رفتن به مطلب

پست های پیشنهاد شده

  • پاسخ 1.5k
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

سلام دوستان .

من از نقشه کشی سوال دارم

توی نقشه شکل زیر ، اون قسمت هایی که هایلایت کردم ، چیه ؟

 

اون قسمت همون پخی هست که خورده شده در قطعه و شعاع اون هم داده شده.

در نمای روبرو، اطراف پخ تو رفته نشان داده شده که تو شکل سه بعدی میتونی فرو رفتگیش رو ببینی.

لینک ارسال
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
اطلاعات عمومی مکانیک:

کدوم کشور در زمینه پیل سوختی حرف اول رو میزنه/ راهنمای: ایران نیست

نه تورو خدا ایران باشه:ws28: بنظرم آلمان یا آمریکا

--------------------------------------

 

این سوال یکم جامداتی هستش:w02:

 

تفاوت boltو screw در چیه؟:ws3:

لینک ارسال
نه تورو خدا ایران باشه:ws28: بنظرم آلمان یا آمریکا

--------------------------------------

 

این سوال یکم جامداتی هستش:w02:

 

تفاوت boltو screw در چیه؟:ws3:

crew رو بیشتر در چوب به کار میبرند که پیچ خودکار هم نامیده میشه

تفاوتشون میشه در نوع دنده یا رزوه

پیچ با مهره سفت میشه ولی خودکار توی کار سفت میشه

من همین قدر میدونم متاسفانه:دی

لینک ارسال
نه تورو خدا ایران باشه:ws28: بنظرم آلمان یا آمریکا

--------------------------------------

 

این سوال یکم جامداتی هستش:w02:

 

تفاوت boltو screw در چیه؟:ws3:

شما میتونید ایران رو اول کنید:ws3:

سه تا مدال دارین؟

آمریکا/کانادا/ژاپن/آلمان/ایران

ایران رو الکی نوشتم:ws3: البته بر اساس تعداد شرکت های فعال بود و برا چند سال پیش و از یه مقاله فارسی کش رفتم.

لینک ارسال

 

این سوال یکم جامداتی هستش:w02:

 

تفاوت boltو screw در چیه؟:ws3:

 

خیلی هم جامداتی نیست بیشتر مربوط به ساخت وتولیده

درهرحال

تعریف مشخصی درخصوص تفاوت اینها داده نشده ولی برای یک طراح که براساس استانداردها کارمیکنه طبق استاندارد ASME B18.2.1 واستانداردهایی مشابه این تفاوت مشخصی بین اینها وجود داره که فکرکنم تصویر پایین بخوبی ووضوح نمایانگر تفاوت باشه

 

95xs84hglbsus17n0zn.jpg

 

بازم خواستین بیشتر توضیح میدم

رویوتیوب یه لینک هست که اونم توضیحات خوبی دراین زمینه داره

-------------

 

پ.ن: مچ دست من شکسته وزیاد نمیتونم تایپ کنم اینارو هم کلی ادیت کردم تا درست دراومدن:banel_smiley_4:

کاش میگفتین چه دلیلی باعث پرسیدن این سوالتون شده

لینک ارسال
خیلی هم جامداتی نیست بیشتر مربوط به ساخت وتولیده

درهرحال

تعریف مشخصی درخصوص تفاوت اینها داده نشده ولی برای یک طراح که براساس استانداردها کارمیکنه طبق استاندارد ASME B18.2.1 واستانداردهایی مشابه این تفاوت مشخصی بین اینها وجود داره که فکرکنم تصویر پایین بخوبی ووضوح نمایانگر تفاوت باشه

 

95xs84hglbsus17n0zn.jpg

 

بازم خواستین بیشتر توضیح میدم

رویوتیوب یه لینک هست که اونم توضیحات خوبی دراین زمینه داره

-------------

 

پ.ن: مچ دست من شکسته وزیاد نمیتونم تایپ کنم اینارو هم کلی ادیت کردم تا درست دراومدن:banel_smiley_4:

کاش میگفتین چه دلیلی باعث پرسیدن این سوالتون شده

ممنون کاملا درسته:w16: دلیل خاصی نداشت در یک متنی خوندم میخواستم بببیتم بچه ها هم میدونن یا نه:hapydancsmil:
لینک ارسال
ممنون کاملا درسته:w16: دلیل خاصی نداشت در یک متنی خوندم میخواستم بببیتم بچه ها هم میدونن یا نه:hapydancsmil:

میخوای مارو تست کنی بچه پر رو؟:vahidrk:معلومه که میدونیم:w000:

جواب منم درست بود ؟:whistle:

لینک ارسال

حالا ای مهندسین مکانیک در تصویر سه نوع پیچی که میبینید اگر تنش عرضی داشته باشیم کدومیکی زودتر به نقطه گسیختگی میرسن وچرا؟

لینک ارسال
حالا ای مهندسین مکانیک در تصویر سه نوع پیچی که میبینید اگر تنش عرضی داشته باشیم کدومیکی زودتر به نقطه گسیختگی میرسن وچرا؟

درود مهندس

فک کنم وسطی یعنی اسکرو . اگه محل تماس پیچ و قطعه کار رو برش بزنیم در راستای عرضی(برشی) برای وسطی یه مساحت داشته باشیم برای جفت کناری ها جفت مساحت داریم و نیرو تقسیم میشه روی دو سطح

لینک ارسال
درود مهندس

فک کنم وسطی یعنی اسکرو . اگه محل تماس پیچ و قطعه کار رو برش بزنیم در راستای عرضی(برشی) برای وسطی یه مساحت داشته باشیم برای جفت کناری ها جفت مساحت داریم و نیرو تقسیم میشه روی دو سطح

 

زنده باشی مهندس

کاملا درسته

نمونه عینی این مسئله رو میتونیم با وارد کردن تنش به چوبهایی که پیچ دارن روشون مشاهده کنیم:icon_gol:

لینک ارسال

سلام.

من یک ورق نازک از فولاد ss304 به ضخامت کمتر از 1 میلیمتر دارم.

تنش نهاییش حدودا 550 MPa هست.

 

میخوام با یک ساچمه فشارش بدم و تست سختی انجام بدم.

کسی میدونه چه ساچمه ای مناسبه؟

از کجا میشه ساچمه واسه چنین آزمایش هایی گیر آورد؟

 

ممنون اگه راهنمایی کنین.

 

  • :icon_gol:
     

لینک ارسال
سلام.

من یک ورق نازک از فولاد ss304 به ضخامت کمتر از 1 میلیمتر دارم.

تنش نهاییش حدودا 550 MPa هست.

 

میخوام با یک ساچمه فشارش بدم و تست سختی انجام بدم.

کسی میدونه چه ساچمه ای مناسبه؟

از کجا میشه ساچمه واسه چنین آزمایش هایی گیر آورد؟

 

ممنون اگه راهنمایی کنین.

 

  • :icon_gol:

سلام رضا جان

روشی که شما میخواهید انجام بدهید روش برینل هست

که برای بدست آوردن اندازه ها باید به استاندارد ها مراجعه فرمائید

نمونه ای از جداول این روش

n0284dezvip4z78fke.jpg

 

ولی با توجه به ضخامت نمونه شما روش های برینل و راکول جوابگوی تست شما نیست چرا که برای ضخامت های بیشتر از 2 میلی متر کاربرد دارند

برای تست شما تست ویکرز مناسب است که چون روش هزینه بری هست میتونید از آزمایشگاه های دانشگاه ها استفاده کنید

لینک ارسال
منظور از rimmed steel و killed steel چیست؟

 

خوشم میاد که هیچکدومتون یه زحمت سرچ هم نمیکشید:banel_smiley_4:

تازه فردا هم میخواید تحریمها رو بشکنید و خودتون تعمیر کنید

این دو نوع فولاد به وفور تو صنایع نیروگاه و پتروشیمی استفاده میشه:whistles:

پیدا کنید بینم:vahidrk:

لینک ارسال

سلام

چندتا سوال داشتم ممنون میشم جواب بدید:

 

1-کارشفت گیربکس در ماشین چیست؟

2-چه نیرو هایی را تحمل می کند یا به عبارتی چه باری روی آن است؟(کششی/فشاری/پیچشی)

3-محل انتقال بار از چه چیزی به چه چیزی است؟

لینک ارسال

سلام

چندتا سوال داشتم ممنون میشم جواب بدید:

 

1-کارشفت گیربکس در ماشین چیست؟

2-چه نیرو هایی را تحمل می کند یا به عبارتی چه باری روی آن است؟(کششی/فشاری/پیچشی)

3-محل انتقال بار از چه چیزی به چه چیزی است؟

 

سلام

جواب سؤالهات تا حدی بستگی به دلیل پرسیدنشون داره. ( پروژه درسی، اطلاعات عمومی، همینجوری الکی و ...)

 

1- کار شفت انتقال نیرو و گشتاور از موتور به چرخدنده ها (شفت ورودی) و سپس به سیستم انتقال قدرته (شفت اصلی)

2- نیروهای پیچشی ، خمشی و برشی

3- سؤال نامفهومه

لینک ارسال
سلام

جواب سؤالهات تا حدی بستگی به دلیل پرسیدنشون داره. ( پروژه درسی، اطلاعات عمومی، همینجوری الکی و ...)

 

1- کار شفت انتقال نیرو و گشتاور از موتور به چرخدنده ها (شفت ورودی) و سپس به سیستم انتقال قدرته (شفت اصلی)

2- نیروهای پیچشی ، خمشی و برشی

3- سؤال نامفهومه

ممنون که پاسخ گفتید

در واقع علت اصلی شکست شفت مورد نظر است

و اینکه سطح ظاهری آن چگونه خواهد بود

و همچنین راهکارهایی برای جلوگیری این عیب

(در ضمن یه کار تخصصیه که از نقطه نظر کار مکانیکی از تخصص من خارجه...گفتم شاید اینجا کسی باشه که بتونه راهنمایی کنه)

با سپاس

لینک ارسال
ممنون که پاسخ گفتید

در واقع علت اصلی شکست شفت مورد نظر است

و اینکه سطح ظاهری آن چگونه خواهد بود

و همچنین راهکارهایی برای جلوگیری این عیب

(در ضمن یه کار تخصصیه که از نقطه نظر کار مکانیکی از تخصص من خارجه...گفتم شاید اینجا کسی باشه که بتونه راهنمایی کنه)

با سپاس

اصولا شفتها به دلایلی از قبیل نامیزان بودن یاتاقان ها،قفل شدن چرخ در سرعت بالا به صورت یکباره،اعمال گشتاور بیش از حد و همچنین نابالانس ممکنه شکسته بشن،ترکیبی گفتم هم کلی هم در خودرو

سطح ظاهری چی چگونه خواهد بود؟نامفهومه...

جلوگیری نداره،هر قطعه ای یک عمر مفید داره که براش تعریف میکنند ومحاسباتی داره و قطعه بر اساس تعداد دوری که براش در نظر میگیرند و طی سرعت معین برای مدت معین عمر خواهد کرد و هر کدوم از اون موارد که گفتم پیش نیاد شفت عمر خواهد کرد(البته این پاسخ رو مطمئن نیستم و دوستان جامدات و خودرو میتونند دقیق تر توضیح بدند بهتون)

لینک ارسال

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...