # استفاده می کنیم (

وقتی که دیکشنری رو فعال کردیم ، برای استفاده از حرف گ یک بار عدد شماره 8 را می زنیم و بلافاصله چند بار پشت سر هم کلید * را فشار می دهیم . سپس به حرف گ می رسیم .

هنگامی که حرف گ نوشته شد ، دیگر به کلید * دست نمی زنیم . خوب این از حرف گ .

برای ادامه نوشتن دیکشنری را غیر فعال می کنیم و به نوشتن خود ادامه می دهیم . همین طور برای نوشتن حروف دیگر :

 

برای نوشتن حرف گ : زدن عدد 8 و بلافاصله بعد از آن پنج بار زدن کلید *

برای نوشتن حرف چ : زدن عدد6 و بلافاصله بعد از آن چهار بار زدن کلید *

برای نوشتن حرف پ : زدن عدد 2 و بلافاصله بعد از آن پنج بار زدن کلید *

برای نوشتن حرف ژ : زدن عدد 5 و بلافاصله بعد از آن پنج بار زدن کلید *

لینک به دیدگاه
  • پاسخ 78
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

فرض کنید در شرایطی قرار گرفته‌اید که جان کسی در خطر است، حادثه‌ای ناگوار رخ داده، می‌خواهید به آتش‌نشانی اطلاع بدهید و یا به کمک فوری پلیس نیاز دارید؛ قطعأ در اولین اقدام از تلفن‌همراه خود برای تماس با مراکز مربوطه نظیر پلیس، آتش‌نشانی و اورژانس استفاده میکنید. اما به هر دلیلی ممکن است این اقدام به طور طبیعی میسر نشود. هم‌اکنون قصد داریم ترفندی کاربری را به شما معرفی کنیم که با بهره‌گیری از آن می‌توانید در شرایطی مانند شرایط ذیل نیز با مراکز فوریت‌های اضطراری تماس بگیرید؛ در زمان‌هایی که تلفن‌همراه شما از شبکه خارج شده باشد و هیچ نوع ارتباطی بین گوشی شما و شبکه تلفن‌همراه برقرار نباشد. در زمان‌هایی که گوشی شما قفل شده و پسورد آن را به یاد نمی‌آورید. و حتی هنگامی که سیم‌کارت شما سوخته باشد و یا اصلأ سیم‌کارتی در اختیار نداشته باشید و گوشی شما بدون سیم‌کارت روشن باشد. در این موارد و کلیه موارد نظیر آن با استفاده از این ترفند می‌توانید با مراکز فوریت‌های اضطراری تماس بگیرید.

 

بدین منظور:

کافی است در هر یک از شرایط فوق‌الذکر، با شماره 112 (بدون پیش‌شماره) تماس بگیرید.

این شماره که مدتی است (ترفندستان) در کشور ما نیز فعال شده، یک شماره بین‌المللی جهت استفاده از تلفن همراه در مواقع اضطراری است.

پس از تماس با این شماره به اپراتور مربوطه وصل شده و می‌توانید وضعیت اضطراری خود را تشریح کرده و تقاضای کمک کنید.

 

همان‌طور که گفته شد برای تماس با این شماره، نیازی به سیم‌کارت و حتی شبکه همراه نیز ندارید. حتی اگر گوشی شما در حالت Lock هم باشد باز هم می‌توانید این شماره را بگیرید.

 

تنها به چند نکته مهم دقت کنید:

اگر سیم‌کارت ندارید و یا سیم‌کارت شما همراه اول است، به هیچ عنوان بدون دلیل و جهت آزمایش این شماره با 112 تماس نگیرید. چرا که بلافاصله به اپراتور مربوطه وصل شده و با او صحبت می‌کنید. در نتیجه جهت تست و آزمایش، بی‌جهت به این شماره تماس نگیرید.

در سیم‌کارت های ایرانسل در صورت تماس با 112، به یک سامانه گویا وصل می‌شوید (ترفندستان) که از شما درخواست می‌کند مرکز مورد نیاز خود را وارد کنید تا به آن وصل شوید.

همچنین دقت کنید در مواقع غیراضطراری که تماس به طور مستقیم با مراکزی نظیر 110، 125 و 115 امکان پذیر است، از 112 استفاده نکنید.

تماس با 112 از طریق تلفن ثابت نیز در موارد اورژانسی قابل انجام است.

 

منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

لینک به دیدگاه

همه چیز بسیار طبیعی رخ می‏دهد؛ گوشی تلفن‏ همراه پس از خرید بسیار خوب کار می‏کند، سرعت گوشی بالاست و همه چیز بر وفق مراد است. اما پس از مدتی حس می‏کنید این گوشی آن گوشی قدیم نیست؛ سرعت کار با گوشی افت کرده و برنامه ها با سرعت پایینی باز می‏شوند. تصمیم می‏گیرید که گوشی را فرمت کنید. اما باز هم مشکل حل نمی‏شود! پس علت را باید در چه چیز جستجو کرد؟ در این ترفند قصد داریم به نکته‏ای اشاره کنیم که قطعأ تاکنون به آن فکر نکرده بودید. آری، همه چیز زیر سر کارت حافظه مرموز است!

 

اگر از گوشی استفاده می‏کنید یک کارت حافظه (Memory Card) خارجی دارد، یکی از دلایل کند شدن سرعت گوشی می‏تواند مربوط به آن باشد.

 

همانطور که شما هارددیسک کامپیوتر خود را هر از چند گاهی Defragment می‏کنید و به اصطلاح آن را سروسامان می‏دهید بایستی از کارت حافظه گوشی خود نیز مراقبت کنید و هر از چندگاهی آن را دفرگ کنید.

 

جهت انجام عمل Defragment بر روی کارت حافظه در محیط ویندوز، شما ابتدا بایستی یک دستگاه رم‏ ریدر Ram Reader یا کارت‏خوان تهیه کنید. توسط رم ریدر شما می‏توانید به سادگی کارت حافظه گوشی را در آن قرار دهید تا یک درایو جدید در کامپیوتر جهت مدیریت فایل‏ها ایجاد شود. اگر کارت حافظه خارجی دارید ولی رم ریدر ندارید پیشنهاد می‏شود حتمأ یکی تهیه کنید تا انتقال فایلها به گوشی به سهولت انجام گیرد. قیمت آن نیز ارزان است.

پس از قرار دادن کارت حافظه در رم ریدر و نمایش درایو مربوطه در My Computer، بر روی درایو ایجاد شده با نام Removable Disk، راست کلیک کنید و Properties را برگزینید.

سپس به تب Tools بروید.

اکنون بر روی دکمه Defragment Now کلیک کنید.

در پنجره باز شده با عنوان Disk Defragmenter بر روی دکمه Defragment کلیک کنید تا عملیات دفرگ آغاز شود.

بسته به حجم کارت حافظه و محتویات آن مدت زمانی طول می‏کشد تا علیات پایان پذیرد. (ترفندستان)

پس از پایان کار شما می‏توانید با فشردن View Report گزارشی از نحوه کار را مشاهده کنید.

در پایان کارت حافظه را از رم ریدر جدا کنید و در گوشی قرار دهید.

تفاوت سرعت محسوس است.

از این پس هر از چندگاهی که احساس کردید سرعت گوشی پایین آمده حتمأ یکبار کارت حافظه آن را دفرگ کنید.

 

به نقل از ترفندستان

لینک به دیدگاه

یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های حال حاضر بازار تلفن‌همراه به ویژه در کشور ما، گوشی‌های سری N نوکیا هستند. امکانات گوشی‌های سری N متغیر است، اما در این میان دوربین این گوشی‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. کم کیفیت‌ترین دوربین این سری، 2 مگاپیکسل و بیشترین آن 5 مگاپیکسل است و کلیه این گوشی‌ها قابلیت Zoom یا بزرگنمایی را دارا می باشند (به جز N800 و N810 که تنها دارای وبکم هستند). در این ترفند قصد داریم نحوه زوم چند برابر به هنگام عکس‌برداری در گوشی‌های سری N نوکیا را برای شما بازگو نماییم.

 

بدین منظور:

از منوی اصلی وارد Imaging > Camera شوید.

اکنون دقت کنید اگر عبارت Image در بالای گوشی به چشم میخورد یعنی دوربین در حالت Image mode قرار دارد. در غیر این صورت عبارت Video وجود دارد که بایستی آن را بر روی Image mode تنظیم کنید. برای اینکار کافیست دکمه Options را فشار داده و Image mode را برگزینید.

اکنون از طریق Options وارد Settings شوید.

سپس گزینه Extended digital zoom یا Extended zoom را بر روی On قرار دهید.

در پایان تنظیمات را ذخیره کرده و به حالت عکس‌برداری بازگردید.

اکنون با فشردن دکمه بالا، میتوانید بیشتر از قبل در هنگام گرفتن عکس بر روی سوژه زوم کنید.

 

دقت کنید این ترفند تنها به هنگام عکس‌برداری عمل می‌کند و در حالت Video قابل اجرا نیست.

 

به نقل از ترفندستان

لینک به دیدگاه

با استفاده از ترفندی که هم اکنون به شما معرفی خواهیم کرد می توانید به راحتی و بدون روشن کردن گوشی Nokia خود و در حالت خاموش، گوشی را فرمت کنید. این ترفندی زمانی بسیار مفید است که بدلیل وجود ویروس و اختلال در گوشی، شما نمی توانید گوشی خود را در هنگام روشن بودن آن فرمت کنید.

بدین منظور:ابتدا از خاموش بودن گوشی مطمئن شوید.

سپس به ترتیب کلیدهای *(ستاره)، 3 (عدد سه) و کلید سبز (یا همان Call) را نگه داشته و کلید روشن و خاموش (Power) گوشی را بزنید و نگه دارید تا صفحه فرمت گوشی (ترفندستان) ظاهر شود.

توجه داشته باشید که 4 کلید تا زمان ظاهر شدن صفحه فرمت بایستی نگه داشته بشود.

پس از ظاهر شدن صفحه، میتوانید دستان خود را از روی کلیدها بردارید و منتظر شوید تا عملیات فرمت به اتمام برسد.

 

دقت کنید با فرمت گوشی کلیه اطلاعات حافظه داخلی گوشی Phone Memory به طور کامل حذف میشود. این اطلاعات شامل تصاویر، فایل های صوتی و تصویری و SMS ها و سایر فایلها در صورت ذخیره در حافظه داخلی میباشد. همچنین دفترچه تلفن گوشی نیز پاک خواهد شد. بنابرین همواره لازم است از این اطلاعات پیشتیبان تهیه کنید.

لینک به دیدگاه

حتمأ برای شما نیز پیش آمده که بخواهید نرم افزار خاصی را با پسوند sis. برای دوست خودتان از طریق بلوتوث یا اینفرارد ارسال کنید و هنگام انجام این عمل به مشکل بر بخورید، چرا که امکان ارسال فایلهای SIS به شکل مستقیم وجود ندارد. برای اینکه دیگر هیچ گاه همچین مشکلی برایتان پیش نیاید کافی است از این ترفند استفاده کنید تا برای همیشه خیالتان در این باره راحت باشد.برای این کار کافی است نام فایل را به _File.si تغییر بدهید. یعنی در واقع پسوندش را از sis تبدیل به _si کنید و نام فایل را به همان حال باقی بگذارید. File در اینجا مثالی از نام یک فایل است.

برای تغییر نام فایل هم (ترفندستان) کافی است Options > Rename را انتخاب نمایید.

با این کار نه دیگر گوشی شما به فایل ایراد میگیرد و نه دیگر دوست شما دچار مشکل میشود و میتواند به راحتی نرم افزار را از قسمت مسیج نصب کند.

لینک به دیدگاه
  • 5 ماه بعد...

اول اين سوال رو مطرح ميكنم:

آيا كسي ميدونه چه جوري SMS سركاري(مثل صورت حساب هاي چنديدين رقمي يا برنده شدن ماشين از يه بانك يابرنده شدن تو يه مسابقه و...) با شماره هاو برنامه هاي تلوزيوني مشهور زير براي ديگران ارسال كنه؟؟؟:

 

1- SMS سركاري از هر اپراتوري كه شما بخواين!!!

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
!!!: مثل 30009

2- SMS سركاري ازبرنامه: نودبا شماره 200090 !!

3-SMS سركاري ازبرنامه : ورزش از نگاه دو! : 20024

4-SMS سركاري از هر هر بانكي كه دوست دارين!

5-.........

 

Tarfand.jpg

روش كار::jawdrop:

اصل تر فند خيلي قديميه!( يعني همون روش تغيير "message send as:text "به " MESSAGE SEND AS: E-maill "تو گوشي هاي نوكيا !!

و اما نكته جديد:بجاي نوشتن آدرس ايميل مثلا بصورت: " victor-hogo@yahoo.com "

فقط عبارت victor-hogo را با يك عبارت7 رقمي مثل

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
" 9800000+ " عوض كنيد/همين!

مثال 1- براي برنامه نودبنويسيد: 9800000200090+ و بجاي yahoo.com بنويسيد: tv3.ir

مثال 2- براي اپراتور اول بنوسيد: 980000030009+ و بعد از @ بنويسيد: mci.ir

 

توجه:در روش قديمي آدرس ایمیل يه اسم ناشناس رو گوشي ظاهر ميشه

ولي تو اين روش شماره SMS با شماره مورد نظر شما ظاهر ميشه

 

------------

 

اينم براي اونايي نوشتم كه نميدونن كجاي گوشي نوكيا "message send as:text " رو به " MESSAGE SEND AS: E-maill "

تغيير بدن(البته دراين باره تو فروم وتاپيك هاي ترفند بارها گفته شده و من از دوستان كپي كردم!!)

1-برنامه messaging رو باز كنيد

2-تو همين منوي اصلي messaging به آدرس زير بريد:

 

الف)براي گوشي هاي nokia s60v1,nokia s60v2:

option/Settings/Text Messaging/Massage Sent As

و اونو از حالت پيش فرض message send as:text به حالت MESSAGE SEND AS: E-maill تغيير بدين/حالا با كمك پست اول sms دلخواهتون روبفرستيد!

ب) براي گوشي هاي نوكيا ورژن3: nokia s60v3 :در گوشيهاي symbain 9.1 از روش زير استفاده كنيد :

Menu ->Massaging -> Option -> Seeting

پس از واردن شدن در منوي Setting وارد Text Massage شده ،

ابتدا گزينه Character encoding رو از Reduced Support به Full Support تغيير بديد ،

سپس گزينه Massage Sent As رو از Text به E-mail تغيير بديد/حالا با كمك پست اول sms دلخواهتون روبفرستيد!

 

ج)براي گوشي هاي سوني اريکسون(اين ترفند روي گوشي هايي قابل اجراست که قابليتي به نام Email gateway را

دارا هستند(مثل W800 , W810 , W550 ,K750 , K700 , S700 و ... )

Menu /Massaging/Seeting/Text Messaging/Email gateway

به Email gateway رفته و شماره فردي که ميخواهيد SMS را برايش ارسال کنيد را وارد کرده و Add كنيد.

حالا به عقب بازگرديد ، پس از وارد شدن مجدد به بخش Messaging ، قسمت Write New را انتخاب کنيد. Text Message را انتخاب کنيد ، متن مورد نظر را تايپ نماييد و Continue را انتخاب کنيد. اکنون گزينه اول يعني Enter Email Address را انتخاب کنيد/حالا با كمك پست اول sms دلخواهتون روبفرستيد!

3-راستي نحوه نوشتن متن خيلي مهمه:

مطابق عكس تو خط اول آدرس ايميل دلخواهتونو بنويسيد

دو خط بيايين پايين تر

سه كاراكتر خالي برين جلو /اينجاست كه متن شما قرار ميگيره

تصوير خيلي گوياست كه كجا بايد شروع به نوشتن كنيد:

 

mohsenkhanbakhsh%5Bwww.yekmobile.com%5D.jpg

دوستان توجه داشته باشند که این ترفند ارسالی کاریران سایت می باشد و از سوی مدیریت تست نشده است لطفا ترفند را تست کنید و نتیجه را در قسمت نظرات برای سایر کاربران بیان کنید در هر صورت جنبه آموزشی داشته و مفید است.

:jawdrop:

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...

limoonat_laugh.giflimoonat_laugh.gifحالشو ببرید!limoonat_laugh.giflimoonat_laugh.gifحالشو بگیرید!limoonat_laugh.giflimoonat_laugh.gif

 

قصد دارم تا هم اکنون یکی از کاربردی ترین و جالب ترین ترفندهای موبایل را که کمتر کسی از آن با خبر است را برای شما بازگو کنم. ممکن است شما نیز گاهی حوصله و وقت کافی برای پاسخ گویی به تلفن هایی که به موبایلتان زده میشود را نداشته باشید ؛ شاید گوشی را خاموش کنید و یا حتی بدان پاسخ نگویید که این دو کار تا حدودی خلاف ادب است. اما قصد داریم تا روشی ساده اما کاربردی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید کاری کنید که هر زمان کسی با شما تماس گرفت با پیغام " شماره مشترک مورد نظر در شبکه موجود نمیباشد " یا " شماره مورد نظر مسدود است " و یا ... روبرو شود. بدین منظور گوشی خود را ابتدا روشن کنید.

سپس میبایست کد #094*21* را در گوشی وارد کنید و سپس دکمه Call (دکمه سبز رنگ) را فشار دهید. پس از چند ثانیه علامتی بر روی صفحه گوشی ظاهر میشود که به معنای فعال شدن این موضوع است.اکنون هر کس با شما تماس بگیرید با پیغام های ذکر شده بر خورد میکند.

اما برای غیرفعال کردن این قابلیت کافی است که کد #21# را در گوشی وارد کنید و سپس دکمه Call (دکمه سبز رنگ) را فشار دهید.

اکنون میتوانید تماسهای رسیده را دریافت کنید.

با فعال سازی این قابلیت هم میتوانید SMS بفرستید هم SMS دریافت کنید.

این ترفند روی گوشیهای نوکیا و سونی اریکسون تست شده است.این ترفند با استفاده از سیستم Diverting گوشی ها صورت میپذیرد.این ترفند تنها بر روی مخابرات ایران تست شده است.

اگر در حین نوشتن کد به Error برخورد کردید مجدد کد را وارد کنید.

افرادی که با موبایل با شما تماس میگیرند با پیغام Diverting نیز روبرو میشوند که چندان مشکلی پدید نمیاورد.

موفق باشید!

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

ارسال عکس رنگی با اس ام اس

با سلام

با توجه به اینکه خیلی از دوستان تمایل دارند بوسیله sms و با این سیم کارت ها و سرویس های معمولی عکس رنگی بفرستند در اینجا میخوام ترفندی رو بگم که همه عزیزان بتونند به این خواسته خودشون برسن.

فقط دو نکته:

1- البته من این کار رو روی گوشیهای نوکیا سری 60 امتحان کردم و کاملا جواب داد...

2- اینو هم بگم که ارسال این sms برابر با 18 sms معمولیه.. حالا روش کار :

1) ابتدا به قسمت Contact رفته و یک Contact جدید با هر اسمی که دوست دارین (ترجیحا کوتاه باشه) بدون شماره بسازین (از صفحه ویرایش اسم و فامیل و شماره و... بیرون نرین)

۲) بعد از انتخاب اسم Options رو بزنید و از اونجا Add Thumbnail رو انتخاب کنین (دقت کنید که عکسی رو می خواین بفرستین به عنوان Thumbnail انتخاب کنین).

۳) وقتی Contact مورد نظر رو ساختین بیاین رو صفحه اصلی Contact (جایی که اسم هارو مینویسه) و اسمی رو که ساختین پیدا کنین

۴) روی اسم یا همون Contact که ساختین Options رو بزنین و از اونجا Send==> Via Text Message رو انتخاب کنین

حالا همون صفحه ای که همیشه اس ام اس هاتون رو اونجا مینویسین باز میشه و اگر به بالای همون صفحه نگاه کنید عکسی رو که به عنوان Thumbnail انتخاب کردین می بینین.

حالا می تونید اس ام اس رو به هر کس که می خواین بفرستین و اون هم عکس رو به همون صورت که شما می بینید دریافت کنه.

فکر کنم دوستان این کار رو بپسندن و با توجه به اینکه تعداد sms بالایی رو میگیره ولی گاهی می ارزه.


لینک به دیدگاه

8902-03717: كد خبر

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران

سرويس: جامعه اطلاعاتي - ارتباطات

سرويس جديدي به‌نام Safe Text راه‌اندازي شده كه امكان حذف خودكار پيام‌هاي كوتاهي را كه به تلفن‌هاي همراه ارسال مي‌شوند، امكان‌پذير مي‌كند.

به گزارش سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين سيستم پيام‌هايي را به تلفن‌هاي همراه ارسال مي‌كند كه پس از خوانده شدن خود را از بين مي‌برند.

كاربران براي عضويت در اين سرويس بايد يك پيام كوتاه معمولي را كه تنها كلمه وايرد در آن نوشته شده به شماره 83118 ارسال كنند. سپس مي‌توانند به صفحه وبي دسترسي داشته باشند كه در تمامي تلفن‌هاي همراه قابل مشاهده بوده و داراي اتصال داده است.

بر اساس اين گزارش كاربران مي‌توانند پيام‌هاي خود را از آنجا ارسال كرده و هنگامي كه پيام دريافت مي‌شود، به كاربران هشدار داده مي‌شود كه تنها يك بار فرصت دارند پيام را پيش از حذف شدن آن بخوانند.

اين سرويس در حال حاضر امكان ارسال روزانه تا 10 پيام رايگان و ناشناس را به كاربران عرضه مي‌كند و براي تبليغ نخستين سالگرد مجله فن‌آوري وايرد راه‌اندازي شده است.

اين مجله اعلام كرده اين سرويس به‌طور قطع به‌صورت رايگان به فعاليت ادامه خواهد داد اما ممكن است درصورتي كه طرفداران زيادي پيدا كند، در شكل فعاليت آن تجديدنظر صورت بگيرد.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

ترفندی جالب که می توانید قبل از رسیدن پیام یا زنگ به گوشی خود متوجه شوید.

befor_send_know.jpg

 

 

در موبایل بازهای حرفه ای ، دو اصطلاح "تک زدن" و "تک گرفتن" وجود دارد. تک زدن رونق زیادی دارد اما تک گرفتن یک هنر هست که هر کسی از داشتن آن عاجز است! به زبان ساده تر ، شما نیز احتمالأ تاکنون با مزاحم هایی برخورد داشته اید که گاه و بی گاه با زدن تک زنگ آسایش را از شما سلب میکنند. یا شاید دوست داشته باشید هنگامی که شخصی با شما تماس میگیرد ، زودتر از آنکه گوشی شما زنگ بخورد و شماره فرد روی گوشی تان ظاهر شود ، به تماس وی پی ببرید. با ترفندی ساده میتوانید 1 الی 2 ثانیه قبل از زنگ خوردن گوشی تان متوجه شوید که هم اکنون گوشی تان زنگ میخورد و یا SMS دریافت خواهید کرد!

ابتدا لازم به ذکر است این ترفند بر روی سیم کارتهای دارای سرویس GPRS عمل میکند. قابل اجراست.

همچنین برای انجام این ترفند شما نیازمند گوشی با سیستم عامل سیمبین هستید.

برای اینکار:

از منوی اصلی به مسیر زیر بروید:

Settings > Connection > GPRS

سپس مطمئن شوید گزینه GPRS Connection بر روی When Available تنظیم شده باشد.

در این صورت شما در زیر قسمت نمایشگر میزان آنتن ، لوگوی کوچکی به شکل حرف G خواهید داشت (در بعضی گوشی ها حرف E و یک مثلث برعکس).

با فعال بودن این گزینه ، شما از اینترنت استفاده نخواهید کرد ، تنها سرویس GPRS شما فعال است و طبعأ هزینه ای هم نخواهد داشت.

اما اکنون در صورتی که فردی با شما تماس بگیرد ، چند ثانیه قبل از زنگ خوردن گوشی و همچنین دریافت SMS ، روی علامت G یک خط کشیده میشود. (در اصل در فاصله بین فشردن دکمه سبز توسط فرستنده و زنگ خوردن در گوشی گیرنده).

به همین سادگی شما زودتر از زنگ خوردن گوشی میتوانید دریابید که به زودی تماس یا پیامکی خواهید داشت.

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...

راهکارهای تولید محتوای جایگزین برای مقابله با بلوتوث‌های ناسالم بررسی شد.

 

دبیر جشنواره ملی بلوتوث های دینی و قرآنی در دومین جلسه از سلسله نشست‌های تخصصی جشنواره ملی بلوتوث‌های دینی و قرآنی که با عنوان " راهکارهای تولید محتوای جایگزین برای مقابله با بلوتوث‌های ناسالم" در محل خبرگزاری قرآنی ایران برگزار شد گفت : هدف اصلی این جشنواره تولید محتوای سالم جایگزین برای انتشار در فضای رسانه‌ای و سرگرمی جامعه است.

 

طاهره خیرخواه افزود: جشنواره در سه سطح مسابقه، نشست‌های علمی و طرح‌های پژوهشی در حال انجام است.

 

وی ادامه داد: عزم اصلی این مسابقه به‌کارگیری خلاقیت مردم در تولید و جمع‌آوری بلوتوث‌های مذهبی است.

 

خیرخواه اضافه کرد: در نشست قبلی تأکید اصلی بر مقابله با تولیدکنندگان محتوای ناسالم بود و در این نشست قرار است بر تولید محتوای جایگزین، به عنوان یک راهکار مهم، تأکید شود.

 

در ادامه این نشست ، قائم‌مقام مرکز افکارسنجی و رصد فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: چارچوبی کلی وجود دارد که ورود مظاهر تمدن غرب به ایران از جمله بلوتوث را می‌توان در این قالب تبیین کرد.

 

حسین ساعی افزود: ما همیشه در برخورد با این تکنولوژی‌ها، در مرحله نخست شوکه شده‌ایم و امروز نیز با شوک ناشی از ورود بلوتوث مواجه هستیم.

 

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات اسلامی با بیان اینکه در مراحل بعدی سعی در انکار ، مقابله یا همزیستی با آن فناوری داشته‌ایم، گفت: برخورد درست با این پدیده، خارج کردن آن از معنای کنونی و تلاش برای تبدیل آن به عضوی مکمل برای جامعه ایران است.

 

قائم مقام مرکزافکار سنجی و رصد فرهنگی وزارت ارشاد افزود: در این صورت می توان شاهد تولید محتوای مناسب مردم بود.

 

وی ادامه داد: بلوتوث به عنوان رسانه، ویژگی‌هایی دارد که در تولید محتوای جایگزین برای این رسانه باید به آنها توجه کرد.

 

ساعی اضافه کرد: بلوتوث در وهله نخست، ارتباط یک‌ به‌یک ایجاد می‌کند و برخلاف شبکه انتشار در بلوتوث می‌توان یک پیام را تنها برای یک نفر ارسال کرد.

 

وی گفت: نصب بلوتوث روی ابزار شخصی، انتقال فایل با فرمت‌های مختلف، استفاده نسل جدید از این رسانه و آگاهی نداشتن نسل گذشته و به ویژه والدین برای نظارت بر استفاده، غیرقابل کنترل بودن و کنش بلوتوث در فضایی رسانه‌ای عام، دیگر ویژگی‌هایی این رسانه است که باید در تولید محتوای جایگزین مورد توجه قرار بگیرد.

 

همچنین در ادامه این نشست پدرام الوندی، پژوهشگر ارتباطات، گفت: بحث تولید محتوای جایگزین حکایت از موضع تدافعی در زمینه معضل بلوتوث‌های ناسالم دارد و باید از مقابله به سوی سازندگی حرکت کنیم .

 

وی افزود: البته در این شرایط مدافعه لازم است و تا مدافعه نباشد، سازندگی شکل نمی‌گیرد.

 

الوندی ادامه داد: در شرایط کنونی با توجه به کم‌رنگ شدن مرز میان تولیدکننده محتوای رسانه‌ای و مصرف ‌کننده آن، شاهد خلق یک زیست‌ بوم جدید رسانه‌ای هستیم .

 

پژوهشگر ارتباطات گفت: در این زیست‌ بومی محتوای تولید شده از طرف کاربران از جمله بلوتوث، اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

 

وی ادامه داد: در این فضا ما شاهد شکل‌گیری سبک جدید تولید محتوا هم هستیم.

 

الوندی گفت: حرفه‌ای‌ زدایی شدن ، نهاد زدایی و مرکز زدایی از تولید محتوای جدید ، مسائلی است که برخورد با پدیده بلوتوث را بسیار حساس و مشکل می‌کند.

 

پژوهشگر ارتباطات با تأکید بر همگرایی رسانه‌ای در بررسی بلوتوث افزود: محمل این بلوتوث اینترنت هم هست؛ به عبارت دیگر بلوتوث از اینترنت دانلود می‌شود یا روی اینترنت قرار می‌گیرد و همین بلوتوث را از پدیده‌ای یک‌ به ‌یک فراتر می‌برد.

 

همچنین پیام آزادی، دیگر پژوهشگر ارتباطات، در ادامه گفت: رشد سریع رسانه‌ها و افزایش حجم اطلاعات در دوران اخیر، باعث شده است کاربران توانایی تطابق با این رسانه‌ها را از دست بدهند و نتوانند محتوای این رسانه‌ها را درک کنند.

 

وی اضافه کرد: متاسفانه درباره رسانه‌های جدید روی موضوع سواد رسانه‌ای کار نکرده‌ایم و زیر ساخت‌های لازم برای درک درست افراد از محتوای رسانه‌ها فراهم نشده است.

 

آزادی ادامه داد: راهکار اصلی برای حل این معضل تقویت سواد رسانه‌ای در میان مخاطبان وکاربران رسانه‌ها، از جمله بلوتوث، است.

 

وی تاکید کرد: باید آن‌ قدر سواد رسانه‌ای را در افراد تقویت کرد که بتواند در ناخودآگاه خودش و با اراده خود *****هایی فردی داشته باشد و مسائلی که در جهت نیازهای او نیست خودش ***** کند.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

se_call.jpg

 

 

حتمأ برای شما نیز پیش آمده است که قصد گرفتن تماس یا کار ضروری دیگری با گوشی خود دارید ، اما گوشی شما شارژ ندارد. این موارد راه چاری ای که به ذهن افراد میرسد استفاده از تلفن ثابت یا همگانی و حتی قرض گرفتن گوشی افراد دیگر است. اما اگر گوشی شما سونی اریکسون دست نگاه دارید ، چرا که گوشی شما یک شارژ مخفی نیز در خود ذخیره است که در لحظات اورژانسی فریادرس شما خواهد شد. در این ترفند نحوه روشن کردن گوشی با شارژ خالی را به شما معرفی خواهیم کرد.

بدین منظور:

پس از خاموش شدن گوشی و پس از آن که اطمینان پیدا کردید گوشی خالی از شارژ باتری دیگر به روش معمول روشن نخواهد شد ، کافی است:

کلید Power گوشی را به مدت ۱۵ ثانیه نگه دارید.

پس از ۱۵ ثانیه خواهید دید که گوشی شما روشن خواهد شد!

حالا میتوانید دکمه را رها کنید.

اکنون گوشی شما روشن شده است و میتوانید یک تا دو تماس کوچک اورژانسی با گوشی خود بگیرید.

این موضوع از ابتکارات شرکت سونی اریکسون است که در مواقع ضروری به کمک استفاده کنندگان این گوشی ها میاید

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...

واسه دوستايي كه ميخوان با استفاده از اينترنت ايرانسل از گوشيشون بعنوان مودم اينترنت براي كامپوتر استفاده كنن و ديگه پول adsl هم ندن :

 

ابتدا برای گوشی های نوكیا:

براي شروع كار شما بايد برنامه Nokia PC Suite روي pc تون وصل باشد حالا گوشيتون رو از طريق كابل به pc وصل كنيد بعد از اتصال گوشي به pc برنامه Nokia PC Suite را باز كرده و روي گزينه connect to internet كليد كنيد در صفحه باز شده روي گزينه setting كليد كنيد

صفحه زير باز خواهد شد...

 

wol_error.gifاین عکس تغییر سایز داده شده است. برای مشاهده عکس در سایز اصلی بر روی عکس کلیک کنید. سایز اصلی عکس 677x536 می باشد.oyr35s95pzid49uof6xv.jpg

 

همانطور كه تصوير مشاهده مي كنيد بايد مودم را نوع گوشيتون است انتخاب كنيد و به گام زيري برويد(البته بايد از قبل درايو گوشيتون رو كه در cd گوشي موجود است نصب كرده باشيد)

در صفحه زير گزينه 2 را انتخاب كنيد و به گام بدي برويد

wol_error.gifاین عکس تغییر سایز داده شده است. برای مشاهده عکس در سایز اصلی بر روی عکس کلیک کنید. سایز اصلی عکس 675x536 می باشد.pvzyfd3q6850j2l1ghl8.jpg

 

در صفحه بعدي در قسمتي كه به رنگ آبي در شكل مشخص شده عبارت mtnirancell رو تايپ كنيد و به گام بعدي برويد.

 

wol_error.gifاین عکس تغییر سایز داده شده است. برای مشاهده عکس در سایز اصلی بر روی عکس کلیک کنید. سایز اصلی عکس 674x538 می باشد.kmqx0b2puitij3frhxks.jpg

 

در صفحه بعد روي دكمه connect كليد كنيد تا عمل اتصال انجام شود و قسمت چپ پنجره به شكل مشخص شده در زير در باييد.

30svb0o.jpg

حالا بدون هيچ مشكلي مي توانيد در site هاي مختلف گشت و گذار كنيد فقط اين را به ياد داشته باشيد كه پنجره بالا را تا پايان كارتان نبنديد.

 

xt4sie8vzp2tioam2vd2.jpg

 

در پايان هم مي توانيد با زدن دكمه dicconnect و در گام بعدي جدا كردن كابل از گوشي dc شويد فقط بياد داشته باشيد كه اول روي dicconnect كليد كنيد و بعد كابل را جدا كنيد.

لینک به دیدگاه

روش دوم ، از طریق Connection Wizard ویندوز :

که برای تمامی گوشی ها قابل استفاده میباشد.

قبل از شروع به کار ابتدا مطمئن شوید که تنظیمات GPRS بر روی گوشی شما بدرستی انجام گرفته است یعنی اینکه میتوانید از طریق موبایل خود به اینترنت متصل شوید .

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای شروع نرم افزار مربوط به گوشی خود را از درون CD بر روی کامپیوتر خود نصب کنید سپس از طریق کابل USB با بلوتوث گوشی را به کامپیوتر متصل نمایید و کمی صبر کنید تا مشخصات و تجهیزات گوشی شما بطور کامل توسط کامپیوتر شناخته شود و پیغام Found new hardware , your new hardware is installed and ready to use در Taskbar ظاهر شود.

حالا از طریق New Connection Wizard یک کانکشن dialup درست کنید ، پس از گذراندن سه مرحله اول به قسمتی میرسید که باید مودم گوشی را انتخاب کنید. ما در این آموزش از گوشی سونی اریکسون مدل K750i استفاده کردیم که مودم Sony Ericsson 750 USB WMC Modem که گذینه مورد نظر ماست را تیک میزنیم و مراحل کار را ادامه میدهیم.

(توجه داشته باشید که نام مودم مورد استفاده در تمامی گوشی های سونی اریکسون به همین شکل است و فقط مدل گوشی تغییر میکند. در مورد مودم مورد استفاده در برند های دیگر اطلاعی ندارم )

پس از انتخاب نام کانکشن ، باید شماره #۸***۹۹* را بجای شماره تلفن ISP در کارد مربوطه وارد نمایید و در مرحله بعد کادرهای مربوط به Username و Password را خالی بگذارید و مراحل ساخت کانکش را به پایان ببرید

 

کار تمام است و تنها کاری که باید بکنید اینکه که مثل همیشه دکمه Dial را فشار دهید مطمئنا برای ورود به دنیای اینترنت شما را زیاد منتظر نمیگذارد.

لینک به دیدگاه

نکته مهم :

این روش فقط و فقط از خطوط ایرانسل به سایر خطوط قابل اجراست و بر روی خطوط خود ایرانسل به هیچ وجه عمل نخواهد کرد. ( یعنی فقط میتوانید با سیم کارت های ایرانسل شماره هایی نظیر تلفن های ثابت و کلیه خطوط شرکت همراه اول را شماره گیری کنید )

آموزش :

 

ابتدا مقادر شارژ سیم کارت ایرانسل خود را مشاهده نمایید و آن را به خاطر بسپرید.

بعد از شماره گیری مقصد به عنوان مثال ۰۹۱۲xxxxxxx یا ۸۸۸xxxxxxx بلافاصله بعد از شنید اولین بوق ممتد تماس کلید * روی موبایل خود را یکبار فشار دهید !

 

پس از این عمل خواهید دید که گوشی شما هنوز در حال تماس است اما صدا کاملا رد و بدل میشود.

به مدت ۹۰ ثانیه شما میتوانید به صورت کاملا رایگان و بدون کم شدن شارژ صحبت کنید و پس از قطع دوباره به همین روش شمار گیری کنید. حال مجددا شارژ سیم کارت خود را مشاهده کنید! جالب بود نه؟

این روش توسط یکی از دوستان روی کلیه خطوط ایرانسل از قبیل ۹۳۵ , ۹۳۶ , ۹۳۷ و گوشی های سونی اریکسون و سامسونگ کاملا تست شده و تضمینی میباشد.

 

دقت کنید بعد از زدن ستاره نباید هیچ شکلی روی گوشی شما ظاهر بشه یعنی باید گوشی در حالت تماس باقی بمونه ( در صورتی که بعد از اولین بوق * را زدید و شکل * روی گوشی شما ظاهر شد این ترفند روی گوشی شما جواب نخواهد داد , بهتر است برای استفاده از این ترفند از گوشی سونی اریکسون و سامسونگ استفاده کنید ):ws3:

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...
  • 2 هفته بعد...

در این ترفند قصد داریم به معرفی یک روش جالب بپردازیم که با استفاده از آن میتوانید آخرین اخبار هواشناسی تمام شهرهای ایران را از طریق sms دریافت کنید. در این روش کافی است کد پیش شماره هر شهر را به شماره مخصوصی sms نمایید ، پس از چند لحظه آخرین وضعیت آب و هوایی این شهر برای شما از طریق sms به موبایلتان ارسال میشود.

 

جهت اطلاع از آخرين وضعيت آب و هوايي شهرها پيغام خود را شامل پيش شماره تلفن شهر مورد نظر و جهت اطلاع از پيش بيني 24 ساعته مراكز استانهاي كشور پيغام خود را شامل پيش شماره تلفن شهر مورد نظر بدون 0 به وسيله تلفن همراه به شماره تلفن 09123055005 ارسال نماييد و منتظر دريافت پاسخ بمانيد. در فاصله چند ثانيه اطلاعات مورد نظر از طريق تلفن همراهتان به اطلاع شما خواهد رسيد.

 

مثال براي دريافت آخرين وضعيت آب و هوايي شهر تهران 021 و براي اطلاع از پيش بيني 24 ساعته 21 را بايستي به شماره تلفن 09123055005 ار سال نماييد.

لینک به دیدگاه

ليست پيش شماره تلفن شهرهاي كشور

0352682 ابركوه

0763622 ابوموسي

0861 اراك

0451 اردبيل

036252 اردستان

0452722 ارس آباد

0441 اروميه

066642 ازنا

08437 آباد

0441 اصفهان

0311 اصفهان - شرق

0752422 اقليد

0124533 الاشت

0663522 الشتر

0664 اليگودرز

0652 اميديه

0392322 انار

0426 اهر

0611 اهواز

06235 ايذه

0547 ايرانشهر

0752226 ايزدخواست

0841 ايلام

0842323 ايوان

0631 آبادان

0751 آباده

0242282 آب بر

02697 آبعلي

01825221 آستارا

0221622 آلودگي

0121 آمل

0282462 آوج

011252 بابلسر

0347422 بافت

0352422 بافق

0875422 بانه

0584 بجنورد

0663224 بدرآباد

0662 بروجرد

0382422 بروجن

0612522 بستان

0599 بشرويه

0344 بم

04294 بناب

لینک به دیدگاه

0772822 بندر دير

0772922 بندر ديلم

0761 بندر عباس

0762 بندر لنگه

065223 بندر ماهشهر

0181 بندرانزلي

0671 بهبهان

0752322 بوانات

0771 بوشهر

048262 بوكان

0274722 بيارجمند

0872422 بيجار

0561 بيرجند

0452822 بيله سوار

0663422 پل دختر

0124522 پل سفيد

04446 پيرانشهر

0282522 تاكستان

0411 تبريز

0528222 تربت جام

0531 تربت حيدريه

0862622 تفرش

021 تهران

0229 تهران - فرودگاه امام

021 تهران (شمال)

04837 تكاب

0766522 جاسك

0492302 جلفا

0772762 جم توحيد

0545 چابهار

0462362 چالدران

0232453 حاجي آباد

0642452 حسينيه

077228 خارك

0543422 خاش

0242422 خدابنده

0661 خرم اباد

024255 خرمدره

0452422 خلخال

0865 خمين

0324422 خور بيابانك

0461 خوي

073262 داراب

03757 داران

0232522 دامغان

0842522 دره شهر

0665422 درود

0641 دزفول

0866422 دليجان

06237 دهداز

08495 دهلران

0742 دوگنبدان

01942 رامسر

0691 رامهرمز

0352758 رباط پشت بادام

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...