رفتن به مطلب

واحد سنگ شکنی و همگن سازی در معدن چادرملو


spow

ارسال های توصیه شده

سنگ آهن استخراج شده از معدن در ابعاد حداکثر 900 میلی متر به وسیله کامیونهای 130 تنی به قیف ورودی سنگ شکن ریخته می شوند. طراحی قیف ورودی سنگ شکن به نحوی است که امکان تخلیه همزمان دو کامیون از دو طرف را میسر می سازد. سنگ شکن از نوع ژیراتوری تیپ 74 – 54 ساخت شرکت SVEDALA سوئد با ظرفیت اسمی 2300 تن در ساعت سنگ آهن ورودی را به ابعاد حداکثر 300 میلی متر شکسته و در سیلوی بتنی زیر سنگ شکن که حجم مفید آن 100 متر مکعب است، انبار می نماید و همزمان فیدر لرزشی با ظرفیت متغیر 1150 تا 2300 تن در ساعت سنگ آهن شکسته شده را تخلیه و از طریق نوار نقاله BC-1 (با ظرفیت 2300 تن در ساعت، طول 1256 متر و عرض 1 متر) به واحد همگن ساز ارسال می دارد.

P1000555.jpg

سطح مواد در سیلوی بتنی زیر سنگ شکن به وسیله سنسورهایی کنترل می گردد که در صورت رسیدن سطح مواد به 10% تخلیه را متوقف ساخته و پس از پر شدن مخزن به میزان 100% مجددا تخلیه را آغاز نموده و در حد 50% آنرا کاهش می دهد.

در قسمت سنگ شکنی تجهیزات دیگری مانند سنگ خردکن هیدرولیکی تیپ Rammer L-940 برای شکستن سنگهای بزرگتر از 900 میلی متر و سیستم جمع آوری غبار از محل های انتقال مواد مانند مخزن بتنی زیر سنگ شکن و محل انتقال مواد از فیدر به نوار نقاله BC-1 و نیز سیستم غبار نشانی به وسبله آب پاشی در قیف ورودی سنگ شکن پیش بینی و طراحی شده است.

P1000947.jpg

 

به منظور کنترل کیفی سنگ آهن ارسالی به واحد همگن ساز، تجهیزات نمونه گیری شامل نمونه گیر اتوماتیک، اسکیپ برای انتقال نمونه به بخش آماده سازی نمونه در واحد سنگ شکن، سنگ شکن های فکی آزمایشگاهی و تقسیم کننده های نمونه و ظروف جمع آوری نمونه ها نیز پیش بینی و طراحی گردیده اند.

نوارهای نقاله BC-2 و BC-3 بر حسب آنکه برداشت از کدام انبار انجام شود، سنگ آهن همگن شده را به نوار نقاله BC-4 و از این نوار به وسیله نوار نقاله BC-5 به سیلوهای سنگ آهن خام خطوط کانه آرایی منتقل می نماید. ظرفیت نوارهای نقاله BC-3 و BC-2 برابر 2300 تن در ساعت با عرض 1 متر و طول 367 متر و نوار نقالهBC-4 به ظرفیت 2300 تن در ساعت با عرض 1 متر و طول 21 متر و نوار نقاله BC-5 با ظرفیت 2300 تن در ساعت و با عرض 1 متر و طول 267 متر می باشد. نوار نقاله BC-1 به گونه ای طراحی شده است که در صورت خرابی سیستم برداشت، سنگ آهن شکسته شده را مستقیما به BC-4 جهت انتقال به BC-5 تخلیه می کند. به منظور جابجایی دستگاه برداشت از یک انبار به انبار دیگر، یک دستگاه ماشین انتقال پیش بینی شده است.

 

 

سنگ آهن شکسته شده به وسیله نوار نقاله BC-1 به واحد همگن ساز ارسال می گردد. این واحد به منظور تهیه خوراک همگن شده و دارای کیفیت یکسان برای واحد کانه آرایی طراحی گردیده است. واحد همگن ساز از دو انبار موازی با هم به گنجایش تقریبی هر یک 230 هزار تن تشکیل گردیده و همیشه در حالیکه یک انبار در حال پر شدن است، انبار دیگر در حال تخلیه است.

انباشت به روش رشته ای- ریسه ای توسط سیستم انباشت انجام می شود که ظرفیت انباشت آن 2300 تن در ساعت است. برداشت به وسیله سیستم برداشت متشکل از دو چرخ دوار سطل دار با حرکت افقی از کل قطع انبار انجام می شود. ظرفیت این دستگاه برای 5 خط تولید یعنی 1960 تن بر ساعت طراحی شده است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...