رفتن به مطلب

در خواست کمک از دوستان


ارسال های توصیه شده

سلام

دوستان من برای استفاده از برنامهETABSو ساخت مقاطع برای طراحی فلزی تو این برنامه به 2تابرنامه به اسمهایISB مخففIRAN SECTION BUILDER و یه برنامه به اسمproper نیاز دارم اگرممکنه اینا رو واسم بذارید و نحوه ساخت فایل قابل شناسایی برای برنامه رو هم که توضیحات داره برام بزارید ممنونن میشم الان پروژه فلزیم رو دستم مونده و کتابه راهنمایی کرده که باید از این برنامه ها مقاطع رو معرفی کنم راستی اگر اینا نباشه چطوری و ازکدوم قسمت میشه مقاطع رو به سیستم داد به صورت دستی باید باشه که مستقیم مقاطع رو بهETABSبدم که برای این کار هم فکرکنم باید ممان اینرسی همه رو بشینم دستی حساب کنم که خیلی وقت گیره و این برنامه ها خودشون حساب میکنن

 

اگرمیشه توضیحات کاربا این برنامه ها و نحوه ساخت فایل قابل شناسایی برای برنامه رو هم برام کامل بزاری ممنون از زحماتی که میکشین منتظر راهنمایی هستم.

لینک به دیدگاه
سلام

 

کسی از دوستان جواب ما رو نمی ده:ws21::ws21:

 

 

سلام .

با عرض پوزش بابت تاخير .

در اولين فرصت يكي از دوستان براي راهنمايي به شما معرفي ميشوند.

لینک به دیدگاه

راستش من زیاد به etabs وارد نیستم ولی برای دادن یه مقطع دلخواه تو برنامه باید از قسمت section designer استفاده کرد. تو اکثر کتابای راهنمایی etabs فکر کنم نوشته. اگر راهنمایی میخواین بگین براتون بنویسم. یا بقیه دوستان که بیشتر بلدن کمک کنن.

لینک به دیدگاه

من روی جواب دادن به این دوستمونو ندارم...چون قبلا بهش یه قول دادم و نتونستم عملیش کنم...شرمنده

 

و اما در مورد مقاطع ایرانی: من تنها کمکی که می تونم بهت می کنم اینه که فایل های مقاطع ایرانی رو با پسوند .pro برات قرار بدم و راهنمای اون رو...این فایل ها و راهنما مربوط به کتاب ETABS 9 مربوط به تحلیل و طراحی ساختمانهای فولادی نوشته مهدی هادیزاده و علی سیفی هستش که در انتشارات خانه عمران شریف چاپ شده

لینک به دیدگاه

خوب دوست عزیز...با یکمی سرچ تو نت تونستم اندکی از اطلاعاتی رو که شما نیاز دارید بدست بیارم:

 

خوب من برنامه ISB و PROPER رو به همراه یه سری از فایل های مربوط به اونها رو توی ضمیمه پیوست می کنم...کلیه این فایل از سایت elmofan.ir برداشته شده است.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

روش ساخت مقطع برای برنامه های Sap, Etabs

با استفاده از یک برنامه ایرانی

 

 

 

برای آنکه بتوان یک مقطع را به برنامه Etabs و یا Sap معرفی کرد،چندین راه وجود دارد،که یکی از آن روشها استفاده از قسمت Import برنامه می باشد.که البته برای این موضوع ، نیاز به فایل های با پسوند *.PRO می باشد .پسوند *.PRO پسوندی است که برنامه Etabs و Sap آن را می شناسند.در حقیقت فایل با این پسوند حاوی چندین مقطع می باشد.در بازار نمونه های زیادی از این فایل وجود دارند که اکثرا تحت عنوان فایل های ایران پرو عرضه می شوند.

 

اما اگر بخواهیم خودمان هم می توانیم این فایل ها را بسازیم!

 

اگر چنین فکری داشتید می توانید از برنامه ISB استفاده کنید. برنامه ای که قابلیت ساخت مقاطع زیر را دارا می باشد :

 

 

 

isb1.png

 

 

ISB مخفف کلمات IRAN SECTION BUILDER می باشد که به زبان Fortran و توسط حسن باجی ، همان مترجم و مولف معروف کتاب های Etabs,Sap و Safe نوشته شده.

 

 

isb.png

این برنامه در حقیقت مشخصات مقطع را حساب میکند و با توجه باینکه قادر به ساخت فایل ورودی برنامه Proper ( این برنامه توسط شرکت کامپیوترها و سازه ها نوشته شده که قادر است مشخصات محاسبه شده توسط مهندس محاسب و یا برنامه ISB را که به ترتیب خاصی در برنامه Note pad مرتب شده اند را به به پسوند *.PRO تبدیل کند.البته قابل ذکر است که برنامه ISB بطور خودکار این فایل ورودی را می سازد.) می باشد به سادگی می توان این فایل را ساخت.حال اگر به بقیه مطالب توجه کنید خواهید دید که کار با این برنامه چقدر ساده است.می توان برای یک مرتبه مقاطع مورد نیاز را ساخت و به دفعات از آن استفاده کرد.

 

 

proper.png

برای شروع کار برنامه Note Pad را باز کنید و به ترتیبی که در پائین گفته می شود یک خط بنویسید:

NAME CODE PRO D LH TH LV TV

 

NAM E : نام مقطع، هر نام دلخواهی را می توان وارد کرد. استفاده از کارکترهای `/` و `/` در اسم مجاز نمی باشد.

CODE : کد معرف مقطع،در شکل زیر کد مقاطع نشان داده شده.( اگه خواستی می توانی فایل اتوکد اونو دانلود کنی.)

PRO : شماره پروفیل مورد استفاده در مقطع ، این شماره در واقع معرف ارتفاع مقطع استاندارد اشتال می باشد . به عنوان مثال بای IPE14 از عدد 14 استفاده می شود. برای تیرهای لانه زنبوری و ناودانی ها و نبشی ها نیز از شماره پروفیل استفاده می شود.

بقیه موارد روی شکل نشان داده شده اند. .( اگه خواستی می توانی فایل اتوکد اونو

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
کنی.)

 

 

 

isb1.png

 

 

 

نکته های قابل توجه:

 

1. واحد نوشته شده در Notepad به سانتیمتر می باشد.اما فرمت فایل خروجی به متر است. پس در برنامه Proper ، پس از انتخاب نام فایل ( در اینجا 1 ) ، عدد 4 انتخاب شود.

2 .پارامترهای D,LH,TH,LV,TV ممکن است برای بعضی از مقاطع همواره برابر صفر وارد شوند که در شکل فوق در کنار هر مقطع صفر بودن پارامترها برای هر مقطع نشان داده شده است.توجه داشته باشید که وارد کردن عدد صفر همواره اجباری است.

3 .در مقاطع دوبل در صورت عدم نیاز به ورق تقویتی می توان ضخامت یا عرض ورق تقویتی را برابر صفر وارد کرد.در صورت صفر بودن ضخامت یا عرض ورق تقویتی مقدار صفر حتما باید نوشته شود.

4 .فرمت وارد کردن اعداد آزاد می باشد.یعنی اینکه فاصله پارامترهای یک سطر دلخواه می باشد.بین سطرها نیز می توان از خطوط خالی استفاده کرد.

5 .در نوشتن فایل ورودی ، خط آخر نباید خالی باشد.برای اطمینان از خالی نبودن خطوط آخر فابل می توان به انتهای خط آخر فایل رفت و با فشار دکمه Delete خطوط خالی را پاک کرد.

6 .برای ساختن فایل متنی ورودی از هر ویرایشگری می توان استفاده کرد.( مانند Notepad و (Wordpad

 

مثال:

در این مثال چندین مقطع بطور همزمان و در یک فایل ساخته می شوند.

برای این کار متن زیر را در برنامه Notepad می نویسیم و آنرا تحت اسم مثلا 1 با پسوند *.txt ذخیره می کنیم. ( بهتر است برنامه های ISB و Proper و فایل ذخیره شده داخل یک پوشه باشند. )

2 IPE14 2IPE-W 14 7.3 00 0 0 0

 

 

در ادامه برنامه ISB را باز کرده ودر آن تایپ می کنیم : 1.txt

پس از آن برنامه برنامه نام خروجی را سوال می کند. مثلا وارد می کنیم : 1 (بدون پسوند)

حال اگر داخل پوشه را ببینیم ، خواهیم دید که برنامه چندین فایل را بطور خودکار ساخته که یکی از آن فایلها به همان نام فای خروجی می باشد و در واقع فایل ورودی برنامه Proper است . فایل دیگر به نام فایل ورودی می باشد. اما دارای پسوند Out می باشد.این فایل حاوی مشخصات اصلی محاسبه شده می باشد.

پس از ساخت فایل خروجی ( در واقع فایل ورودی برنامه Proper ) میتوان برنامه Proper را اجرا کرد و فایل دارای پسوند Pro که توسط برنامه SAP و ETABS قابل ویرایش است را ایجاد کرد.

 

 

 

منبع:http://www.elmofan.com

لینک به دیدگاه

سلام

 

از دوستان بابت پاسخگویشون ممنون هستم و بسیار خوشحال هستم

عضو این سایت هستم از جناب انتونیو هم بسیار ممنون هستم برای راهنمائی مفیدشان خیلی کمکم کردید.:icon_gol::icon_gol::icon_gol:

لینک به دیدگاه
  • 5 سال بعد...
سلام خدمت دوستان عزیز،ببخشید میخواستم بدونم کسی آموزش نرم افزار آباکوس بلده؟اگه کسی بلده لطفا فایل هاشو برام ایمیل کنه.ممنون ار لطف همگی

 

یه سری فایلهای آموزشی اینجا هستش:

http://www.noandishaan.com/forums/thread57703.html

 

مطالب بیشتر هم تو بخش آباکوس تالار مهندسی مکانیک هستش:

http://www.noandishaan.com/forums/forum257.html

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...