رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

Tbz.Ref-%282%29.jpg

 

پالايشگاه نفت تبريز در سال 1353 طراحى و پس از خاتمه عمليات مربوط به احداث , در بهمن ماه 1356 به بهره بردارى رسيد. در دى ماه سال 1377 براساس سياستهاى جارى ساختار ادارى پالايشگاه به نوع شركتى تغيير و دوره جديد فعاليت خود را با نام شركت پالايش نفت تبريز آغاز نموده است. اين شركت در زمينى به مساحت تقريبى 150 هكتار در ارتفاع 1362 متر از سطح دريا در جنوب غربى شهر تبربز احداث گرديده است . ظرفيت اسمى اوليه اين شركت 80000 بشكه در روز بود كه با اجراى طرحهاى ازدياد ظرفيت, هم اينك اين رقم به 110000 بشكه در روز افزايش يافته است. نفت خام مورد نياز از ميادين نفتى اهواز ــ آسمارى و از طريق تاسيسات رى توسط يك خط لوله 16 اينچ تامين مى شود. شركت پالايش نفت تبريز داراي 14 واحد پالايش و 10 واحد سرويسهاي جانبى مى باشد. محصولات توليدى شركت در آزمايشگاه مركزى مجتمع پالابشى, بر اساس استانداردهاى بين المللى و مشخصات تعيين شده شركت ملى پالايش و پخش فراورده هاى نفتى ايران مورد آزمايش و كنترل قرار گرفته و پس از صدور تائيديه هاى نهايى به شركت ملى پخش فراورده هاى نفتى ايران ارسال مى گردد. پروژه اى تحت عنوان Caspian sea Republic Oil Swap ) CROS ) با هدف فرآورش نفت خام كشورهاى حوزه درياى خزر و رفع تنگناهاى طرح افزايش ظرفيت در بهار سال 1382 اجراء گرديده و طى آن شركت توانائى فرآورش نفت خام هاى متنوع را كسب نموده است. شركت پالايش نفت تبريز در راستاى به روز رسانى نحوه مديريت سازمان و همسو شدن باتحولات ملى و بين المللى ازاواخر سال 1377 اقدام به استقرار استانداردهاى نوين مديريتى نموده و در آذر ماه 1378موفق به اخذ گواهينامه مديريت كيفيت بر اساس استانداردهاى ISO 9000 سال 1994 گرديد و به دنبال آن ضمن استقرار نظام مشاركت ، با مقدمه پيشنهاد گيرى از كاركنان از اوايل سال 1379، استقرار مديريت زيست محيطى را بر اساس استاندار ISO 14000 آغاز نموده و در آبان ماه 1379 در اين امر موفق گرديد. استقرارمديريت ايمنى و بهداشت حرفه اى براساس استانداردهاىOHSAS 18000 و همزمان باآن ارتقاء استاندارد مديريت كيفيت به ISO 9000-2000 و يكپارچه كردن مديريت سيستمهاى مذكور آغاز و درآذرماه 1380 گواهينامهIntegrated Management System ) IMS ) را اخذ گرديد .

لینک به دیدگاه

مدیرعامل جدید شرکت پالایش نفت تبریز منصوب شد

 

چهارشنبه 16 تير 1389

 

 

 

گروه پالایش و پخش: علیرضا ضیغمی در حکمی اسماعیل آقاپور قدیمی نژاد را به سمت مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز منصوب شد.

به گزارش شانا، در حکم مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران آمده است: بنا بر پیشنهاد مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید و نظر به مراتب تعهد، تخصص و سابقه جناب عالی، به موجب این حکم به سمت مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز منصوب می شوید. پالایشگاه تبریز به عنوان یکی از مجتمع های عظیم صنعتی در کشور، مسئولیت خطیری را متوجه شما و همکاران تلاشگر آن مجموعه می کند که امیدوارم با اتکال به خداوند متعال و جدیت در انجام امور محوله و اولویت بخشی به موارد ذیل در انجام این وظیفه مهم موفق باشید. 1- ارائه برنامه ریزی تکمیلی برای تسریع راه اندازی طرح مهم بنزین سازی 2- نهادینه کردن رفتارهای ایمن و حذف همه عوامل ایجاد حادثه و آثار سوء زیست محیطی و آلایندگی 3- حمایت و ایجاد فضای مناسب برای بهره گیری از خدمات همه کارکنان و نیروهای متخصص و متعهد 4- ارتقای سطح بهره وری با استفاده از روش های نوین مدیریتی 5- رفع تنگناهای موجود در واحدهای عملیاتی و روزآمد نمودن سیستم های موجود 6- استفاده بهینه ازمنابع برای کاهش هزینه ها و منطقی نمودن مصرف انرژی در راستای اصلاح الگوی مصرف 7- اجرای برنامه های عملیاتی لازم برای ارتقای کمی و کیفی انواع فرآورده ها و بهبود استانداردها 8- جذب نیروی انسانی متعهد و متخصص و توسعه آموزش با هدف ارتقای سطح دانش فنی کلیه کارکنان 9- تدوین برنامه استراتژیک به عنوان محور اصلی در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی 10- اهتمام به تقویت انضباط، وجدان کاری، خودباوری، روحیه کار جمعی، ابتکار، درستکاری، پرهیز از اسراف و ارتقای کیفیت در تولید با همت و کار مضاعف 11- تعمیق ارزش ها، باورها، گسترش فرهنگ معرفت و بصیرت و ترویج و توسعه فرهنگ دینی معاون وزیر نفت در این حکم همچنین از تلاش ‌های مهندس محمد باقر دخیلی، مدیر پیشین شرکت پالایش نفت تبریز تقدیر کرد. ضیغمی در حکم دیگری محمد باقر دخیلی را به سمت مشاور مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی منصوب کرد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...