رفتن به مطلب

ظرفيت توليد مس كاتد به روش هيدرومتالورژي از مرز 30 هزار تن فراتر مي رود


ارسال های توصیه شده

ظرفيت توليد مس كاتد به روش هيدرومتالورژي با توجه به معادن جديد كشف شده، از مرز 30 هزار تن فراتر مي رود. به گزارش روابط عمومي سازمان توسعه ونوسازي معادن وصنايع معدني ايران(ايميدرو)، اردشير سعد محمدي، مدير عامل شركت ملي صنايع مس، با بيان اين مطلب افزود: در حال حاضر، احداث 5 هزار تن ظرفيت در مجتمع مس شهربابك و 12 هزار تن در معدن دره زار به روش هيدرومتالورژي در حال اجراست. همچنين، طبق برنامه ريزي انجام شده، اين روش در طرح هاي جديد معادن علي آباد، سونگون و دره آلو به اجرا گذاشته خواهد شد.

 

به گفته وي، در حال حاضر 12 هزار تن مس كاتد به روش ليچينگ(هيدرومتالورژي) در مجتمع سرچشمه توليد مي شود. بنا به اين گزارش، روش هيدرومتالورژي از ويژگي هايي نظير سازگاري بيشتر با محيط زيست و مصرف كمتر انرژي برخوردار است. البته به دليل فرآيند پيچيده روش مذكور، ميزان توليد مس با اين شيوه در مقياس پايين (حداكثر تا 50 هزار تن) انجام مي شود و در حال حاضر، كمتر از 30 درصد توليدات جهاني مس تصفيه شده به اين روش صورت مي گيرد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

pic.aspx?FN=0eaf77b0-0a36-407a-941a-d6d05e2e0e05.jpg

 

 

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...