رفتن به مطلب

میدان های مغناطیسی تأثیر بسزایی در شکل گیری ستارگان دارند


moein_13

ارسال های توصیه شده

M16.jpg

 

هنگامیکه ابری غول آسا از گاز و غبار میان ستاره ای فرو میریزد تا خوشه ای جدید از ستارگان شکل گیرد ، تنها بخش کوچکی از جرم ابر تبدیل به ستاره می شود .دانشمندان در مورد علت این پدیده کاملا مطمئن نیستند.اما مطالعات جدید نشان می دهند که ممکن است میدان های مغناطیسی در شکل گیری ستارگان نقش داشته باشند. نیروی گرانش با کشیدن مواد به سمت خود به شکل گیری ستارگان کمک می کند.بنابراین اگر بیشتر مواد به ستاره تبدیل نمی شود نیروهای اضافی دیگری باید پشت پرده باشند.میدانهای مغناطیسی یکی از این نیروها هستند که جذب گازهای میان ستاره ای از تمامی جهات را دشوار می سازند. میزان قطبیت نور ناشی از ابرها تحت تاثیر جهت و قدرتمندی میدانهای مغناطیسی داخلی است.بنابراین محققان با اندازه گیری این قطبیت توانستند قدرت میدانهای مغناطیسی را مشخص کنند.

داده های ما نشان می دهند که هسته های ابرگونه ی مولکولی که در کنار یکدیگر قرار دارند نه فقط به وسیله ی نیروی گرانشی ، بلکه توسط میدانهای مغناطیسی نیز با یکدیگر در ارتباطند.این کشف به آگاهی و درک ما درمورد چگونگی شکل گیری ستارگان و سیارات کمک می کند و به عبارتی نشان می دهد که عالم چگونه مانند آنچه امروز می بینیم تحول یافته است.

 

منبع : universetoday

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...