رفتن به مطلب

Cca تلفيق طبيعت، هنر معماري و بافت شهري


ارسال های توصیه شده

مركز معماري كانادا (CCA) در واقع مجموعه‌اي از جاذبه‌هاي هنر معماري و نمايانگر شكوه تلفيق جلوه‌هاي طبيعت معماري و بافت شهري است.

مركز معماري كانادا (CCA) در سال 1979 در قالب يك مؤسسه فرهنگي براي آگاه كردن مردم از نقش معماري در جهان، گسترش تحقيقات در اين زمينه و ايجاد انگيزه براي ابتكار در طراحي تاسيس شد.

CCA يك مركز تحقيق بين‌المللي است و موزه‌اي هم كه در اين رابطه شكل گرفته در جهت نشان دادن اين مطلب است كه معماري موضوعي عمومي است كه بايد مورد توجه عامه مردم قرار گيرد. CCA در زمينه پيشبرد اطلاعات، ارتقا درك همگاني و بالا بردن آگاهي افراد در مورد هنر معماري، تاريخ آن و نقش آن در جامعه پيشرو است.

حدود 30 سال پيش، معماري به نام فيليس لمبرت كار جمع‌آوري مجموعه‌اي را شروع كرد كه سنگ بناي شكل‌گيري CCA شد. اين معمار علاوه بر اين كه مؤسس اين مركز به شمار مي‌آيد عضويت هيات امنا را نيز دارد.

تاريخ كلكسيوني كه در مجموعه CCA نگهداري مي‌شود به دوران رنسانس بازمي‌گردد كه فرهنگ معماري سراسر دنيا را از گذشته تا به امروز در معرض ديد عموم قرار داده است. اين مجموعه در واقع نمايانگر تغييراتي است كه در عرصه معماري در كشورهاي مختلف در طي دوران‌ها به وقوع پيوسته است.

برنامه‌هايي كه در سطح داخلي و بين‌المللي در اين مركز انجام مي‌شود معرف شيوه‌هاي معماري به مردم و معماران و دانشجويان است كه با هدف نشان دادن غناي معماري و فرهنگ شهري و مشاركت در مشكلات و مسايل مطرحه در اين زمينه صورت مي‌گيرد. اين مجموعه مشتمل بر كتابخانه آرشيو عكس و برنامه‌هاي آموزشي براي همگان است كه نمايشگاه‌هايي را هم براي بالا بردن اطلاع عمومي برگزار مي‌كند.

كتابفروشي CCA به ادبيات معماري و موضوعات مربوطه اختصاص دارد كه مجموعه‌اي از كتاب‌هاي چاپ شده در اين زمينه از سراسر دنيا را به علاقه‌مندان ارايه مي‌كند. مركز مطالعه CCA در سال 1997 در قالب يك مؤسسه بين‌المللي براي انجام تحقيق در تمامي جوانب معماري تاسيس شد. اين مركز مطالعه همچنين از پژوهش‌هاي فردي حمايت مي‌كند و تحقيقات گسترده را با مراجع معماري كه در اين زمينه مي‌توانند كمك‌كننده باشند، مرتبط مي‌سازد.

«خانه شاگنسي»، يك بناي تاريخ است كه در سال 1874 ساخته شده و با ساختمان جديد CCA تركيب شده است اين بناي جديد توسط پيتر رز و مشاوره معماري به نام فيليس لمبرت و معماري ديگر به نام ارول آرگون طراحي شده است. بازسازي اين ساختمان 20000 مترمربعي با سرپرستي دنيس سنت لوئيس انجام گرفته است و امروز «خانه شاگنسي» يكي از بناهاي نادر قرن نوزدهم كاناداست كه بازديد آن براي عموم آزاد است. اين مجموعه 130000 فوت مربعي با گالري‌ها، تئاتر پاول دسماراايس، كتابفروشي، كتابخانه، بخش حفظ و مرمت آثار هنري، دفاتر سرپرستي و مركز مطالعه در آلكان وينگ جوايز متعددي در ايالات متحده و اروپا دريافت كرده است.

باغ CCA ساختار شهري را كه در اثر احداث بزرگراه‌ها از بين رفته بود، دوباره احيا مي‌كند. باغ CCA به منظور هماهنگي با برنامه دولت در زمينه تلفيق هنر و معماري در احداث چشم‌انداز‌ها از جنوب بلوار رنه لوسكيو قرار داد. اين قسمت توسط شهر مونترال در سال 1986 به CCA اعطا شد و طراحي هنرمند و معماري به نام ملوين چارني كه هنر مجسمه‌سازي را با مهارت‌هاي معماري تلفيق كرده بود بر زيبايي‌هاي آن افزود اين مجموعه در واقع تلفيقي از جلوه‌هاي طبيعت هنر معماري و بافت شهري است كه يكي از مراكز برجسته در زمينه معماري به شمار مي‌آيد.

 

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...