رفتن به مطلب

توصیه و اطلاعات غذایی 3 ( کفیر )


ارسال های توصیه شده

سم اله الرحمن الرحیم

خب موضوع ما ایندفه کفیر هست ... Kefir

اول یکم توضیح مقدماتی رو بخونین تا بگم چیه و چه کارس ...

کفیر یه محصول لبنی هست که الان در ایران هم تولید میشه ... قبل از خوندن این مطالب اینو بگم که این کفیر که توو ایرانه دوغه کفیره نه کفیر ... چون تمام خصوصیاتی که ذکر میشه مربوط به کفیره .. طرز ساخت کفیر هم به اینصورته که در نهایت ما نزدیک به 1 درصد ته چند در صد میتونیم الکل داشته باشیم ولی به علت شرایط کشور ما ... روش تولید رو عوض کردن به نحوی که ( مثل مائ الشعیر) الکل تولید نشه ... در نهایت اون خصوصیات عالیه خودشو نداره ولی باز توصیه میشه ...

اگه نخوردین تا حالا بپم که طعمش مثه دووغه آبعلیه تقریبن .... بازم بگم که این محصول دوغ کفیره .. تو ایران ما کفیر نداریم با اوون همه خصوصیات سلامتی بخش ... چون میدونین که الکل ..... حرااام است .4fvgdaq_th.gif

لینک به دیدگاه

كفير بر گرفته از كلمه كف« Kef » در زبان تركي است كه به معناي خوشي و لذت مي باشد. اولين توليد كنندگان آن چوپانان قفقازي بودند كه توانستند اين نوشيدني خوشمزه را از دانه هاي كفير تهيه كنند .

چرا مردمان قفقاز به داشتن عمر طولاني شهرت دارند ؟

مردمي كه با داشتن عمري بالاي صد سال هنوز هم بر اسب سوار مي شوند و در دامنه هاي قفقاز يكه تازي مي كنند . آنها راز سلامتي و عمر زياد خود را به مصرف كفير نسبت مي دهند .

لینک به دیدگاه

به چه دليل اين نوشيدني خواص سحر آميز دارد ؟

اين نوشيدني تخميري از مجموعه اي از باكتري هاي زنده و مفيد براي بدن تشكيل شده است بطوريكه دانشمندان راز سودمندي كفير را براي سيستم ايمني و گوارش وجود اين باكتري ها مي دانند . به اين باكتري ها « پروبيوتيك » اطلاق مي شود . همچنين مخمرهاي موجود در آن قادر به ساخت اسيد فوليك بوده كه كوآنزيم يك سري واكنش هاي حياتي جهت رشد سلول ها است . كمبود اسيد فوليك در خانم ها بويژه خانم هاي باردار شايع است . اين محصول معجزه آسا در پيشگيري و درمان بيماري ها بسيار مفيد است .

لینک به دیدگاه

آيا همه اقشار جامعه ( كودكان ، نوجوانان ، سالمندان ، زنان باردار ، شيرده و ... ) مي توانند از آن استفاده كنند و يا مصرف آن به گروه خاصي محدود مي شود ؟

 

همه مي توانند استفاده كنند . ( بخصوص زنان شيرده و باردار ) از طرفي به دليل اينكه ارگانيسم هاي ( اندامگان ) كفير قابليت تجزيه لاكتوز شير را دارند ، بنابراين توصيه مي شود افراد مبتلا به عدم تحمل لاكتوز ( كه نمي توانند شير را هضم كنند ) كفير را جايگرين شير كنند .

لینک به دیدگاه

تأثيرات كفير بر سلامتي چيست ؟ آيا تا كنون اثرات منفي بر سلامتي انسان از آن گزارش شده است ؟

 

كفير يك محصولي است كه در راستاي سالم سازي باعث طول عمر ، بهبود سيستم گوارشي و مانع تكثير باكتري هاي ترشح كننده سموم ( كه پوست و مو را خراب مي كنند ) مي شود . بنابراين كساني كه كفير مصرف مي كنند پوست و موي سالم تري دارند . كفير همچنين از پوكي استخوان نيز جلوگيري مي كند ، كفير در تنظيم فشار خون نيز نقش عمده اي دارد ، اما تا كنون اطلاعاتي مبني بر تأثيرات منفي كفير بر سلامتي گزارش نشده است .

لینک به دیدگاه
  • 3 هفته بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...