رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

بزرگترین ساختارهای جهان کدامند ...

شاید "فالکن میلنیوم" یکی از سریعترین فضاپیماهای جهان در کهکشان به شمار بیاید اما درباره بزرگترین اجرامی که در جهان یافت می شوند چه نظری دارید.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، دانشمندان طی هفته جاری ستاره ای یافته اند که از خورشیدی که از نظر زمینیان بسیار عظیم است، 265 بار بزرگتر است اما خوب است بدانید این غول پیکر کیهانی نیز در برابر برخی از بزرگترین ساختارهای کیهانی کاملا ناچیز به شمار می آید.

 

واحد اصلی در فضا ستاره است که گروهی از آنها کهکشانی مانند کهکشان راه شیری را به وجود می آورند.

سپس گروهی از کهکشانها ساختارهایی خوشه مانند تشکیل می دهند، ساختارهایی که بزرگترین آنها "ابر خوشه" نام دارند. یکی از بزرگترین این ابرخوشه ها که به شکلی ناباورانه عظیم است "دیوار بزرگ" نام دارد. ساختار عظیمی به طول 500 میلیون سال نوری و وسعت 300 میلیون سال نوری که در سال 1989 کشف شد.

 

 

wol_error.gifجهت مشاهده در اندازه واقعی اینجا کلیک کنید. اندازه اصلی این عکس 595x397 می باشد.557161_orig.jpg

چهارده سال پس از آن "دیوار بزرگ اسلوان" در پی یافتن ابر فضای خالی (Supervoid) که اگر بتوانید آن را تصور کنید وسعتی برابر یک میلیارد سال نوری دارد، کشف شد.

خوشه ها و خویشاوندان عظیم تر آنها به واسطه فضاهای خالی از یکدیگر جدا می شوند، ساختاری که گاه ساختار عظیم اسفنجی و یا شبکه کیهانی خوانده می شوند.

بر اساس گزارش تلگراف، تحلیل چنین ساختارهای عظیمی دانشمندان را وادار می کند عنوان عظیم دیگری را به وجود آورند: "نهایت عظمت"، این عنوان به مقیاسی تعلق دارد که در آن غول پیکرترین ابرخوشه ها در برابر جهان هستی به ذراتی پراکنده تبدیل می شوند. این تنها بخشی کوچک از جهان هستی است که دانشمندان از آن به عنوان "بخش قابل مشاهده" جهان یاد می کنند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...