رفتن به مطلب

تصاویر زیبای ارسالی از سیاره کیوان


ارسال های توصیه شده

تصاویرزیبای ارسالی توسط فضاپیمای کاسینی از سیاره کیوان

 

1-rhapsody_in_black.jpg&w=520&h=300&q=90

 

پرتره سیاه‌وسفید

این تصویر تماشایی از زحل، نور خورشید را نشان می‌دهد که در بالاترین بخش از جو سیاره پراکنده شده‌اند. خورشید در این عکس دچار کسوف شده است اما نور کافی از آن برای رسیدن به دوربین‌های کاسینی نفوذ می‌کند. مدارگرد کاسینی این تصویر را در 13 فوریه 2010 ثبت کرده بود.

 

2-saturn_pastel.jpg&w=520&h=300&q=90

 

کاسینی و هلوی غول‌پیکر

زحل در این تصویر مانند یک هلوی رنگارنگ غول‌پیکر به نظر می‌رسد. این عکس در 4 می 2009 توسط مدارگرد کاسینی گرفته شده است. حلقه‌های سیاره با تولید سایه‌هایی، رنگ‌های سبز و آبی نیمکره شمالی را از رنگ‌های کرمی نیمکره جنوبی جدا کرده است. این تصویر با ترکیب شش تصویر دیگر ایجاد شده است که از هر طیف قرمز، سبز و آبی دو عکس مورد استفاده قرار گرفته‌است

 

3-blue_saturn.jpg&w=520&h=300&q=90

 

آسمان آبی

در این تصویر که در 14 دسامبر 2004 بوسیله کاسینی گرفته شده، نیمکره شمالی زحل به رنگ آبی شفاف دیده می‌شود. نیمکره شمالی زحل تا حدودی عاری از ابر است، بنابراین شعاع‌های نور مسیر طولانی‌تری را در جو طی می‌کنند. نورهای شکسته شده باعث می‌شوند آسمان آبی به نظر برسد.

 

4-saturn_orange.jpg&w=520&h=300&q=90

پنج گروه از حلقه‌های طلایی

در این عکس که در سپتامبر 2006 گرفته شده، کاسینی نگاهی به بخش تاریک زحل انداخته است. نیمکره جنوبی بوسیله نورهای منعکس شده توسط حلقه‌ها روشن شده است. حلقه‌های B و C به علت شکستگی مضاعف نور طلایی به نظر می‌رسند. حلقه‌های داخلی‌تر پیش از محو شدن در تاریکی، تیره‌تر به نظر می‌رسند.

 

5-saturn_side.jpg&w=520&h=300&q=90

 

این‌جا مشتری نیست

یک منطقه گردابی در عرض جغرافیایی جنوبی زحل، مشابه گرداب‌های مشتری است. دانشمندان معتقدند ابرهای بالایی زحل متشکل از یخ آمونیاک هستند که به دنبال آن در لایه‌های بالاتر شاهد هیدروسولفید آمونیوم و سپس ابرهای آبی هستیم. این عکس در 13 می 2006 در فاصله 2.9 میلیون کیلومتری کاسینی از زحل گرفته شده است.

 

6-saturn_neon.jpg&w=520&h=300&q=90

 

زحل نئونی!

این تصویر عجیب با رنگ‌های غیرطبیعی در شرایط روز و شب زحل گرفته شده است. این تصویر از 25 عکس مختلف گرفته شده توسط طیف‌سنج‌های فروسرخ کاسینی تشکیل شده که. رنگ‌های آبی و سبز براق نشان‌دهنده نور در طول موج‌های مختلف هستند. در سمت راست تصویر که قسمت شب است، رنگ قرمز نشان‌دهنده حرارت خود زحل است. این تصویر در 24 فوریه 2007 و طی 13 ساعت متوالی گرفته شده است.

7-saturntop.jpg&w=520&h=300&q=90

زحل از بالا

برای گرفتن این تصویر که دارای رنگ‌های طبیعی است، کاسینی باید 39 درجه به سمت بالا می‌چرخید. بنابر گفته ناسا از این زاویه، نور بسیار کمی به سمت حلقه‌ها می‌رود و در نتیجه نور کمی به سمت کاسینی منعکس می‌شود. در نتیجه حلقه‌ها تا حدودی تاریک به نظر می‌رسند. این تصویر در 9 می 2007 ثبت شده است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...