رفتن به مطلب

ریچارد میر- پست مدرنیسم سفید


ارسال های توصیه شده

miyer.jpg

 

ریچارد میر متولد 1934 نیو جرسی در دانشگاه کرنل در رشته معماری تحصیل کرد. ریچارد میر ملقب به شوالیه سفید پست مدرنیسم پیش از تاسیس دفتر کار خود در نیویورک در سال 1963 ، با سام و مارسل بروئر همکاری می کرد.وی ابتدا در زمینه ساختنمان سازی برای طبقه مرفه فعالیت کرد همچنین مطالعات وسیعی در زمینه ساختمان های عمومی انجام داد و در سال 1969 ، به عضویت گروه پنج نیویورک در آمد.

 

سفیدهای گروه پنج ( ریچارد میر، پیتر آیزمن ، مایکل گریوز ، جان هجداک ، چارلز گواتمی) برای مخالفت با ونتوری و گریز دوره سفید ، قهرمانان ، رایت ، گروپیوس ، تراگنی و به خصوص لوکوربوزیه را احیا کردند ، اما مسائلی از زیبایی شناسی را در خود به کار بردند که خالی از هر گونه تعهد و تعصب اجتماعی بود.

میر در کارهایش همواره رنگ سفید بکار می برد و از همین رو گروه آنان به نام مستعار معماران سپید نامیده می شوند .در میان معماران هم عصر خودش به مفاهیم فرهنگی بیش از پیش وفادار و متعهد بود و به نحوی هوشمندانه فضاهای عمومی و خصوصی را در بافت شهری آشتی داد از همین رو لحن فرهنگی معماری او بسیار صادقانه است.

خانه های کاملا سفید میر ، در زمینه ای از فضای سبز با لایه بندیهای افقی و عمودی به چشم می خورد.

مزیت کارهای میر در اجتماعی این است که ساختمانهای او ، به سرعت قابل شناسایی است.

لینک به دیدگاه
  • 9 ماه بعد...

هر کی از کلیسای جوبیلی ریچارد میر چیزی داره لطف کنه بزاره آخر این هفته 28.02 ارائه دارم درباره این کلیسا هست متن عکس پاور پوینت هر چی دارید تو آرشیو هاتون بزارین خودم هر چی که سرچ میکنم چیزه به درد خوری پیدا نمیکنم خدا خیرتون بده کمک کنید

559399660_meier-church-96.jpg

لینک به دیدگاه
* v e n o o s * مهمان

کلیسای جوبیلی

 

 

 

j1.jpg

کلیسای جوبیلی یکی از شاهکارهای ریچارد میر در محله Tor Tre Teste شهر رم واقع شده است. ساختمان کلیسا در بلوکی از ساختمانهای دهه ۷۰ احاطه شده است. این پروژه در مسابقه ای که از معماران بزرگی مانند تادو آندو ، سانتیاگو کالاتراوا ، پیتر آیزنمن و فرانک گهری دعوت شده بود برنده شد

 

 

j1.jpg

کلیسای جوبیلی یکی از شاهکارهای ریچارد میر در محله Tor Tre Teste شهر رم واقع شده است. ساختمان کلیسا در بلوکی از ساختمانهای دهه ۷۰ احاطه شده است. این پروژه در مسابقه ای که از معماران بزرگی مانند تادو آندو ، سانتیاگو کالاتراوا ، پیتر آیزنمن و فرانک گهری دعوت شده بود برنده شد.

j11.jpg

j2.jpg

j4.jpg j3.jpg

j5.jpg

j6.jpg j7.jpg

j8.jpg j9.jpg

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...

سلام به همه این پروژه این ترم خودم هست که راجب کلیسای جوبیلی ایتالیا که تو رم واقع شده و معمارش ریچارد میر هست رو برابچه ها میزارم.

امیدوارم به درد تون بخوره.

 

به علت محدودیت در آپلود فایلو فشرده کردم.

CHruch Jubilee.part1.rar

CHruch Jubilee.part2.rar

CHruch Jubilee.part3.rar

CHruch Jubilee.part4.rar

CHruch Jubilee.part5.rar

لینک به دیدگاه
  • 3 سال بعد...

ریچارد مه یر (ریچارد میر)، معمار آمریکایی (نیویورکی) ملقب به شوالیه سفید پست مدرنیسم در سال ۱۹۳۴ در شهر نیوجرسی متولد شد. وی در سال ۱۹۵۷ از دانشگاه معتبر کرنل در رشته معماری فارغ التحصیل شد. او پیش از تاسیس دفتر کار خود در نیو یورک در سال ۱۹۶۳ با مور- اوینگز- مریل ومارسل بروئر همکاری می کرد.پس از کارهای کوتاه با شرکت های مختلف، معمار جوان توانست دفتر کار خود را در شهر نیویورک و در آپارتمان خود افتتاح کند. اولین پروژه خود را به عنوان یک معمار جوان با نمایش و طراحی، قطعه ای از خانه ای که برای پدر و مادر خود طراحی کرده بود آغاز کرد.

در سال ۱۹۶۹ به عضویت گروه پنج نیویورک “New York Five” درآمد که به واسطه نمایشگاه ۱۹۶۹ در موزه هنر مدرن Modern Art به کسب برتری نائل شد. اعضای دیگر این گروه مایکل گریوز، پیتر آیزنمن ، چارلز گواتمی و جان هجداک بودند. تمامی طراحی های آنها عموماً خانه هایی از چوب بود که به روش لوکوربوزیه و سبک مدرن بین المللی International Modern پیش از جنگ طراحی شده بوند.بسیاری از کارهای اولیه مه یر، شامل خانه های مجللی بود سرشار از خط های هنری و معماری که طراحی های هندسی جسورانه داشتند.

 

درکارهای او به کارگیری خطوط شکننده (ترد) و شیشه ای در کنار هم، همانند قرار گرفتن انسان در برابر طبیعت است در حالی که استفاده آنها به طور همزمان تفاوت شگرفی ایجاد می کند. ریشه و اصل این طراحی ها نه تنها چشم های قوی علاقمندان معماری بلکه منتقدان نیویورک را نیز به خاطر این حرکت جسورانه گرفتار سبک خود می کرد. در همه ساختمان ها خصوصاً طرح های مه یر برتری رنگ سفید کاملا غالب نمایش داده شده که به خلوص و بی نقصی این سبک کمک میکند. از همین رو گروه آنان به نام مستعار معماران سپید نامیده شدند. خانه های سفید مه یر٬ در زمینه ای از فضاهای سبز با لایه بندی های افقی وعمودی به چشم می خورد. مزیت کارهای مه یر از نظر اجتماعی این است که ساختمان های او٬ به سرعت قابل شناسایی است. وی در آفریدن تندیس در فضا نیز دستی چیره دارد.

 

اعضای گروه five خیلی زود از هم جدا شدند اما نمایشگاه به ماموریتهای بزرگتر بعدی هدایت شد که در مورد مه یر در تعدادی از موزه های معتبر همچون موزه هنر بالا: High Museum of Art در آتلانتا – جورجیا (۱۹۸۳) و مرکز گتی Getty Center در لس آنجلس (۹۷-۱۹۸۴) به اوج خود رسید تا اینکه در انتهای قرن بیستم او تبدیل به یکی از موفق ترین معماران بین المللی شد.

 

در سال ۱۹۸۴ با دریافت جایزه بزرگ معماری Pritzger ، توانست به جوانترین معمار شایسته تبدیل شود. مه یر در آنجا گفت: " تشکر از خداوند به خاطر پدر و مادرم و ایمانی که به ما داده است." او همچنین مدال طلای AIA در سال ۱۹۹۷ و جایزه ( Brunner برای معمار جوان) را در سال ۱۹۷۶ دریافت نمود.

 

موزه بالا High Museum که بخشی از مرکز بین المللی هنر وودرو Woodrow Art Center است، شاید بارزترین نمونه دلگرمی و آرامش در ساختمانهای مه یر است. قابل توجه ترین قسمت، چشم انداز نیرومندی است که ایجاد شده، صفت” High ” ممکن است بیانگر حالتی معنوی باشد. مه یر اینگونه بر احساس ماورایی که نهفته در فرمهای معمارانه است تاکید می کند.

 

پنج عامل محوطه٬ برنامه، رفت و آمد (سیرکولاسیون)٬ ورودی و سازه است که در تحلیل معماری به او کمک می کند. ریچارد میر به خاطر معماری و طرح هایش در تمام جهان شناخته شده و قابل احترام است وی جوایز کمیسیون های ارشد در ایالات متحده و اروپا شامل: کاخ دادگستری، تالارهای شهر، موزه ها، خانه سازی و اقامتگاه های شخصی را دریافت نموده است. از آنجا که مایر تا به اوج شهرت رسیدن خود در ساحل غربی کالیفرنیا بود، بسیاری از آموخته های حرفه ای خود را توسط ساختمان هایی در نیویورک و انگلستان به نمایش گذاشته است.

 

ویژگی اصلی کارهای میر روزنه ی قرن بیستم از طریق طرح آزاد، نمای آزاد، جداسازی ساختار و دیواره ی بیرونی، اصول بنیادین حرکت مدرن، امکان جستجوی حجمی جدیدی را به وجود می آورد.از دیدگاه مه یر طرح کلیدی است که اخیرا مورد غفلت قرار گرفته است. تصاویر دو بعدی، دربردارنده ی دستورالعمل هایی برای شی سه بعدی – یعنی ساختمان – است. در این هنگام است که ساختمان، گسترش می یابد.زمانی که نما به تصویر کشیده می شود، طرح و برش درباره ی ایده های فضایی با معمار صحبت می کند. ولی طرح بیان اساسی و متقاعد کننده ی معماری است.به اعتقاد او ساختمان ها باید بتوانند صحبت کنند. به کارگیری مجموعه عناصر خاص و درونی ثابت، طی سال ها کار این امکان را داده است که وی شیوه ی بیان تکاملی و منسجمی داشته باشد.

معماری مه یر، توجه به فضاست: البته فضایی دارای نظم و در نظر گرفتن نور، معیارهای انسانی و فرهنگ معماری: نه فضایی بی تناسب.معماری، حیاتی و جاودان است. زیرا انسان را دربر می گیرد و فضا را توصیف می کند: فضایی که در آن حرکت و زندگی می کنیم .ریچارد میر با حجم و سطح کار می کند، شکل ها را با نور تغییر داده و در ابعاد، نما، حرکت و سکون، تغییراتی به وجود می آورد. ارتباط بین فضای بیرون و درون و یک حس سیالیت در کارهای میر دیده می شود، او همیشه سعی می کند با قراردادن ساختمان سفید خودش در لند اسکیپ سبز، ساختمان هایش را به عنوان نگینی در دل طبیعت قرار دهد.

 

تعدادی از کارهای ریچارد مه یر:۱- مرکز جی پل گتی در لس انجلس

۲- موزه ی هنر های بالا در آتلانتا جورجیا

۳- موزه ی بوردا

۴- موزه ی رادیو و تلویزیون در کالیفرنیا

۵- موزه ی هنرهای معاصر بارسلونا در اسپانیا ۹۵-۱۹۸۸

6.خانه ی راکوفسکی در دالاس تگزاس

۷- مدرسه ی علوم دینی هارتفورد

۸- ساختمان فدرال و دادگاه ایالات متحده

۹- تالار شهر و کتابخانه ی مرکزی هاگو ی هلند ۹۵-

۱۹۷۹۱۰- موزه ی هنرهای تزئینی فرانکفورت ۱۹۸۵

۱۱- آتنیوم، هارمونی جدید در هند، ۷۹ – 1975

12-میدان US و ساختمان فدرال در آریزونا، ۲۰۰۰- ۱۹۹۵

 

افتخارات کسب شده توسط ریچارد مه یر :۱- دریافت مدال طلای سلطنتی در سال ۱۹۸۹ از موسسۀ سلطنتی معماران بریتانیا

۲- دریافت امتیاز ویژۀ Officier de l’Ordre des Arts et des Lettres در سال ۱۹۹۲ از دولت فرانسه

۳- دریافت جایزه معمار ارزشمند آلمان Deutscher Architekture Preis در سال ۱۹۹۳

۴- فرد منتخب آکادمی علوم و هنر آمریکا در سال ۱۹۹۵

۵- دریافت مدال طلای AIA در سال ۱۹۹۷ از موسسۀ معماری آمریکا

۶- دریافت جایزۀ Pritzker به خاطر بالاترین امتیاز در زمینۀ تفکر صحیح در معماری، در سال ۱۹۸۴

۷- انتخاب به عنوان معمار برتر برای طراحی ۱ میلیارد دلاری Getty Center در لس آنجلس- کالیفرنیا

۸- عضو هیئت داوران مسابقات مختلف

۹- تالیف کتاب ها و مقالات متعدد

۱۰- عضویت در هیئت مدیرۀ موزه کوپر

Cooper Hewitt National Design Museum11- عضویت در آکادمی آمریکا American Academy در رم

۱۲- عضویت در آکادمی های هنر و علوم آمریکا، آکادمی معماری بلژیک و فرانسه، انجمن معماران آلمانی Bund Deutscher Architekten و آکادمی هنر و ادبیات آمریکا به واسطۀ دریافت جایزۀ Brunner در معماری در سال ۱۹۷۶

۱۳- دریافت نشان افتخار New York Chapter در سال ۱۹۸۰

۱۴- دریافت مدال طلا از Los Angeles Chapter در سال ۱۹۹۸

۱۵- دریافت۲۹ نشان افتخار AIA بین المللی

۱۶- دریافت ۵۳ جایزۀ طراحی AIA نیویورک

 

 

منبع این پست:مطلبی با عنوان "زندیگنامه ی ریچارد مه یر" در تارنمای difal.ir

لینک به دیدگاه
  • 3 سال بعد...

نگاهی گذرا به فعالیتهای ریچارد میر

«وقتی از من درباره اعتقادم می پرسند، می گویم که به معماری عقیده دارم. معماری مادر همه هنرهاست. من این باور را قبول دارم که معماری در حال حاضر با گذشته به طور محسوس و نامحسوس ارتباط دارد.»

 

 

ریچارد میر برنده جایزه معماری پریتزکر (Pritzker) و مدال طلای AIA شد چرا که او به خوبی برای ساختمانهای انتزاعی اغلب سفید و فلسفه طراحی شخصی تسلیم نشدنی اش شناخته شده است. میر مدرک کارشناسی معماری خود را در سال ۱۹۵۷ از دانشگاه کرنل گرفت و طولی نکشید که بعد از فارغ التحصیلی با اسکیدمور اوینگز و مریل و مارسل مشغول به کار شد. او کار شخصی خود را در سال ۱۹۶۳ در نیویورک آغاز کرد و در اوایل ۱۹۷۰ به سرعت دارای شهرت معماری شد، سپس به عنوان یکی از اعضای گروه پنج نیویورک نامیده شد.

mbzs5xmzkxwqr2hu1zg.jpg

باشگاه و انجمن اکتبر شنزن، شنزن، چین

 

گروه پنج نیویورک (New York Five) یک گروه متشکل از پنج معمار شهر نیویورک (ریچارد میر، پیتر آیزنمن، چارلز گوائمی، مایکل گریوز و جان هیدوک) است که به معماری مدرن و شکل خالص وفادار هستند که یادآور لوکوربوزیه در دهه ۱۹۲۰ تا ۱۹۳۰ است. آنها معمولاً شوالیه سفید نامیده می شوند که اشاره به تمایل آنها به استفاده از رنگهای سرد دارد.

 

 

شاید میر به خاطر استفاده از رنگ سفید در طراحی هایش، به عنوان بهترین فرد در این گروه شناخته شود. او به بالا بردن کیفیت نور در فضا اعتقاد دارد. او توضیح می دهد که سفیدی اجازه می دهد تا ایده های معماری به وضوح قابل درک شوند و تفاوت بین تاری و شفافیت، پر و خالی، ساختار و سطح وضوح بیشتری داشته باشند.

 

qgx8zfe8b78q3jf58jl.jpg

خانه نوجباور، ناپل، فلوریدا

 

او بیش از نیم قرن تلاش خود را صرف گردآوری کارهای بزرگ کرده است. با وجود اینکه او با پروژه های کوچکتر مانند خانه داگلاس و خانه راشوفسکی شروع کرد، اما او اکنون تقریباً تنها ساختمانهای شهری با مقیاس بزرگ طراحی می کند که در این میان مرکز گتی، موزه هنرهای معاصر بارسلونا، موزه آراپیکس و مرکز چندرسانه ای پالی نیز شامل آن می شود.

ewmgx2ki65vmmp9ywzs.jpg

خانه راشوفسکی، دالاس، تگزاس

 

میر اخیراً به ریشه های نیوجرسی خود بازگشته است، او در حال طراحی و ساخت ساختمان چند کاربری در مرکز شهر نیوآرک است. این ساختمان شامل سه مدرسه، یک مرکز مهد کودک، واحدهای مسکونی و فضاهای خرده فروشی در طبقه همکف است و بخشی از تلاش او برای بازسازی مرکز شهر نیوآرک است.

t5g4asnfcv0hothis.jpg

 

مترجم: سیده رکسانا جز دره یی

منبع: معمار منظر

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...