رفتن به مطلب

همفکری برای حل پروژه های انسیس شما


Amin

ارسال های توصیه شده

پروژ های انسیس خود تونو در هر سطحی هست اینجا عنوان کنید تا در مورد حلشون با هم همفکری کنیم.البته این مسئله خیلی سخته و دوستم که فوق لیسانس مکانیک می خونه از من خواسته کمکش کنم .خیلی سخته :ws3: امیدوارم بتونیم با هم حلش کنیم.قرار یه همچین چیزی رو انالیز کنیم .

 

 

 

من فایل pdf صورت مسئله رو می ذارم دانلود کنید .

 

دوستان اگر این مسئله رو حل کنیم یعنی واقعا انسیس کاریم :ws2:

لینک به دیدگاه
  • پاسخ 89
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

خوب این یک کابل که باید در اسیس ورک بنچ طراحی بشه چون مدلسازیش تقریبا سخت هستش .بعد از مدلسازی قرار یک انالیز ارتعاشی روش اجرا بشه .مدلسازیشو یه زودی خودم شروع می کنم البته با کتیا و بعدش می ریم سراغ انالیزش.به نظر من هم سخته :ws1:

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...

برای مدل کردن هر یک از رشته ها باید از ترکیب دستورهای

Spline، Sweep Surface-line method و Law و در نهایت Sweep Surface-Circle Method یا دستور Rib در Part Design استفاده کنید.

لینک به دیدگاه

من با استفاده از همین دستورات مدلش کردم اما زیاد روش کار نکردم و البته مدلی که درست کردم اصلا راضی کننده نیست و دارای مشکل هستش و خطوط با هم تداخل دارند:ws6: می خواستم این روشو به کار ببرم که 6 تا دایره رسم کنم و با استفاده از sweep اونا را با چرخش به بالا هدایت کنم اما خطا داد .بعد خواستم از مولتی سکشن استفاده کنم که باز نتیجه نداد .

 

fanar.jpg

لینک به دیدگاه

سلام،

نه اتفاقا قسمت وسط بسیار ساده است و با همان Sweep ساده رشاه های سبز رنگ را به راحتی می شود مدل کرد. توصیه می کنم همه کار را با Surfacing انجام دهید و در آخرین مرحله مدل را تبدیل به Solid کنید چون اگر از همان ابتدا Solid کار کنید کتیا سعی می کند هر تکه جدیدی که اضافه می کنید به تکه های قبلی بچسباند و اگر هیچ فاصله ای بین رشته ها وجود نداشته باشد به علت پیچیدگی هندسی مدل زمان زیادی از cpu را می گیرد. امکان بروز خطا نیز بیشتر است. پس اول همه رشته ها را با سطح مدل کنید و در آخرین مرحله سطوح را به Solid تبدیل کنید.

 

همانطور که گفتم رشته شماره 1 و 2 و 8 به راحتی با کمک Spline و Sweep ایجاد می شوند. می ماند رشته 15. رشته 15 حول رشته 8 دوران می کند و برای ایجاد آن باید از ترکیب چند دستور استفاده کرد. اجازه بدهید بعد از اینکه تلاشتان را کردید روش ایجاد آن را برایتان توضیح دهم!

 

نکته دیگر در این است که آیا واقعا ضرورتی به مدل سازی چنین مدل هندسی پیچیده ای برای تحلیل المان محدود وجود دارد؟! نه

گاهی اوقات بجای ایجاد مدل های توپر سه بعدی پیچیده و یا سطوح پیچیده با استفاده از چند منحنی و سطح ساده می توان مدل المان محدود بسیار بهتری ایجاد کرد و این یکی از اینگونه موردهاست. چگونه؟!

در اکثر نرم افزارهای المان محدود مثل Ansys, Patran, Hypermesh دستور Sweep المان ها وجود دارد که تا حدی شبیه به Sweep هندسی است. برای مثال شما ابتدا مقطع سیم ها را توسط المان Shell مش بندی می کنید که کار ساده ایست چون همگی دایره هستند. سپس با کمک دستور sweep المان های دوبعدی Shell را به دنبال منحنی های مرکزی هر رشته سیم گسترش داده و المانهای با کیفیت بسیار خوب Hex ایجاد می کنید که نه تنها از لحاظ هندسی با مدل واقعی همخوانی هندسی بهتری دارند بلکه دارای جوابهای با دقت بیشتری هم خواهند بود. در این روش بجای دادن یک هندسه پیچیده Solid از رشته سیم ها به نرم افزار، اتلاف وقت فراوان برای مش بندی و احتمال بروز خطا در نرم افزار المان محدود (به علت پیچیدگی زیاد مدل سه بعدی رشته سیم هایی که احتمالا با هم در گوشه هایی ممزوج شده اند)، تنها از مقطع دسته سیم ها و منحنی های مرکزی آنها استفاده می شود.

لینک به دیدگاه

فایل ضمیمه منظور مرا تا حدودی بیان می کند. این مدل بر اساس روش که توضیح دادم ساخته شده است. البته کفیت المانهای مورد استفاده در این مدل نیاز به بهبود دارد.

لینک به دیدگاه

درست عرض می کنید باید از همون اول مدلو با انسیس انجام میدام .تازه شاید راحتر هم بود .قراره یک انالیز خستگی با نرم افزار انسیس انجام بشه .تازه اگر فایل کتیا را داشته باشیم به احتمال زیاد موقع ایمپورت کردن دچار مشکل میشیم .

من تلاشمو برای مدلسازیش با کتیا دارم انجام میدم .کلا مدل اولیه رو تو همون محیط شیپ دیزاین انجام دادم و اشتباه من این بود که همش گیر داده بودم به دستور هلیکس .و برای مسیر sweep از هلیکس استفاده می کردم شاید هم اشتباه نکرده باشم اما این کار باعث میشه بین اجزای مدل تداخل ایجاد بشه در نتیجه نشه انالیزش کرد .

الان دارم رو مسیر sweep کار می کنم .

 

فکر کنم اگر مسیرو کمی این طرف اونطرف کنم جواب بگیرم .فکر می کنم مدلو با اباکوس ساختین درسته ؟

در رابطه با اینکه چرا این مدل پیچیده قراره مورد انالیز قرار بگیره من خودم هم نمی دونم چرا ؟ حالا قرار بود صاحب پروژه بیاد و توضیحاتی در این رابطه بده .

لینک به دیدگاه

سلام،

نه من این مدل را نساختم. فکر کنم کار من بهتر از این از آب دربیاد. ;) من برای مدل سازی قطعات و یا مجموعه های پیچیده از Hypermesh استفاده می کنم. به جرات می توانم بگویم از دید مدل سازی کمتر نرم افزاری به کارایی و قابلیت Hypermesh و Ansa می رسد.

 

امیدوارم تحلیل المان محدود تحلیل انتقال حرارت یا تحلیل الکترومغناطیس خطی باشد در غیر اینصورت بحث تماس بین قطعات Contact بسیار مهم خواهد بود.

لینک به دیدگاه

در رابطه با hupermesh باید یک تاپیک جداگانه بزنیم و در مورد کارایی این نرم افزار بحث کنیم.من خودم با hypermesh کار نکردم .

فکر کنم مدلی که ساختم دیگه تقریبا شبیه مدل اصلی شده :ws6: به سالید هم تبدیلش کردم با کتیا مشبندیش کردم اما وقتی خواستم ببینم چه طور المان بندیش کرده در چند جاش خطا داد .

تحلیل خستگی هستش و فکر نمی کنم بخواد حرارت و مغناطسو در حل مسئله تاثیر بده .

بحث خستگی هم جای بحث و گفتگ. داره که در مورد تحلیلش باید به صورت جداگانه بحث کنیم .

لینک به دیدگاه

salam dostan :)

az hame bekhater lotf va tavajohi ke be in proje daran tashakor mikonam

Rastesh khode man daram talash mikonam ke in proje ro ba Solidwork modelsazi konam ama dar in kar be barkhi az moshkelat barkhordam, be onvane mesal enteghale sade tarin model cable az solid be ansys mojeb mishe ke kole model be ham bekhore v bejaye jesme solid tanha sath varede ansys mishe , ...

 

tasaviri az karaei ke ta hala anjam dadam ro dar edame zamime mikonam :)

 

 

 

gharare roye in model Analysis khastegi anjam bedam! va tasire tamase beyne simhaye tashkil dahandeye cable v hamchenin estekak ro ham dar nazar begiram :(

لینک به دیدگاه

سلام اقای مکوندی .

مهندس تاپیکها رو فارسی تایپ کن .تا بقیه برای خوندش دچار مشکل نشن .خوب من فکر میکنم وقتی مدلو وارد انسیس کنی برای مشبندیش دچار مشکل میشی .بعد هم مهندس جان نثار حرف درستی زد .که چرا شکل را ساده تر نمی کنی ؟

لینک به دیدگاه

سلام

به خاطر تایپ فینگلیش شرمنده ام :)

راستش خودمم بدم نمیاد کارو ساده تر کنم اما متاسفانه استاد پروژه معتقد اگه زیاد ساده سازی کنم دیگه پروژه در حد کارشناسی ارشد نیست.

حتی با پیشنهادم برای اینکه مدل رو به کمک دادن سطح مقطع المان و استفاده از المانهای تیر در انسیس حل کنم مخالف بود. تنها را ساخت یک مدل حجمیه :(

لینک به دیدگاه

میشه یک کار کرد .اول مدلو 2 بعدی با یک المان 2 بعدی المان بندی کنیم .بعد موقع اکسترود المان بندی 3 بعدی کنیم .فکر مینم بشه .این روشو امتحان کردی ؟

برای آشنایی بشتر می تونی آنالیز ارتعاش مته که تو کتاب نوبان هستش را مطالعه کنی.

لینک به دیدگاه

سلام

ممنون از راهنماییتون

کتاب نوبان رو در اولین فرصت تهیه می کنم و بخشی رو که گفتید مطالعه میکنم.

نظرتون در مورد آباکوس چیه؟؟؟ فکر میکنید اگه مدل رو توی سالید بسازم و به آباکوس انتقال بدم مثل انسیس خرابش کنه؟؟؟؟

لینک به دیدگاه

سلام،

تفاوتی نمی کند. Ansys و Abaqus تفاوت زیادی از نظر مش بندی احجام ندارند. فکر می کنم انتقال سظح مقطع و منحنی مرکزی هر یک از رشته ها و استفاده از اکسترود المان دوبعدی و ایجاد امان های سه بعدی بهترین روش باشد. اما اگر دوست دارید حتما مدل سه بعدی را به Ansys وارد کنید. پیشنهاد می کنم رشته ها را یک به یک وارد کنید. به دو دلیل:

اول اینکه نرم افزارهای CAE موقع وارد کردن CAD data، دید نرم افزارهای CAD را ندارند بنابراین هندسه رشته سیم ها را به نوع ساده تر تبدیل می کنند و این ممکن است باعث تداخل و درهم ریختن فایل شود. دوم اینکه چون رشته سیم ها به هم نزدیک هستند ممکن با وجود تلورانس همپوشانی که در هنگام import در نرم افزار CAE وجود دارد نرم افزار در تشخیص حجم بسته هر تکه Solid دچار مشکل شود. این مشکل با import کردن در چند مرحله حل می شود. به منظور بررسی تلورانس تعریف شده توسط Solidworks یا ... بهتر است یکبار خود مدل export شده را در خود SW مجددا بخوانید تا ببینید آیا خود SW به عنوان یک نرم افزار CAD قادر است فایل ایجاد شده را درست بخواند.

لینک به دیدگاه

اما در مورد تحلیل خستگی. به عنوان کسی که سالها درگیر مسائل محاسبات مهندسی بوده است کمی شوکه شدم!!

متاسفم که باید بگویم اگر این پروژه مهندسی واقعی بود نتایج حاصل از تحلیل خستگی آن تقریبا ارزش مهندسی نداشت. چرا؟!

اول از همه یک نکته در مورد تحلیل خستگی در تمام نرم افزارها. متاسفانه تحلیل خستگی به علت نیازمندی به اطلاعات دقیق در مورد ماده(که تقریبا در مورد هر مسئله و هر جنس کاملا متفاوت هستند حتی مثلا برای دو قطعه فولادی که دارای تعریف مهندسی مشابهی هستند) و همینطور در مورد بارگذاری که همیشه موجود نیستند دارای خطای بسیار زیادی است از اینرو با تمام تئوری هایی که در مورد تحلیل خستگی وجود دارد هنوز نمی توان به نتایج آن تکیه کرد.

مشکل دوم در مورد مسئله شماست. اگر فرض کنیم که کابل تحت کشش ساده ای قرار گرفته است. این کشش باعث ایجاد نیروهای تماسی بین رشته ها می شود که همانطور که گفته اید تابه شکل هندسی رشته ها و اصطکاک بین رشته هاست. سوال اول در مورد چگونگی محاسبه نیروی اصطکاکی بین رشته هاست. نتایج تحلیل المان محدود در این بخش به شدت به تعریف ظریب اصطکاک تعریف شده (که خود دارای خطای زیادی است) و شکل المانها، اندازه المانها و نحوه درگیری المانهاست. باید اضافه کنم که در مدل سازی سطوح اصطکاکی نیز نباید به نتایج هیچ یک از نرم افزارهای موجود تکیه کرد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...