رفتن به مطلب

چگونه با خودمان صادق باشیم؟


ارسال های توصیه شده

1 ) کانون توجه خودتان را در زندگی بیابید: حرفه؟ پول؟ خانواده؟ معنویت؟ عشق؟ صادقانه ببینید کدام یک از اینها برای شما مهم‌تر است.

۲) زمانی برای خلوت‌ و تنهایی تنظیم کنید: کمی زودتر از بقیه بیدار شوید یا کمی دیرتر از بقیه در محیطی آرام و ساکت، بنشینید و صادقانه به حرف‌ها و رفتارهای خودتان فکر کنید. از خودتان سوالاتی بپرسید و جواب‌های آنها را بررسی کنید: چه چیزی در زندگی‌ام بیشترین اهمیت را دارد؟ چه چیزی از زندگی‌ام را باید تغییر دهم؟ چه چیزهایی باعث شادمانی من می‌شوند؟

۳) جایگاه خودتان را پیدا کنید: زندگی‌تان روی چه محوری می‌چرخد؟ اهداف‌تان در زندگی چیست؟ در چه کاری خوب هستید؟ چه چیزی باعث پیشرفت شما می‌شود؟

۴) واقع‌بین و دقیق باشید: چه کارهایی را به اتمام رسانده‌اید؟ چرا‌ آنها را انجام داده‌اید؟ دوست دارید به چه نتیجه‌ای برسید؟ چه چیزی شما را اذیت می‌کند؟ چرا شما را اذیت می‌کند؟ چه چیزی را در خودتان دوست دارید؟ به خودتان تعهد دهید که تغییراتی در زندگی‌تان ایجاد ‌کنید.

۵) کاه را کوه نکنید: انتظار کامل بودن و بی‌نقص بودن از خودتان نداشته باشید.

۶) بنویسید: روی کاغذ آوردن مسایل درونی‌تان به شما کمک می‌کند واقع‌بین باشید. هر جوری که راحت هستید اتفاق‌های درون‌تان را به صورت یک نوشته، یادداشت، نقاشی، کارتون یا نقشه درآورید. اگر نویسنده نیستید، می‌توانید نواری با صدای خودتان ضبط کنید. فهرستی از کارهایی را که دوست دارید در ۵ سال آینده، ۱۰ سال آینده یا قبل از مردن‌تان انجام دهید، تهیه کنید. هر کاری که به ذهن‌تان می‌رسد را سریعا بنویسید و آنها را ***** نکنید.

۷) به خودتان نمره بدهید: روی چهار ورق جداگانه در مورد این مسایل بنویسید: نقاط قوت‌تان، نقاط ضعف‌تان، فرصت‌های زندگی‌تان، تهدیدهای زندگی‌تان.

۸) سنگ صبور داشته باشید: می‌توانید با یک شخص معتمد یا حتی با یک عروسک یا حتی با گل و گیاهان صحبت کنید.

۹) از دوستی که به او اعتماد دارید درباره خودتان بپرسید: صادقانه برخورد کردن با خود همیشه آسان نیست. ارزیابی صادقانه اطرافیان می‌تواند به شناخت صادقانه از خودتان کمک کند.

۱۰) حقیقت را دست‌کاری نکنید: حقیقت را به خودتان بگویید، حتی اگر بد باشد. ممکن است تحمل آن در اوایل کار سخت باشد ولی دست‌آخر باعث آرامش‌تان می‌شود. برای آینده خودتان هدف‌هایی تنظیم کنید و شروع به کار کنید. دوصد گفته چون نیم‌کردار نیست. عمل کردن به آنچه حقیقتا به آن رسیده‌اید و احساس می‌کنید باید انجام بدهید، بخشی از صادق بودن است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...