رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

Disney%27s_Boardwalk_Resort_45627_0_08182006_0008062729_500.jpg

 

 

 

« هتل دلفين و هتل قو » دو هتل مقابل هم ، واقع در دنياى والت ديزنى در شهر نيو اورلاندو هستند . اين دو هتل عظيم الجثه ، كه از فواصل بسيار دور هم قابل مشاهده اند ، شامل فضاهاى جذاب و شاداب بسيار زيادى مى باشند . دو مجسمه ى بسيار بزرگ دلفين در بالاى هتل همنام خود و دو مجسمه ى قو به ارتفاع 15 متر دربالاى هتل كوچكتر قرار گرفته و در آسمان خودنمايى مى كنند .

 

 

 

 

0065.jpg

 

 

 

 

 

 

 

هر هتل داراى تزيينات گرافيكى و مصور بسيار زيبايى است ؛ از جمله برگ هاى سبز موز نقاشى شده ، روى پس زمينه ى شنى هتل دلفين و امواج آبى رنگى كه سطح هتل قو را پوشانده است . در اين طرح ، همزمان با مقوله ى معمارى ، به تجارت ودرآمد هم توجه شده و همانطور كه « والت ديزنى » مى گويد :

« اين طرح يك معمارى سرگرم كننده مى باشد »

و به همين دليل تزيينات گرافيكى بسيار زياد آن هرگز به پايان نرسيده است .

 

 

 

 

 

 

0060.jpg

 

 

 

 

 

 

ورودى هاى پوشيده شده با چادر ، ستون هايى از درخت موز و برگ هاى نخل ، تزيينات ديوارى از صحنه هاى ساحلى ، درهايى شبيه به درهاى كابين كشتى ها و فرش هايى كه طورى طراحى شده اند تا شبيه به تخته بندى مسيرهاى ساحلى و برگ هاى شناور زنبق آبى به نظر برسند ، تنها تعداد كمى از جذابيت هاى خلق شده در اين تفرجگاه گرمسيرى هستند .

« مايكل گريوز » اين دو هتل را به عنوان قسمتى از پلان اصلى ( طرح هادى ) دنياى والت ديزنى ، طراحى كرد . يك راهروى مسقف ، لابى هاى اين دو هتل را كه در مقابل يك درياچه ى هلالى شكل ، روبروى هم قرار گرفته اند به هم وصل مى كند .

 

 

 

 

disney-swan-dolphin-hotel.jpg

 

 

 

 

 

 

 

هتل دلفين كه با شكوه تر و بزرگ تر از هتل قو بنظر مى رسد ، شامل فضايى با وسعت 126000 مترمربع مى شود . برج مثلثى و 27 طبقه ى ان ، مركز اصلى ساختمان وكل مجموعه محسوب مى شود و ساختمان 9 طبقه اى كه اتاق هاى مهمانان در آن قرار دارد . يك فواره با پوسته ى صدف مانند كه آب را به اطراف مى پراكند در كنار ورودى با سقف قوسى قرار دارد .

 

 

 

 

 

 

dolphin_hotel-587x864.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

ساختمان 12 طبقه ى هتل قو با 55350 مترمربع وسعت به چند قسمت تقسيم شده : ساختمان اصلى كه خط سقف آن به آرامى به شكل منحنى درآمده است و دو بازو كه اتاق هاى مهمانان در آنها قرار گرفته و به سمت خارج به سوى آب كشيده شده اند . سايه بان هاى بزرگ و رنگارنگى به فرم كابين كشتى بر ورودى كشيده شده و روى راهرويى كه دو هتل را به هم متصل مى كند ، سايه مى افكنند . در حقيقت هيچ چيز از طراحى گرافيكى مايكل گريوز ، در امان نمانده است . رستوران ها ظروف خود را با حلقه هاى نارنجى رنگ مشخص كرده و ميزها به صورت برش هايى از پرتقال وليمو طراحى و رنگ شده اند . مايكل گريوز مبلمان اتاق هاى ميهمانان را با طرح هاى ميوه ها ، امواج و گل طراحى كرده و چراغ هايى با پايه هاى آناناسى شكل در اين اتاق ها قرار داده است .

 

 

 

 

img_0477.JPG

 

 

 

 

 

 

disney_swan_hotel.jpg

 

 

 

 

 

 

img_0869.JPG

 

 

 

 

 

 

 

 

attachment.php?postid=21849

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...