رفتن به مطلب

بازیابی رمز فراموش شده Administrator در ویندوز 7 ویستا


spow

ارسال های توصیه شده

متاسفانه در Microsoft Windows تقریبا راه های زیادی برای بازیابی رمز عبور فراموش شده Adminstrator وجود دارد که ما در این مقاله به یکی از بارزترین روش ها اشاره می کنیم. اگر شما دسترسی به حساب کاربری خود و Administrator را از دست داده اید و نمی دانید که چه باید کرد، مقاله زیر را دنبال کنید.

قبل از شروع و شرح این روش توصیه می کنیم که پس از ورود دوباره به حساب کاربری Administrator خود و دسترسی کامل به سیستم، توسط خود ویندوز یک Password Recovery Disk تهیه کنید تا از این به بعد در صورت فراموش کردن رمز عبور، براحتی و بدون هیچ برنامه ی اضافی رمز عبور خود را بازیابی کنید. این توصیه برای مدیران شبکه ها و کلیه کاربرانی که اطلاعات مهمی در سیستم خود دارند پیشنهاد می شود.

مزیت این روش به دیگر روش های موجود (برای بازیابی رمز عبور) این است که به برنامه ی جانبی نیاز ندارد و با استفاده از امکانات خود ویندوز و CD/DVD نصب ، می توان رمز عبور را بازیابی کرد. اما نکته ای قابل ذکر است که برای استفاده از این روش باید System restore فعال باشد و باید یک Restore Point، قبل از عدم دسترسی به حساب کاربری، در سیستم ایجاد شده باشد!

برای شروع CD/DVD نصب ویندوز ویستا یا ۷ را رایانه قرار دهید و سیستم را restart کنید. در هنگام بوت ، و نمایش تصویر زیر ، دکمه Enter را بزنید تا وارد محیط نصب ویندوز شوید.

0008296%20%281%29.jpg

اگر CD/DVD ویندوز ویستا یا ۷ خود را ندارید، باید وارد تنظیمات پیشرفته بوت (Advanced Boot Options) شوید و سپس گزینه Repair your computer را اجرا کنید.

0008296%20%282%29.jpg

در این مرحله، زبان، زمان و فرمت فعلی سیستمتان را انتخاب کنید و دکمه Next را زنید تا به مرحله بعدی بروید. اگر شما نصب کننده ویندوز را با CD/DVD بوت کرده باشید، در این مرحله شما گزینه Repair your computer را خواهید دید.

0008296%20%283%29.jpg

سپس سیستم عاملی که قصد تعمیر آن را دارید، از لیست انتخاب کنید. ( همان سیستم عاملی که رمز عبور آن را فراموش کرده اید را انتخاب کنید )

0008296%20%284%29.jpg

در این مرحله بر روی گزینه System Restore کلیک کنید و یک Restore Point را انتخاب کنید و صبر کنید تا مراحل به اتمام برسد. مطمئن شوید که Restore Point که انتخاب کرده اید، قبل از عدم دسترسی به حساب کاربری Adinistrator باشد تا بتوان آن را بازیابی کرد.

0008296%20%285%29.jpg

با پشت سر گذاشتن مراحل بالا رمز عبور شما به حالت قبلی بازیابی شده است و براحتی می توانید وارد محیط کاربری خود در ویندوز شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...