رفتن به مطلب
pashaa

به جای خود! آماده! حرکت!

پست های پیشنهاد شده

به جای خود! آماده! حرکت!

 

7 نکته برای آغاز پیاده روی

چه بدنبال تقویت متابولیسم بدنتان باشید، چه کاهش وزن، رفع فشار روحی، یا تناسب اندام، توجه به نکات زیر، شما را در رسیدن به اهدافتان، یاری می کنند:

 

وسایل مناسب

برای پیاده روی، کفش، مهمترین وسیله محسوب می گردد. کفش پیاده روی، باید محکم و با دوام باشد و پا، ران و کمر را محافظت کند (این سه اندام، به یکدیگر مرتبط می باشند). کفش خوب، پاهای شما را از ضربات و آسیب دیدگیهای ناشی از پستی بلندیها و خرده ریزهای کف پیاده رو محافظت می کند. عمر مفید کفش پیاده روی، شش ماه است.

 

برنامه

کسانی که یک برنامه مشخص دارند، نسبت به کسانی که برنامه ای ندارند و معتقدند که اغلب روزهای هفته پیاده روی می کنند، پشتکار بیشتری نشان می دهند. مطابق هدفی که در نظر دارید، یک برنامه مناسب، تهیه و اجراء نمایید.

 

شدت تمرین

ضربان قلب، معیار خوبی برای سنجش شدت تمرین است. چه از نمایشگر استفاده نمایید و چه خودتان ضربان قلبتان را بسنجید، دقت کنید که شدت تمرینتان، در حد مناسب باشد. بدین ترتیب، کاهش وزن و تناسب اندام، سریعتر صورت می پذیرد. حفظ شدت مناسب پیاده روی، کسب نتایج مطلوب را تقویت می کند.

 

پاداش

پاداش مناسب، روشی خوب برای حفظ انگیزه و استمرار انجام برنامه است. یک جفت کفش نو، لباس ورزشی و حتی جوراب، نمونهایی عالی و مناسب هستند. در صورت پیاده روی موفق، ماهی یک بار، با نوعی جایزه، انگیزه خود را تقویت نمایید.

 

برنامه جایگزین

روزهایی که انجام برنامه به مشکل بر می خورد، خلاقیت به خرج دهید. اگر نمی توانید 30 دقیقه عادی را پیاده روی کنید، آنرا به قطعات کوچکتر تقسیم نمایید. 10 دقیقه، صبح، 10 دقیقه پس از ناهار و 10 دقیقه هم پس از شام، پیاده روی کنید.

 

شرایط آب و هوایی هم نباید مانعتان شود. اگر هوا بارانی بود، در سالن یا روی تردمیل پیاده روی کنید یا در منزل، موسیقی مناسب بگذارید و تمرینهای ایروبیک انجام دهید.

 

مشوق

تمرین با یک یار، به تسهیل فعالیت و افزایش احتمال موفقیت، کمک می کند. طی آزمایشی روی 24 خانم، مشخص شد آنهایی که تشویقهایی مثل "آفرین"، :ادامه بده" و "عالیه" را می شنیدند، راحت تر از گروه دیگر ورزش می کردند. البته محققان دانشگاه بلومزبرگ مطمئن نیستند که تشویق، باعث تحریک به تمرین بیشتر می شود یا ذهن ورزشکار را از خستگی و ناراحتی منحرف می کند. حتی اگر یار تمرینی هم ندارید، از دوستان و خانواده خود بخواهید که تشویقتان کنند.

 

صدای بدن

درصورتیکه احساس خستگی شدید می کنید یا تب دارید، در منزل بمانید. پیاده روی در شرایط بد جسمانی، فقط حالتان را بدتر می کند. اگر استراحت کنید، زودتر آماده پیاده روی می شوید. البته توجه داشته باشید که فشار عادی پیاده روی را که ناشی از تحریک بدن به فعالیتی سنگینتر از معمول است، با ضعف بدن اشتباه نکنید. تا هنگامی که حالتان خوب است، ادامه دهید، اما همینکه احساس درد، حالت تهوع یا سرگیجه به شما دست داد، باید ورزش را قطع کنید.

 

 

منبع تن سازان.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از ۷۵ اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به عنوان یک لینک به جای

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • جدید...