رفتن به مطلب

╬♥╬ آخرین اخبار باشگاه استقلال ╬♥╬


zafar

ارسال های توصیه شده

بازيكنان استقلال نسبت به ساعت اردوى خود اعتراضشان را اعلام كردند. استقلال جهت بازى با سايپا از غروب ديروز به اردو رفت تا با توجه به انجام بازى اين تيم در ساعت ۲۲ و ۳۰ دقيقه آن ها بالغ بر ۲۴ ساعت را در اردو سپرى كنند. استقلالى ها مدعى بودند ساعات اردويشان طولانى مدت است و همين مسأله سبب خستگى شان مى شود. با اين حال مسئولان استقلال درمقابل اين اعتراضات از آنها خواستند بدون هيچ حاشيه اى در اردو حاضر شوند و با آرامش كامل مقابل سايپا به ميدان بروند.

لینک به دیدگاه
  • پاسخ 666
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

سبقت زير نور ماه

 

101343.jpg

استقلالى ها از آخرين بازى خود با سايپا و محمد مايلى كهن خاطره چندان خوبى ندارند. در آن بازى استقلال تا واپسين دقايق با يك گل پيروز ميدان بود اما گل ثانيه هاى پايانى برجلو باعث شد تا بازى با تساوى به پايان برسد و آبى ها حرف و حديث هايى را درباره محمد مايلى كهن سرمربى آن روزهاى تيم ملى و سايپا به زبان بياورند.همان بازى باعث شد تا دلخورى هايى بين مايلى كهن و قلعه نويى به وجود بيايد، دلخورى هايى كه تا امروز هم به نوعى ادامه دارد.شرايط امروز استقلال با شرايط آن روزهايش فرق كرده است. حالا بر روى نيمكت استقلال يك مربى جوان به نام صمد مرفاوى نشسته است،مربى جوانى كه بعيد به نظر مى آيد كه جو ورزشگاه و مسائل ديگر باعث احساساتى شدن او شود.استقلال در آخرين بازى خود در مقابل ملوان به نتيجه اى بهتر از تساوى صفر بر صفر دست نيافته است و اين نتيجه و نتايج نظير آن به هيچ وجه مورد قبول هواداران اين تيم نيست. چرا كه فاصله اين تيم را با ديگر رقيبان بيشتر و بيشتر مى كند. از اردوى آبى پوشان خبر مى رسد كه مرفاوى قصد ندارد در بازى امشب از وجود ملى پوشانش استفاده كند كه اگر چنين خبرى در دست باشد، مى تواند مشكلاتى را براى آبى پوشان به وجود بياورد. سايپا هم شرايط امروزش با آن روز ها تفاوت هايى كرده است. به نظر مى آيد كه حالا تيم محمد مايلى كهن بسيار آبديده تر از آنى مربى شده باشد كه آن روز مورد عتاب استقلالى ها قرار گرفت. نارنجى و سفيد پوشان آخرين بازى خود را در خانه با حساب ۲ بر صفر مغلوب پيكان شدند، نتيجه اى كه كمتر كسى آن را باور داشت اما اتفاق افتاد و مشكلاتى را براى سايپايى ها به وجود آورد. پيشينه ديدار ۲ تيم، حساسيت هاى بازى امشب را به بالا ترين سطح خود رسانده است و از همين حالا مى توان پيش بينى كرد كه هواداران در واپسين ساعت هاى شب شاهد يك فوتبال زيبا و تماشايى باشند.

لینک به دیدگاه

وقتى همه خواب بودند، استقلال برد

 

101427.jpg

گلها: هادى شكورى(دقيقه ۷۷) و آرش برهانى(دقيقه ۴+۹۰) براى استقلال تهران، ابراهيم صادقى(دقيقه ۷۸)

داور: مسعود مرادى

كمك ها: جواد تقى پورو سعيد زارع

اخطار: مرتضى ابراهيمى، كريم انصارى فرد، اميد شريفى نسب و سعيد يوسف زاده(سايپا)

تماشاگر: ۳۰ هزار نفر

ورزشگاه: آزادى

استقلال تهران

وحيد طالب لو(۱۴)، هادى شكورى(۱۶)، اميرحسين صادقى(۱۵)، پژمان منتظرى (۱۴)، خسرو حيدرى(۱۶)، هاشم بيك زاده(۱۵)، اميدرضا روانخواه از دقيقه ۲۱ فابيو جان واريو(۱۴)، فرهاد مجيدى(۱۷)، كيانوش رحمتى(۱۳)، سياوش اكبرپور(۱۲) از دقيقه ۷۱ آرش برهانى و رضا عنايتى(۱۰) از دقيقه ۵۹ سيدمهدى سيدصالحى(۱۲)

سرمربى: عبدالصمد مرفاوى(۱۶)

سايپا

وحيد شيخ ويسى(۱۴)، مجيد ايوبى(۱۴) از دقيقه ۴۶ مهدى خيرى از دقيقه ۸۸ محمد ضيايى پور، مرتضى ابراهيمى(۱۶)، جواد آشتيانى(۱۸)، ابراهيم صادقى (۱۵)، داريوش يزدانى(۱۴)، مرتضى ايزدى(۱۰) از دقيقه ۴۶ سيدعلى حسينى، كريم انصارى فرد(۱۷)، رضا خالقى فر(۱۳)، اميد شريفى نسب(۱۴) و سعيد يوسف زاده(۱۴)

سرمربى: محمد مايلى كهن(۱۴)

شرح گلها

گل اول استقلال: خسرو حيدرى توپى را به سمت دروازه سايپا فرستاد كه در شلوغى جلوى دروازه با اشتباه در جايگيرى شيخ ويسى، هادى شكورى با ضربه سر توپ را به درون دروازه سايپا فرستاد، روى اين گل سايپايى ها معترض بودند.

گل سايپا: مهدى خيرى به خوبى از چپ در داخل ۱۸ قدم استقلال به تو زد و پاس رو به عقب خوبى را روى دروازه استقلال فرستاد كه در ميان ۲ مدافع اين تيم صادقى با برخورد به توپ گل مساوى را وارد دروازه استقلال كرد.

گل دوم استقلال: در حالى كه وقت اضافى بازى هم تمام شده بود، خسرو حيدرى از راست توپ را بلند براى سيدصالحى فرستاد تا او توپ را با سر پيش پاى برهانى بيندازد و او با يك ضربه خود دومين گل تيمش را به ثمر برساند.

لحظات حساس

دقيقه :۱۵ روى ارسال بلند خسرو حيدرى بر روى يك ضربه ايستگاهى، ضربه سر هاشم بيك زاده با فاصله از بالاى دروازه سايپا به بيرون رفت.

دقيقه :۱۷ فرهاد مجيدى از ميانه ميدان پاس در عمق خوبى را براى عنايتى فرستاد كه او با يك كنترل خوب در مقابله با شيخ ويسى ضربه اش را بسيار بد زد تا توپ او با فاصله كم از كنار دروازه سايپا به بيرون برود.

دقيقه :۲۳ رضا عنايتى در پشت دفاع سايپا صاحب توپ شد كه ضربه اش را آرام زد تا شيخ ويسى به راحتى آن را مهار كند.

دقيقه:۳۶ شوت هاشم بيك زاده در بين راه پس از برخورد به پاى ايوبى با فاصله كم از كنار دروازه شيخ ويسى به بيرون رفت.

دقيقه :۴۱ فرهاد مجيدى روى خط ۶ قدم در يك موقعيت عالى با شيخ ويسى تك به تك شد كه ضربه اش را دروازه بان سايپا به خوبى مهار كرد.

دقيقه :۴۸ روى كرنر بلند خسرو حيدرى، ضربه سر شكورى درست در درون دستهاى شيخ ويسى آرام گرفت.

دقيقه :۵۱ بار ديگر خسرو حيدرى كرنر بلندى را روى دروازه سايپا فرستاد كه ضربه سر بيك زاده در درون دروازه سايپا با ضربه سر ايوبى به بيرون رفت.

دقيقه :۶۶ كريم انصارى فرد پس از يك كنترل خوب و زيبا ۲ مدافع استقلال ضربه زمينى خوبى را راهى دروازه طالب لو كرد كه دروازه بان استقلال فقط توپ را دفع كرد كه توپ سرگردان را زودتر از مهاجم سايپا، پژمان منتظرى سراسيمه به كرنر فرستاد.

دقيقه :۷۳ با پاس فرهاد مجيدى، سيد صالحى با شيخ ويسى تك به تك شد اما اين بازيكن در زدن ضربه آخر تعلل كرد تا مدافع سايپا از راه رسيد و موقعيت را از اوگرفت.

دقيقه :۷۵ روى يك ضربه كرنر بلند و اشتباه مدافعان سايپا ضربه سر منتظرى مى رفت كه وارد دروازه سايپا شود كه مجيد ايوبى توپ را از خط دروازه برگشت داد.

دقيقه :۸۳ روى ضربه كرنر خسرو حيدرى، فرهاد مجيدى ضربه سر خوبى را روانه دروازه سايپا كرد كه توپ او با فاصله از بالاى دروازه شيخ ويسى به بيرون رفت.

دقيقه :۸۶ كريم انصارى فر با يك فرار انفجارى دو بازيكن استقلال را از پيش رو برداشت و ضربه اى را روانه دروازه استقلال كرد كه طالب لو توپ را دفع كرد.

شرح بازى

استقلال بسيار خوش شانس بود كه در ثانيه هاى اضافى بازى را با گل آرش برهانى به نفع خود خاتمه داد؛ هر چند كه اين نشان از كم تجربگى ياران سايپا در حفظ نتيجه در لحظات پايانى هم داشت.ديدار ۲ تيم از همان آغاز با احتياط آغاز شد و ۲ تيم از ترس نباختن بيشتر به فكر اداره بازى بودند و هر چه زمان بازى به پيش مى رفت، ياران ۲ تيم نيز از پيله احتياط به در آمده و با آرامش بيشترى در زمين توپ را به حركت در مى آوردند، تا جايى كه نيمه اول بازى ۲ تيم نتيجه اى بهتر از تساوى و صفر بر صفر را به همراه نداشت نيمه دوم هم بازى متعادل پيش مى رفت اما ناگهان با تعويض هايى كه ۲ تيم انجام داده بودند، بازى شكل بهترى به خود گرفت. شدت حملات بر روى دروازه ۲ تيم افزايش يافت، تا جايى كه استقلال از يك لحظه غفلت مدافعان سايپا نهايت استفاده را برد و گل اول بازى را به ثمر رساند تا بازى گرمتر از پيش دنبال شود اما هنوز يك دقيقه از گل استقلالى ها نگذشته بود كه سايپايى ها موفق به گلزنى شدند تا نشان دهند طاقت شكست از حريف خود استقلال را ندارند. بعد از اين گل بازى متعادل تر شد و چنين به نظر مى رسيد كه ۲ تيم به نتيجه تساوى راضى باشند اما وقتى ثانيه هاى اضافى بازى هم تمام شده بود، آرش برهانى گلى را زد كه آب سردى بود بر پيكر بازيكنان تيم سايپا،بازيكنانى كه مقابل استقلال بازى بدى را به نمايش نگذاشته بودند.

NoPix.gifbotleft.gifbotmiddle.gif

لینک به دیدگاه

در حاشيه بازى استقلال تهران - سايپا

 

استقلال به هوادارانش افطارى داد

باشگاه استقلال قبل از شروع بازى به چيزى حدود ۳ هزار تن از هواداران خود افطارى داد. استقلالى ها هواداران خود را ميهمان باشگاه كردند تا آنها انرژى لازم را براى تشويق آبى هاى پايتخت داشته باشند. افطار استقلالى ها چاى، زولبيا و باميه، كيك، نان و پنير بود.

مدير عامل به اردوى استقلال رفت

مدير عامل استقلال در فاصله چند ساعت مانده به شروع بازى در هتل المپيك حاضر شد. واعظى آشتيانى كه قرار بود شب قبل از بازى به اردو برود به دليل مشغله هاى كارى عصر ديروز به اردوى استقلال رفت و دقايقى باشاگردان مرفاوى صحبت كرد. او از استقلالى ها خواست تمام تلاش خود را براى پيروزى در اين ديدار به كار بگيرند.

جلسه آناليز استقلال به تعويق افتاد

در حاليكه قرار بود استقلالى ها يكشنبه شب به آناليز فيلم بازى هاى سايپا بپردازند، اين جلسه برگزار نشد تا آنها ظهر ديروز اين جلسه را در هتل المپيك برگزار كنند. اين جلسه ساعت ۱۴ صورت گرفت و در آن كادر فنى استقلال آخرين توصيه هاى لازم را در خصوص رو در رويى باسايپا متذكر شدند.

تمرين ۲۰ دقيقه اى در محوطه هتل

بازيكنان استقلال صبح ديروز به انجام تمرين سبك در اطراف هتل المپيك پرداختند. آن ها چيزى حدود ۲۰ دقيقه زير نظر كرافت تمرين كردند تا اينگونه شرايط به ميدان رفتن مقابل سايپا را كسب كنند.

تست پزشكى از صادقى و روانخواه

دكتر نوروزى صبح ديروز از اميرحسين صادقى و اميدرضا روانخواه تست پزشكى گرفت. او جهت ارزيابى شرايط اين ۲ بازيكن مصدوم استقلال آزمايشات لازم را از آن ها به عمل آورد تا طبق تشخيص پزشك استقلال، صمد مرفاوى از آنها در اين بازى استفاده كند.

تذكر صمد به برهانى

آرش برهانى تنها بازيكن ۲ اخطاره استقلال براى اين بازى بود؛ از اين روز صمد مرفاوى از او خواست با هوش و حواس زيادى در زمين حاضر شود و با گرفتن اخطار بيهوده بازى استقلال مقابل تراكتور را از دست ندهد.

آمار از ملى پوشان

كادر فنى استقلال در ساعاتى مانده به بازى از بازيكنان ملى پوش تيم خود گزارش كاملى را در ارتباط با شرايطشان گرفتند. آنها با كسب آمار از ميزان آمادگى ۴ ملى پوش استقلال ارنج تيم را مقابل سايپا انتخاب كردند.

در جلسه واعظى با ليدرها:

كارى به سايپا نداشته باشيد

واعظى آشتيانى شب قبل از بازى جلسه اى را با ليدرهاى اين باشگاه انجام داد. مديرعامل استقلال طى صحبتى با ليدرهاى اين باشگاه به آنها گفت در طول بازى هيچ كارى به تيم مقابل نداشته باشند و فقط به تشويق تيم خود بپردازند. پس از صحبت هاى واعظى، ليدرهاى استقلال افطار را ميهمان اين باشگاه بودند.

مظلومى خطاب به مهاجمان:يك گل كم است

غلامحسين مظلومى در هتل المپيك جلسه اى حضورى را با مهاجمان تيم داشت او طى صحبتى با مهاجمان استقلال به آنها گفت هرگز به زدن يك گل در بازى مقابل سايپا اكتفا نكنند و به دنبال گلزنى بيشتر باشند. او از شاگردان مرفاوى بالا بردن اعتماد به نفس را طلب كرد.

حمايت استقلالى ها از سايپا

به محض ورود تيم سايپا به زمين هواداران استقلال به تشويق اين تيم پرداختند. آنها براى جبران حركت عده اى از تماشاگرنماها در فصل گذشته و در جريان بازى استقلال و سايپا مدام تيم مايلى كهن را تشويق كردند. آنها با شعار «سايپاى كرج به تهران خوش آمدى» اين تيم را تشويق كردند.

مديرعامل به رختكن رفت

واعظى آشتيانى قبل از شروع بازى به رختكن استقلال رفت. مديرعامل استقلال طى صحبتى با بازيكنان اين تيم از آنها خواست با جديت بالا در زمين حاضر شوند. واعظى پس از ترك رختكن به vip رفت تا بازى را از آنجا تماشا كند.

جان واريو همه را متعجب كرد

اگرچه طى چند روز اخير از حضور ثابت فابيو جان واريو در بازى استقلال مقابل سايپا حرف به ميان آمده بود اما با اين حال برخلاف تصورات جان واريو از دقيقه اول به صورت ثابت به ميدان نرفت تا همين مسأله سبب تعجب حاضرين در ورزشگاه باشد.

نيمكت نشين هاى ثابت

 

نارضايتى هواداران از ساعت بازى

هواداران حاضر در استاديوم از ساعت برگزارى اين ديدار ناراضى بودند. آنها مى گفتند با اين شرايط نمى توانند به خوبى بازى را تماشا كنند. علت اين ادعاى آنها هم به دغدغه بازگشت به خانه برمى گشت تا جايى كه افرادى كه وسيله نقليه نداشتند بيشتر به فكر چگونگى بازگشت به منازل خود باشند.

مصدوم ها رسيدند

تلاش كادر پزشكى استقلال به نتيجه نشست. اين احتمال وجود داشت كه صادقى و روانخواه به دليل آسيب ديدگى به اين بازى نرسند اما با تلاش كادر پزشكى استقلال اين ۲ بازيكن توانستند مجوز به ميدان رفتن مقابل سايپا را كسب كنند تا مرفاوى در اين ديدار تمام نفراتش را در اختيار داشته باشد.

اولين بازى جان واريو

به محض بلند شدن فابيو جان واريو هواداران حاضر در استاديوم به تشويق گرم او پرداختند. فابيو هم در جواب احساسات آنها دست هايش را بالا برد. به هر حال فابيو هم بالاخره براى استقلال در اين فصل به ميدان رفت. او اولين بازى اش را در فصل جديد مقابل سايپا انجام داد.

تقدير از مسعود مرادى

قبل از شروع بازى از مسعود مرادى تقدير به عمل آمد و يك ست كامل راديويى داورى به او اهدا شد كه در طول مسابقه او و كمك هايش از اين ست راديويى استفاده كردند.

اعتراض شديد سايپايى ها به داور

بعد از گل استقلال نيمكت نشينان سايپا به شدت به عملكرد داور مسابقه اعتراض كردند. آنها معتقد بودند كه خطاى شارژ روى شيخ ويسى اتفاق افتاده است.

افسوس مرفاوى

در دقيقه ۷۶ مسابقه هنگامى كه سيد صالحى يك موقعيت گلزنى بسيار خوب را از دست داد صمد مرفاوى به نشانه افسوس بطرى آبى را كه در دست داشت محكم به زمين كوبيد.

اشتباه عجيب تلويزيون

در پايان نيمه اول مسابقه آمار تلويزيون حكايت از ۴ موقعيت گل براى سايپا و يك موقعيت گل براى استقلال داشت كه حدود دقيقه ۷۰ تلويزيونى ها اين اشتباه را جبران كرده و تعداد موقعيت هاى گل ۷ به ۳ براى استقلال شد. هرچند كه اين موقعيت ها در پايان بازى بيشتر هم شد. ۳ بازيكن استقلال مطابق بازى هاى اخير اين تيم نيمكت نشينى را تجربه كردند تا نسبت به اين مسأله واكنش هم نشان دهند. آرش برهانى، اميرآبادى و كاظمى ۳ مهره اى بودند كه اگر چه در فصل گذشته جزو بازيكنان كليدى استقلال به حساب مى آمدند اما با اين حال در ديدار شب گذشته باز هم ذخيره بودند تا همين مسأله باعث ناراحتى آنها باشد.

لینک به دیدگاه

در بازى استقلال و سايپا، اميدرضا روانخواه مهاجم استقلال از ناحيه پاى راست دچار آسيب ديدگى شد كه گويا مصدوميت او جدى است.گفتنى است روانخواه روز گذشته از پاى مصدومش mri گرفت تا وضعيت آن مشخص شود. البته ناگفته نماند كه پيش از اين، روانخواه پاى چپ خود را به تيغ جراحان سپرده بود. طى امروز و فردا پزشكان در رابطه با آسيب ديدگى روانخواه نظر قطعى را خواهند داد.

لینک به دیدگاه

دكترنوروزى: روانخواه احتياجى به جراحى ندارد

 

 

هافبك استقلال به دليل كشيدگى ليگامنت يك ماه از ميادين دور شد. امين نوروزى مسئول كادر پزشكى باشگاه استقلال با اشاره به مصدوميتى كه در ديدار استقلال مقابل سايپا براى اميد رضا روانخواه رخ داد، اظهار داشت: پس از معاينات دقيق و بررسى تصاوير mri زانوى چپ اين بازيكن كه تا شامگاه امروز با همفكرى متخصصان ادامه داشت، نهايتاً مشخص شد روانخواه از اين ناحيه دچار كشيدگى ليگامنت داخلى شده است و براى درمان كامل به ۴ هفته فيزيوتراپى نياز دارد. به اين ترتيب روانخواه براى بهبود زانوى پاى چپ خود نياز به جراحى ندارد كه اين خبر خوبى براى پزشكان و مربيان استقلال است. نوروزى همچنين با اشاره به اينكه زانوى پاى راست روانخواه كه سال گذشته مورد جراحى قرار گرفته بود، كاملاً سالم است، افزود: با توجه به حضور روانخواه در كلينيك معاينات معمول روى پاى راست اين بازيكن نيز انجام گرفت كه بررسى ها نشان از سلامت كامل زانوى راست روانخواه دارد و عمل جراحى سال گذشته اين بازيكن كاملاً موفقيت آميز بوده است.

لینک به دیدگاه

نصرتى: سابقه مربيگرى كمالوند از مرفاوى بيشتر است

 

 

تماشاگران متعصب تبريزى پس از دورى ۸ساله تراكتورسازى از ليگ برتر، به شكلى باورنكردنى در ورزشگاه يادگار امام تبريز حاضر مى شوند و قابل پيش بينى است كه در بازى روز يكشنبه مقابل استقلال ۷۰ هزار نفر به اين استاديوم بيايند. تراكتورسازى در شرايطى اين هفته ميزبان استقلال تهران است كه چند بازيكن خود را به دليل مصدوميت شايد در اختيار نداشته باشد و از طرفى محروميت محمد نصرتى به هيچ عنوان اتفاق خوشايندى براى تبريزى ها نيست. البته نصرتى اميدوار است كه تيمش در اين بازى خانگى ۳ امتياز را بگيرد. كاپيتان تراكتورسازى كه از اين ديدار محروم است طى گفت وگويى به سوالات مطروحه پاسخ داد. با ما همراه باشيد:

• بازى فردا مقابل استقلال را چطور مى بينى؟

- مطمئنا بازى خوبى خواهد شد. ما يكى، دو تا مصدوم داريم كه اميدواريم به اين بازى برسند تا با انجام يك بازى خوب و گرفتن ۳ امتياز تماشاگران تبريزى را خوشحال كنيم. خوشبختانه بازيكنان از لحاظ روحى و آمادگى بدنى در شرايط مطلوبى به سر مى برند و آماده اين مسابقه هستند.

• پيش بينى مى كنى چند هزار تماشاگر به استاديوم بيايند؟

- ۷۰ تا ۷۵هزار نفر ورزشگاه را پر خواهند كرد.

• از اين تعداد تماشاگر چند هزار نفر طرفدار استقلال خواهند بود؟

-هيچى!

منظورت اين است كه استقلال در اين مسابقه طرفدار نخواهد داشت؟

- استقلال و پرسپوليس در همه شهرهاى ايران طرفدار دارند اما همه جو تبريز و خصوصيات طرفداران تراكتورسازى را مى دانند. آنها متعصب هستند و مطمئن باشيد ورزشگاه را پر خواهند كرد. به نظر من استقلالى ها از حضور تماشاگران تراكتورسازى در استاديوم ترس خواهند داشت و يكشنبه يك استقلالى هم در ورزشگاه نخواهيد ديد.

• فكر مى كنى چه تيمى شانس بيشترى براى گرفتن ۳ امتياز دارد؟

- شانس ما بيشتر است چون ميزبان هستيم و از اين شرايط بايد نهايت استفاده را ببريم. به هرحال تراكتورسازى در تبريز يك حريف بسيار خطرناك براى همه تيم ها محسوب مى شود. ما در بازى هاى خانگى بايد همه امتيازها را مى گرفتيم اما متاسفانه بدشانسى آورديم و در عين ناباورى فرصت هاى زيادى را از دست داديم.

• اما تراكتورسازى از لحاظ كادر فنى، بازيكن، ستاره، تجربه و خيلى از مسائل ديگر نسبت به استقلال عقب تر است. با اين شرايط چه چيزى شما را اميدوار به پيروزى مى كند؟

- ما بازيكنان جوانى داريم كه انگيزه آنها براى استقلال خطر بسيار بزرگى است. شايد خيلى از آنها هنوز معروف نيستند اما مطمئن باشيد حرف هاى زيادى براى گفتن خواهند داشت. در ضمن كادر فنى ما بى تجربه نيست و سابقه مربيگرى كمالوند از مرفاوى بيشتر است. مرفاوى براى دومين سال است كه سرمربيگرى را تجربه مى كند اما كمالوند سال هاست كه در فوتبال ايران به عنوان سرمربى مشغول به كار است.

• اگر بخواهى تعارف را كنار بگذارى، قبول مى كنى كه تراكتورسازى در غياب تو به طور حتم با مشكلاتى مواجه خواهد شد؟

- من در بازى هاى گذشته براى تراكتور بازى كردم و شايد غيبتم در اين مسابقه اين تصور را به وجود بياورد كه يك جاى كار لنگ خواهد زد اما فكر نمى كنم مشكل خاصى به وجود بيايد. بازيكنان ديگرى هستند كه جايگزين من خواهند شد و اميدوارم موفق باشند.

• خط حمله استقلال را چطور مى بينى؟

- آنها مهاجمان خوبى دارند.

• فكر مى كنى استقلال در اين بازى به گل برسد؟

-اصلا قابل پيش بينى نيست.

• نتيجه را چطور پيش بينى مى كنى؟

- اگر مثل بازى هاى گذشته كه فرصت هاى گلزنى را در عين ناباورى از دست داديم، بدشانس نباشيم استقلال را خواهيم برد. من در هفته هاى گذشته بارها تاكيد كرده ام كه از لحاظ خلق موقعيت و بازى تهاجمى يكى از بهترين هاى ليگ برتر هستيم و اميدوارم در بازى روز يكشنبه اين موضوع را ثابت كنيم.

لینک به دیدگاه

فريب بازى قبلى تراكتور سازى را نمى خوريم

 

 

 

 

101676.jpg

 

نتايج استقلال در ۵ هفته آغازين ليگ به گواه كارشناسان و آمار مقبول بوده و مدافع عنوان قهرمانى ليگ با ۳ پيروزى داخل خانه و ۲ تساوى بيرون از خانه آهسته و پيوسته حركت مى كند. هر چند عده اى بخواهند با چشم پوشى از نتايج استقلال و انكار عملكرد شاگردان مرفاوى ، نمايش آبى پوشان را نامطلوب جلوه دهند.عبدالصمد مرفاوى سرمربى استقلال از نقل قول غير واقعى از خودش گله مند بود و همين باب گفت و گوى كوتاه ما در روز جمعه شد؛ مرفاوى با تاكيد بر اينكه هرگز در مورد موقعيت هايى كه در طول بازى استقلال سايپا به گل تبديل نشد، كسى را مورد انتقاد قرار نداده است، گفت: در نشست خبرى پس از بازى گفتم هم اين كه بازيكنان ما خود را در موقعيت گل قرار مى دهند خوب است و نشان از تيزهوشى آنان دارد. به هر حال هر بازيكنى موقعيت از دست مى دهد و تبديل نشدن فرصتها به گل، مورد انتقاد من نيست. همانطور كه گفتم از عملكرد همه مهاجمان تيم راضى هستم و معتقدم برخلاف برخى نگاه ها ۲مهاجم تعويضى استقلال در بازى با سايپا ادامه دهنده وظايف ۲ مهاجم قبلى بودند و اگر عنايتى و اكبرپور گل نزدند ولى به اندازه كافى به حريف فشار آوردند تا برهانى و سيد صالحى با حضور در ميدان كار آنها را تمام كنند.مرفاوى همچنين در مورد مصدوميت روانخواه نيز گفت: سلامتى اين بازيكن براى ما مهم است و اميدوارم زودتر به بهبودى برسد. جاى روانخواه خالى است و آرزوى من اين است كه هر چه سريعتر به جمع ما بازگردد و بهتر از گذشته به كار ادامه دهد.سرمربى استقلال در مورد نارضايتى احتمالى بازيكنانى كه در فصل جديد به ميدان نرفته اند و يا كمتر به ميدان رفته اند گفت: ناراحت شدن از بازى نكردن طبيعى است. بازيكنى كه ناراحت نشود و حس رقابت نداشته باشد فوتباليست نمى شود.اگر اين ناراحتى نبود طبيعتا به سطح اول فوتبال ايران نمى رسيد اما بازيكن بايد بداند كه ما از همه استفاده مى كنيم. بازيكن بايد خوب تمرين كند. نفرات ما در هر بازى بر اساس شيوه بازى، تاكتيك و استراتژى تيمى و اهدافمان تعيين مى شوند و تلاشمان اين است كه بتوانيم از همه استفاده كنيم.الان همه بازيكنان استقلال آماده هستند و اينكه بازيكنى به زمين مى رود به معناى آن نيست كه بقيه ضعيف ترند. از طرفى نفراتى كه به ميدان رفته اند عملكرد خوب و قابل قبولى داشته اند و هيچ مربى نمى آيد هماهنگى تيمش را بر هم بزند.مرفاوى در خصوص احتمال بروز رفتارهاى ناپخته ناشى از جوانى به خاطر بازى نكردن بازيكنان، تصريح كرد: شرايط همه بازيكنان را درك مى كنيم و ناراحتى از بازى نكردن طبيعى ست اما من رفتار غيرحرفه اى را تحمل نمى كنم. نه براى من و نه براى هيچ مربى ديگرى قابل قبول نيست كه بازيكنى عكس العمل غيرحرفه اى در قبال بازى نكردنش بروز دهد. توصيه من به اين بازيكنان اين است كه با تلاش بيشتر با تيم هماهنگ شوند، صبورتر باشند و از فرصت هايشان استفاده كنند تا انشاء الله مجموعه تيم به هدف برسد.ما تازه هفته پنجم را پشت سر گذشته ايم و راه زيادى پيش روست و به همه بازيكنان در طول فصل نياز داريم.سرمربى استقلال همچنين در مورد صدر نشينى استقلال در ليگ خاطر نشان كرد: در حال حاضر كه در رده سوم جدول هستيم كارمان آسان تر است. معتقدم اگر صدرنشين شويم كارمان بسيار دشوار مى شود و فعلاً براى صدرنشينى استقلال زود است اما اين دليل نمى شود كه در ديدار هاى آينده به دنبال ۳ امتياز نباشيم.مرفاوى در رابطه با ديدار تيمش مقابل تراكتور سازى تبريز افزود: تراكتور سازى بازى قبل خود را با شكست پشت سر گذاشته اما ما فريب نتايج قبل تراكتور را نمى خوريم. براى كسب ۳ امتيازبه تبريز مى رويم.ضمن احترام به هواداران تراكتور سازى بايد بگويم بازيكنان من از هيچ كوششى براى كسب پيروزى در اين ديدار كوتاهى نمى كنند. اميدوارم در كسب هدف خود موفق باشيم.

 

NoPix.gifbotleft.gifbotmiddle.gifbotright.gifNoPix.gif

 

NoPix.gif

روانخواه: جدى نيست ، زود برمى گردم

 

 

اميدرضا روانخواه هم درست مثل مجتبى جبارى دچار بدشانسى شد.مجدداً آسيب ديدگى به سراغ اين هافبك تكنيكى وخوش اخلاق استقلال آمد تا او به مدت يك ماه از ميادين به دور باشد. در اين رابطه سراغ روانخواه را گرفتيم كه گفت وگوى ما با او را مى خوانيد:

• جريان اين مصدوميتت چيست؟ رباط داخلى پاره كردى؟

- نه رباط پاره نكرده ام و اين خبر فقط در حد شايعه است. ليگامنت داخلى پاى من دچار كشيدگى شد تا مصدوميتم چندان جدى هم نباشد.

• چطور مصدوم شدى؟

- در جريان بازى بوديم كه پس از برخورد با يكى از بازيكنان سايپا دچار مصدوميت شدم. چون ديگر قادر به ادامه بازى نبودم از زمين بيرون كشيده شدم. اول فكر نمى كردم مصدوميتم شديد باشد اما هرچه زمان گذشت درد پايم بيشتر شد.

• مصدوميت هفته گذشته ات روى اين آسيب ديدگى تأثيرگذار نبود؟ اينكه به طور كامل آسيب ديدگى ات برطرف نشده بود تا به همين دليل در جريان بازى با سايپا دوباره دچار مصدوميت شوى...؟!

-نه من مصدوميتم به طور كامل برطرف شده بود و مشكلى از اين جهت نداشتم. البته اين بار پاى ديگر من دچار آسيب ديدگى شد تا اين موضوع اصلاً در مصدوميت من تأثيرگذار نباشد.

• الان چه احساسى دارى؟

- خب طبيعتاً هيچ بازيكنى از مصدوميت خوشش نمى آيد اما با اين حال من اين پيش آمدها را به خواست خدا مى دانم وهيچ اعتراضى هم ندارم. شايد قسمت بود كه مصدوم شوم.

• حالا كى بر مى گردى؟

- به گفته پزشك تيم تا يك ماه ديگر مى توانم بازى كنم. البته من سعى مى كنم زودتر از اين ها به فوتبال برگردم. انگيزه ام را هم از دست نمى دهم. قبل از اين مصدوميت شديدترى را دنبال كرده و ۶ماه از فوتبال دور بودم اما هيچ وقت خسته نشدم و انگيزه ام را هم از دست ندادم تا در نهايت با بازگشتم بتوانم در استقلال حضورى ثابت داشته باشم.

• فكر مى كنى پس از يك ماه دوباره بتوانى جايگاه ثابتت را در استقلال به دست بياورى؟

- تجربه اين كار را دارم. فصل گذشته هم ۶ ماه مصدوم بودم اما دوباره توانستم در استقلال فيكس شوم. الان هم وضعيت همينطور است. در اين يك ماه خوب تمرين مى كنم تا دوباره به عنوان بازيكن ثابت به استقلال برگردم.

• بامصدوميتت مجبور به ترك بازى شدى. در مورد پيروزى استقلال مقابل سايپا هم صحبت كن.

- خوشحال شدم كه در ثانيه هاى آخر استقلال برنده شد. قطعاً اين برد كمك زيادى به تيم ما در بازيهاى بعدى خواهد كرد. سايپا حريف دست و پا بسته اى مقابل ما نبود. آنها هميشه مقابل استقلال با انگيزه ظاهر شده اند و به همين دليل از قبل تيم بازنده نبودند اما يكدلى و انگيزه بالاى بازيكنان ما سبب شد تا استقلال برنده اين ديدار باشد. واقعاً با پيروزى استقلال در ثانيه هاى آخر مصدوميتم از ياد رفت. اين برد جزو بهترين پيروزى هايى بود كه تيم ما كسب كرد.

• بازى با تراكتور را چطور پيش بينى مى كنى؟

- حتماً برد ما مقابل سايپا در روحيه بازيكنان تيم خيلى تأثيرگذار شده است تا بچه ها با روحيه بالا به مصاف تراكتور بروند. ما آنجا هم كار راحتى را در پيش نداريم. هواداران تبريزى همواره با حرارت بالايى به تشويق تيم خود مى پردازند تا همين مسأله يك امتياز مثبت براى تراكتور باشد. اما با اين حال ما هم براى برد به تبريز مى رويم. با اين روحيه و آمادگى كه من در بچه هاى تيم مى بينم مطمئنم آنها با ۳ امتياز به تهران برمى گردند.

لینک به دیدگاه

 

 

101736.jpg

 

مصدوميت اخير اميدرضا روانخواه از ناحيه ليگامنت موجب شده اين بازيكن بعد از پارگى رباط صليبى زانويش به ناچار يك ماه ديگر از ميادين فوتبال دور باشد.وى در پاسخ به انتقادهاى اخير در رابطه با اين موضوع كه او باوجود مصدوميت قبلى نبايد براى استقلال مقابل سايپا بازى مى كرد،گفت: مصدوميت قبلى من به قبل از ديدار با سايپا بازمى گشت كه آن هم به آسيب ديدگى از ناحيه مچ پا ارتباط داشت و اين مصدوميت هيچ ارتباطى به آسيب ديدگى از ناحيه ليگامنت زانو يعنى مصدوميت فعلى ام ندارد. وى در ادامه افزود: من فصل قبل از ناحيه رباط صليبى زانوى راست مصدوم شدم در حالى كه اين بار ليگامنت زانوى چپ من آسيب ديده به همين دليل مصدوميت جديد من هيچ ارتباطى به آسيب ديدگى قبلى ام ندارد و با اقدامات درمانى كه روى پايم انجام شده يك ماه ديگر به فوتبال بر مى گردم. روانخواه در پايان ناراحتى اصلى خود را دور ماندن از تيم ملى به جهت مصدوميت ناگهانى عنوان مى كند و در اين رابطه خاطرنشان كرد: به خاطر دور ماندن از تيم ملى به واسطه مصدوميت ناگهانى، واقعا ناراحتم چون قبل از مصدوميتم طى صحبت هايى كه با من انجام شد، قرار بود به تيم ملى دعوت شوم و حتى در اين رابطه پاسپورتم از من گرفته شد اما با تمام بدشانسى هاى اخير سعى مى كنم هر چه زودتر به فوتبال برگردم.

لینک به دیدگاه

استقلال امشب به مصاف تراكتورسازى مى رود و صبح فردا به تهران بازمى گردد تا خود را براى جدال فوق العاده حساس مقابل استيل آذين در هفته هفتم آماده كند.با توجه به تعدد پروازها ميان تهران و تبريز اقامت شبانه آبى پوشان در تبريز اندكى سؤال برانگيز بود. به همين خاطر مسأله را با مسئولان تيم در ميان گذاشتيم و اتفاقاً جواب جالبى هم گرفتيم.دليل اول وقوع چنين اتفاقى پر بودن ظرفيت پروازها براى بازگشت بود و آبى پوشان مجبور بودند با چند پرواز به تهران برگردند اما دليل مهم اينكه باشگاه براى رعايت حال بازيكنان و احترام گذاشتن به خواسته آنها طورى هماهنگى كرده بود تا آنها طى رفت و برگشت سوار توپولف نشوند و از اين بابت هيچ اضطرابى را تحمل نكنند! استقلالى ها در ابتداى ليگ از مسئولان تيم خواسته بودند تا آنها را تحت هيچ شرايطى با توپولف به مسافرت نبرند.

لینک به دیدگاه

كادرفنى استقلال در بازى امشب دست به تغيير تاكتيك مى زند. ارنج استقلال به نسبت ديگر بازى هاى اين تيم يكسان است و تنها تفاوت آن به خط تهاجمى برمى گردد. تركيب احتمالى استقلال در بازى مقابل تراكتور به اين شكل است: وحيد طالب لو، هادى شكورى، اميرحسين صادقى، پژمان منتظرى، هاشم بيك زاده، خسرو حيدرى، كيانوش رحمتى، فابيو جان واريو، فرهاد مجيدى، آرش برهانى و سيدمهدى سيدصالحى. با اين حال ممكن است كادرفنى استقلال در ساعاتى مانده به بازى تغيير نظر بدهند و در تركيب خود دست به تغيير بزنند.

لینک به دیدگاه

صادقى گل به خودى زد، حيدرى جريمه شد

 

 

101796.jpg

 

آبى هاى پايتخت آخرين تمرين خود را قبل از سفر به تبريز در ورزشگاه دستگردى انجام دادند. در حاليكه قرار بود تمرين استقلالى ها در

ساعت ۱۱ صبح شروع شود، با نظر كادر فنى يك ساعت به تعويق افتاد تا در نهايت سوت شروع تمرين آبى ها در ساعت ۱۲ ظهر زده شود.

اولين نفرها

رضا عنايتى و سياوش اكبر پور زود تر از همه در تمرين حاضر شدند. اين ۲ استقلالى كه اتفاقاً رابطه خيلى خوب و صميمى با هم دارند جزو اولين نفرات تمرين بودند. شكورى و مجيدى هم بعد از اين ۲ در تمرين حاضر شدند.

2 به ۲ سپك تاكرا

۴ بازيكن استقلال قبل از شروع تمرين به بازى سپك تاكرا پرداختند. عنايتى و اكبر پور در يك گروه و منتظرى و عمران زاده در گروهى ديگر به بازى

سپك تاكرا مشغول شدند.

رضايت از رختكن

رختكن دستگردى بر عكس روز هاى ديگر اين بار تميز و خوب بود تا همين مسأله باعث رضايت كادر فنى و بازيكنان استقلال باشد.

طالب لو از مرفاوى خواست جريمه نشود

وحيد طالب لو با چند دقيقه تأخير خود را به تمرين رساند. دروازه بان استقلال كه مى ديد اين تأخير ممكن است با جريمه او همراه شود، دوان دوان خود را به مرفاوى رساند و گفت: آقا صمد جريمه ام نكنيد.

صادقى با پاى بانداژ شده

امير حسين صادقى كه با ۵ دقيقه تأخير در تمرين حاضر شده بود به بانداژ پايش توسط دكتر نوروزى مشغول شد. مدافع استقلال به دليل مصدوميت جزئى كه داشت پاهايش را بانداژ كرد و داخل زمين شد. صادقى مشكلى براى به ميدان رفتن در بازى امشب ندارد.

حيدرى جريمه شد

خسرو حيدرى با ۴۰ دقيقه تأخير خود را به دستگردى رساند. همين مسأله باعث شد تا مرفاوى براى او جريمه دويدن دور زمين را در نظر بگيرد. حيدرى چند دور دور زمين دويد و بعد به همراه ديگر بازيكنان استقلال تمرين كرد.

مرفاوى مشورت گرفت

سرمربى استقلال قبل از شروع تمرين به گفت و گو با دستيارانش پرداخت. صمد مرفاوى در خصوص برنامه هاى تاكتيكى استقلال در اين تمرين از ديگر اعضاى كادر فنى مشورت گرفت. آنها تاكتيك هاى استقلال براى بازى امشب را مرورمى كردند.

چند نفر در وقت اضافه

با دستور كادر فنى استقلال چند بازيكن اين تيم به صورت اضافى به تمرين پرداختند. وحيد طالب لو، محمد محمدى، فابيو جان واريو، كيانوش رحمتى، خسرو حيدرى و سياوش اكبر پور بازيكنانى بودند كه زير نظر كادر فنى استقلال تمرينات اضافى انجام دادند. آنها سانتر از جناحين را در دستور كار خود قرار دادند.

صادقى به استقلال گل زد

استقلالى ها پس از دويدن دور زمين ۲۰ دقيقه فوتبال تاكتيكى را انجام دادند. آنها در پايان در۲ قالب آبى و نارنجى به انجام فوتبال پرداختند. اين بازى با نتيجه ۲ بر يك خاتمه پيدا كرد كه زننده گل هاى آن شكورى، عمران زاده و صادقى بودند. البته اميرحسين صادقى گل به خودى زد تا همين مسأله سبب ناراحتى اش شود.

مستقيم فرودگاه

تمرين استقلا حول و حوش ساعت ۱۳ و ۳۰ دقيقه به پايان رسيد. آنها از طريق آژانس فرودگاه را مقصد خود قرار دادند تا ساعت ۱۵ به سمت تبريز پرواز كنند.

لینک به دیدگاه
  • 5 هفته بعد...

استقلال تهران ۲- استقلال اهواز ۳

 

استقلال اسير استقلال

 

 

103461.jpg

 

گلها: آرش برهانى(دقيقه ۱۶) و رضا عنايتى(دقيقه ۲۳) براى استقلال تهران، رضا معقولى(دقيقه ۴۷)، امير خليفه اصل(دقيقه ۸۶) و مصطفى بيژنى(دقيقه ۴+۹۰) براى استقلال اهواز

داور: مسعود مرادى

كمك ها: حسين خانبان و محمدرضا منصورى

اخطار: خسرو حيدرى(استقلال تهران)، فرانك آتسو، رضا معقولى و حميدرضا رجبى(استقلال اهواز)

تماشاگر: ۱۸ هزار نفر

ورزشگاه: آزادى تهران

استقلال تهران

محمد محمدى(۷)، پژمان منتظرى(۷)، هادى شكورى(۷)، اميرحسين صادقى(۷)، بيژن كوشكى(۷)، حسين كاظمى(۹)، خسرو حيدرى(۱۲)، فابيو جان واريو(۸) از دقيقه ۷۵ اميدرضا روانخواه، فرهاد مجيدى(۹) از دقيقه ۶۸ كيانوش رحمتى، رضا عنايتى(۱۰) و آرش برهانى(۱۰)

سرمربى: صمد مرفاوى(۹)

استقلال اهواز

نادر غبيشاوى(۱۵)، فرانك آتسو(۱۴)، محمد فعال(۱۴) از دقيقه ۶۳ حميدرضا رجبى، محسن ارزانى(۱۵)، حسين ماهينى(۱۶)، اسماعيل شريفات(۱۴) از دقيقه ۷۸ مصطفى بيژنى، عبدالله توحيدى مهر(۱۶)، ميلاد ميداودى(۱۷)، عبدالهادى خنيفر(۱۵) از دقيقه ۶۹ امير خليفه اصل، رضا معقولى(۱۸) و ديه گو ماكسيمو(۱۶)

سرمربى: مجيد باقرى نيا(۱۹)

شرح گلها

گل اول استقلال: ارسال خسرو حيدرى از جناح راست با ضربه سر برهانى همراه شد تا گل اول استقلال به ثمر برسد.

گل دوم استقلال: سانتر زيباى خسرو حيدرى از گوشه زمين روى سر عنايتى فرود آمد تا يك اشاره از وى باعث شود استقلال به گل دوم خود برسد.

گل اول استقلال اهواز: استقلال اهواز صاحب يك ضربه ايستگاهى از پشت محوطه جريمه شد كه رضا معقولى پشت توپ قرار گرفت و به زيبايى هر چه تمام تر دروازه محمدى را باز كرد.

گل دوم استقلال اهواز: ارسال خوب ميلاد ميداودى از راست با ضربه سر خليفه اصل همراه شد و توپ با اشتباه خط دفاع و دروازه بان استقلال وارد دروازه اين تيم شد.

گل سوم استقلال اهواز: ميلاد ميداودى به زيبايى هر چه تمام تر چند بازيكن را از پيش رو برداشت و توپ را در اختيار امير خليفه اصل قرار داد. وى در حالى كه مى توانست به طرف دروازه شوت بزند توپ را به مصطفى بيژنى پاس داد تا گل سوم استقلال اهواز به ثمر برسد.

لحظات حساس

دقيقه :۱۴ سانتر جان واريو از جناح چپ با ضربه سر مجيدى همراه شد كه غبيشاوى در ۲ مرحله توپ را مال خود كرد.

دقيقه :۱۵ محمد محمدى به زيبايى در ۲ مرحله شوت شريفات را مهار كرد.

دقيقه :۱۹ شوت تماشايى ميداودى از نزديكى نقطه پنالتى به تير عمودى دروازه استقلال تهران برخورد كرد و به زمين بازگشت.

دقيقه :۲۹ شوت جان واريو را غبيشاوى به سختى مهار كرد.

دقيقه :۶۱ ارسال ميداودى براى معقولى با ضربه اين بازيكن همراه شد كه توپ با اختلاف اندكى از كنار دروازه به بيرون رفت.

دقيقه :۸۸ در حالى كه محمد محمدى از دروازه خارج شده بود، هادى شكورى رو به عقب پاس داد كه نزديك بود دروازه استقلال تهران باز شود اما توپ مماس با تير عمودى دروازه به بيرون رفت.

دقيقه ۲+:۹۰ سانتر جان واريو از سمت چپ با ضربه سر روانخواه همراه شد كه گلر استقلال اهواز مانع باز شدن دروازه تيمش شد.

شرح بازى

۲ تيم استقلال تهران و استقلال اهواز در شرايطى به مصاف هم رفتند كه قبل از بازى روى كاغذ شانس تيم تهرانى براى پيروزى بيشتر بود اما در جريان بازى اتفاقات ديگرى رخ داد.استقلال تهران نيمه اول را بسيار خوب شروع كرد. آبى پوشان پايتخت از همان دقايق ابتدايى به سوى دروازه همنام اهوازى حمله ور شدند و پس از اينكه چند موقعيت خوب گلزنى را قرار دادند، با ۲ گل از حريف پيش افتادند تا اين نيمه با برترى تيم تهرانى به اتمام برسد. در نيمه دوم ورق برگشت و استقلال اهواز بسيار خوب بازى كرد. آبى پوشان اهوازى در اين نيمه بارها دروازه استقلال را تهديد كردند و پس از اينكه در اوايل نيمه اول گل اول خود را به ثمر رساندند چندين موقعيت خوب داشتند تا اينكه در دقايق پايانى موفق شدند از غفلت خط دفاعى استقلال تهران استفاده كرده و ۲ بار دروازه اين تيم را باز كنند تا ۳ امتياز ارزشمند را به دست آورند.

لینک به دیدگاه
  • 4 هفته بعد...

گلوی صمد در دستان منتقدانش افتاد

 

استقلال با اين شكست 28 امتيازي باقي ماند و در رده سوم باقي ماند. حالا فشار منتقدان صمد برای برکناریش بیشتر خواهد شد

ديدار استقلال و راه ‌‌آهن از ساعت 16:30 با حضور 7 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادي آغاز شد و راه آهن با نتيجه 3 بر 2 به برتري رسيد.

 

راه آهن با خطاي حمل توپ وحيد طالب لو در دقيقه 12 صاحب ضربه خطاي دو ضرب در داخل محوطه جريمه شد و توسط مجيد نورمحمدي به گل رسيد.

 

بازيكنان استقلال براي تغيير نتيجه تلاش كردند اما بارها در موقعيت آفسايد قرار گرفتند و نتوانستند دروازه راه آهن را باز كنند.

 

شاگردان ارني برندتس نيز چند موقعيت خوب را از دست دادند.

با اين حال در دقيقه 45 حسين كاظمي توانست با شوت از راه دور كه در بين راه به سر بازيكن راه آهن نيز برخورد كرد بازي را به تساوي بكشاند.

 

نيمه دوم بازي با جذابيت بيشتري آغاز شد. راه آهن توسط ميلاد زنيدپور در دقيقه 58 توانست دروازه استقلال را باز كند.

بار ديگر اين شاگردان مرفاوي بودند كه براي تغيير نتيجه تلاش خود را بيشتر كردند و در دقيقه 70 هادي شكوري گل تساوي را براي آبي پوشان به ثمر رساند.

 

در ادامه بازي دو تيم حملاتي روي دروازه هم خلق كردند تا اينكه در دقيقه 77 عيسي ترائوره گل سوم راه ‌آهن را به ثمر رساند تا استقلال دومين شكست خود در ورزشگاه آزادي و سومين باخت در اين فصل را تجربه كند.

استقلال با اين شكست 28 امتيازي باقي ماند و در رده سوم باقي ماند.

 

قضاوت اين مسابقه بر عهده محسن قهرماني بود. وي از تيم راه آهن به ابوذر رحيمي كارت زرد نشان داد.

 

بازيكنان راه‌آهن:

فرشيد كريمي، حسين پاشايي، محمد زينو(61- فريد عابدي)، محمود امنه(73- كمال كاميابي)، ابوذر رحيمي، مجيد باجلان(90- جواد كشتكار)، محسن مير‌آبي، ابراهيم كريمي، مجيد نورمحمدي، ميلاد زنيدپور و عيسي ترائوره

سرمربي: ارني برندتس

 

بازيكنان استقلال:

وحيد طالب لو، امير حسين صادقي، پژمان منتظري، هادي شكوري، هاشم بيك زاده(82- حنيف عمران زاده)، حسين كاظمي، رينالدو(67- محسن يوسفي)، فرهاد مجيدي، غلامرضا عنايتي، سياوش اكبرپور(70 سيد صالحي) و آرش برهاني

سرمربي: صمد مرفاوي

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

عنايتي: براي قضاوت زود است

 

خبرگزاري فارس: مهاجم استقلال گفت: تا پايان فصل فرصت زيادي مانده و براي قضاوت عملكرد تيم زود است.

 

A0754942.jpg

 

به گزارش خبرگزاري فارس، رضا عنايتي پس از باخت استقلال مقابل راه‌آهن گفت: متاسفانه امروز توپ‌هاي استقلال گل نشد، موقعيت‌هاي خوبي داشتيم كه با بدشانسي آنها را از دست داديم.

وي افزود: راه‌آهن روي 3 ضدحمله توانست به استقلال گل بزند. امروز خط دفاعي ما مشكل نداشت بلكه كل تيم به هم ريخته بود.

عنايتي ادامه داد: وقتي گل سوم را دريافت كرديم تيم از هم پاشيد. هواداران حق دارند ناراحت شوند اما نبايد زود قضاوت كنند. تا پايان فصل فرصت زيادي باقي مانده است.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

شعار هواداران استقلال عليه مرفاوي و تشويق قلعه‌نويي

 

خبرگزاري فارس: عده‌اي از هواداران استقلال پس از شكست مقابل راه‌آهن عليه مرفاوي شعار دادند و قلعه‌نويي را تشويق كردند.

 

A0765541.jpg

 

به گزارش خبرگزاري فارس پس از باخت 3 بر 2 استقلال مقابل راه‌آهن شمار زيادي از هواداران استقلال عليه مرفاوي شعار دادند. آنها با سر دادن شعار "مرفاوي حيا كن، استقلال را رها كن " اعتراض خود را به سرمربي تيمشان نشان دادند. آنها همچنين قلعه نويي را تشويق كردند.

 

* صمد مرفاوي در حالي كه با شبكه خبر در حال مصاحبه بود عده‌اي از هواداران به هو كردن او پرداختند.

 

* در ضلع ديگر از ورزشگاه شمار ديگري از هواداران استقلال با اين شعار كه "هر كس كه غيرت دارد،‌استقلال را دوست دارد ".

 

* دوگانگي در ميان هواداران استقلال پس از پايان اين ديدار كاملا مشخص بود به طوري كه مخالفان وموافقان مرفاوي به درگيري لفظي پرداختند و هر يك ديگري را به بي‌غيرتي متهم كردند.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

ايمان صادقي تنها يك نمونه بود...

2zqziti.jpg

 

 

نسل تازه‌اي از جوانان استقلال در راه است

 

ايران ورزشي- استقلال جزو تيم‌هايي است كه در امر ماندگار و ارزشمند سازندگي خدمات بسياري به فوتبال ايران انجام داده است. از گذشته تاكنون و نسل به نسل بازيكنان بسياري از تيم‌هاي پايه استقلال به تيم بزرگسالان رو كرده‌اند. پس از پاشازاده كه جزو اولين نسل‌هايي بود كه در عصر جديد مدارج عالي را طي كرد، اميرحسين صادقي و پيروز قرباني جزو برجسته‌ترين بازيكناني بودند كه توانستند از تيم‌هاي پايه استقلال رشد كرده و به تيم بزرگسالان برسند اما عالي‌ترين پايه استقلال مربوط به زماني است كه خود مرفاوي تيم‌هاي پايه استقلال را عهده‌دار بود. بازيكناني همچون وحيد طالب‌لو، خسرو حيدري، مجتبي جباري، آندرانيك تيموريان، بهشاد ياورزاده و... ساخته مكتب استقلال هستند هر چند كه در اين ميان آندرانيك تيموريان هرگز در تيم بزرگسالان استقلال بازي نكرد و پس از 2 سال حضور در ابومسلم راهي ليگ برتر جزيره شد. اين نسل در واقع براي استقلالي‌ها حكم الماس‌هايي را داشت كه هر دانه آن به پيكر اين تيم نقش بست تا قامت او را آراسته‌تر كند. در تيم امروزي استقلال 4 بازيكن (طالب‌لو، صادقي، جباري و حيدري) ساخته و پرداخته مكتب اين تيم هستند و استقلال مي‌تواند امروز مدعي باشد كه شاكله‌ اصلي تيمش را خودش ساخته و در ليگ برتر به كار گرفته است.

***

نسل بازيكن‌سازي در استقلال در حال توقف نيست! شايد خيلي‌ها گمان كنند روند بازيكن‌سازي در استقلال به نقطه پايان رسيده و سياست غلط بهره‌برداري از سرمايه ديگر تيم‌ها به اين تيم رخنه كرده است. استقلال اما در آستانه تولدي ديگر قرار دارد. چند سالي هست كه تيم‌هاي پايه استقلال بي‌وقفه و پر شتاب روند بازيكن‌سازي را در اولويت‌ خود قرار داده است و مي‌رود تا يك نسل بزرگ را به فوتبال ايران تحويل دهد. ايمان صادقي در تيم نوجوانان ايران به غير از آن گل عجيب و غيرقابل باوري كه در بازي با اروگوئه دريافت كرد، عملكرد بسيار خوبي داشت و جزو همين نمونه‌ها است اما ايمان صادقي يگانه استعداد تيم‌هاي پايه استقلال نيست و نسل تازه‌اي از بازيكنان جوانان استقلال نيز در راه ‌است. در استقلال بازيكنان ديگري هم هستند كه چشم‌ها را به سوي خود مي‌كشانند. مجتبي محبوب‌مجاز، مهاجم تكنيكي و تيزپاي تيم جوانان، يعقوب كريمي، هافبك چپي كه هركسي بازي‌اش را مي‌بيند ياد روزهاي اوج صادق ورمزيار مي‌افتد. محمد فلاح كه در پست دفاع مياني بازيكني فوق‌العاده سخت‌گير است و صادق باراني كه او را هم جزو سرمايه‌هاي آتي استقلال مي‌نامند. همه اينها تحت نام نسل تازه استقلال در راه است كه به زودي چهره تك تك آنها را در تيم بزرگسالان استقلال خواهيم ديد.

 

 

5 بازيكن استقلال در تيم ملي جوانان

 

ايران ورزشي- 5 بازيكن جوانان استقلال از سوي علي دوستي مهر، سرمربي تيم جوانان ايران به تيم ملي دعوت شدند. اين خبري است كه روز گذشته به تاييد باشگاه استقلال رسيد. به غير از ايمان صادقي دروازه‌بان تيم ملي نوجوانان ايران در جام جهاني، يعقوب كريمي، مجتبي محبوب‌مجاز، محمد فلاح و صادق باراني به تيم ملي جوانان دعوت شدند و قرار است به زودي همراه با تيم ملي جوانان ايران راهي پاكستان شوند.

 

 

امكانات مطلوبي در اختيار داريم

 

آرش لب‌جويي: اميدوارم مرفاوي از اين سرمايه‌ها استفاده كند

ايران ورزشي- آرش لب‌جويي، سرمربي تيم‌هاي جوانان و اميد استقلال درباره شرايط مطلوبي كه در تيم‌هاي پايه استقلال به وجود آمده مي‌گويد: «مهمترين موضوعي كه باعث نتيجه‌گيري تيم‌هاي پايه استقلال در سال‌هاي اخير شده كه از آن جمله مي‌توان به قهرماني اميد استقلال در سال گذشته اشاره كرد، برنامه ريزي و اختصاص امكانات بسيار مناسب به تيم‌هاي پايه بوده است. خدا را شكر طي اين ماه‌ها هيچ مشكلي براي تهيه لباس و امكاناتي از اين دست نداشتيم كه اين محصول نگاهي است كه در قبال تيم‌هاي جوان وجود دارد. الان بازيكنان آينده‌داري در تيم‌هاي پايه استقلال توليد شده‌اند. دعوت از 5 بازيكن جوان استقلال به تيم ملي جوانان ناشي از همين رشد است.» لب‌جويي ابراز اميدواري كرد كه مرفاوي در آينده از اين سرمايه استفاده كند: «اميدوارم در برخي بازي‌ها آقاي مرفاوي كه خود يكي از مربيان اسبق تيم‌هاي پايه استقلال بوده و به جوان‌ها اهميت مي‌دهد، از اين سرمايه‌ها در تيم بزرگسالان استفاده كند.»

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

هتر بوديم، بد تر نتيجه گرفتيم

 

برهانى: راه آهن فقطدر ضد حمله برنامه داشت

 

آرش برهانى اگر چه يكى از مدعيان اصلى آقاى گلى به حساب مى آيد اما روز گذشته پاى وى هم به گلزنى باز نشد تا در نهايت او هم نتواند براى كسب امتياز استقلال كار كند. برهانى پس از پايان بازى گفت: بازى خوبى بود اما متأسفانه فرصت هاى ما به گل تبديل نشد و هر چه زديم به در بسته خورد. راه آهنى ها در ضد حمله خيلى خوب ظاهر شدند و فقط هم برنامه شان همين بود. آنها چند توپ ما را هم از روى خط دروازه بيرون آوردند تا ما به ناحق بازنده بازى باشيم. برهانى ادامه داد:بايد در تعطيلات نيم فصل تمام تمركزمان را براى قهرمانى بگذاريم و خود را براى بازى هاى نيم فصل دوم آماده كنيم. در اين خصوص هواداران ما هم بايد تحمل بيشترى داشته باشند و فراموش نكنند كه فوتبال برد و باخت دارد. ما مقابل راه آهن بهتر بوديم اما بدتر نتيجه گرفتيم كه البته اين قانون نانوشته فوتبال است.

 

NoPix.gif

كاظمى: چرا مسابقات به صورت فشرده برگزار مى شود؟

 

حسين كاظمى هافبك تيم فوتبال استقلال گفت: سؤال من اين است كه چرا مسابقات به صورت فشرده برگزار مى شود.وى پس از باخت ۳ بر ۲ مقابل راه آهن اظهار داشت: اين شكست مسأله اى نيست. فكر مى كنم ما بازى خوبى انجام داديم فقط موقعيت هايمان تبديل به گل نشد. با اين همه مصدوم و سرماخورده كه در تيم داريم، بازى خوبى انجام داديم. او در ادامه در انتقاد از برنامه ريزى سازمان ليگ عنوان كرد: كسانى كه برنامه بازى ها را طراحى مى كنند به اين سؤال جواب دهند وقتى بين دو بازى ۱۰روز فاصله است چرا اين بازى ها را به فاصله ۵ روز ۵ روز برگزار نمى كنند. چرا بايد بازى ها به صورت فشرده و پشت سر هم برگزار شود و تيم ها اين همه مصدوم و سرماخورده داشته باشند. كاظمى تصريح كرد: حرف هاى من ربطى به باخت استقلال ندارد. ما سال گذشته هم ۵ بار باختيم. بعد انتقاد مى كنند كه چرا كيفيت ليگ پايين آمده و بازيكنان را مقصر مى دانند. بهتر است آقايان پاسخ دهند و نگويند بازيكنان ضعيف شده اند.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

قهرمانى پايان فصل مال استقلال است

 

عنايتى: روى بد فوتبال را ديديم

 

رضا عنايتى با آرش برهانى روز گذشته زوج خط حمله استقلال را تشكيل دادند اما اين مهاجم هم مثل ديگر مهاجمان استقلال نتوانست براى تيمش گلزنى كند تا فقط شاهد باخت استقلال باشد. وى پس از پايان بازى گفت: متأسفانه امروز فوتبال روى بدش را به ما نشان داد. ما خيلى سرتر از حريف خود بوديم اما در فوتبال هميشه تيمى كه خوب بازى مى كند برنده نيست. ما در خيلى از لحظات بازى، راه آهن را تحت فشار قرار داديم اما آنها با استفاده از ضد حملات دروازه ما را باز كردند.عنايتى در پايان اظهار داشت: ما در اين چند بازى اخير مصدوم و محروم زياد داشتيم و همين مسأله در نتيجه گرفتن ما تأثير گذار بوده است. مطمئناً در نيم فصل دوم استقلال با قدرت خيلى بيشترى پا به مسابقات مى گذارند تا ان شاء الله ما قهرمانى پايان فصل را هم متعلق به خودمان كنيم. در اين بين هواداران ما هم بايد صبورى كنند. آنها مقابل راه آهن خيلى عصبانى بودند و همين مسأله سبب ايجاد استرس براى بازيكنان شد؛ در صورتى كه ما بيشتر به حمايت و تشويق نياز داشتيم.

 

NoPix.gif

NoPix.gif هنوز هيچ اتفاقى نيفتاده است

 

اكبر پور: حق ما باخت نبود

 

سياوش اكبر پور اگر چه پس از چند هفته نيمكت نشينى مقابل راه آهن به صورت ثابت بازى كرد اما حضور وى هم در اين بازى نتوانست مانع شكست استقلال شود. وى پس از پايان بازى گفت: متأسفانه خيلى بد شانس بوديم. اگر شانس داشتيم هيچ وقت در اين بازى بازنده نمى شديم. همه ديدند كه ما چقدر فرصت گلزنى داشتيم اما با اين حال راه آهن برنده شد. حق ما باخت در اين بازى نبود و تساوى حد اقل نتيجه آن بود.اكبر پور در ادامه افزود: در فوتبال هميشه اين اتفاقات مى افتد اما ما در فصل دوم حتماً جبران مى كنيم و بهترين بازى ها را از خودمان نشان مى دهيم تا ان شاءالله به قهرمانى هم برسيم. اكبر پور در خصوص شعار هاى اعتراض آميز هواداران استقلال هم اظهار داشت: اين حركات طبيعى است و اصولاً هواداران پس از باخت تيم شان اينگونه شعار ها را سر مى دهند. آنها عصبانى بودند و به خاطر همين اينگونه رفتار كردند اما با اين حال هواداران ما بايد بدانند كه هنوز هيچ اتفاقى نيفتاده و بايد صبر بيشترى به خرج بدهند تا تيم ما به موفقيت برسد.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...