رفتن به مطلب

7 روش آموزشي ساده براي تغذيه سالمتر بچه ها


ارسال های توصیه شده

1- اول از همه خودتان از داشتن تغذيه سالم لذت ببريد.

الگو گرفتن از رفتار والدين، بي شك بهترين مربي است. در مورد تغذيه سالم آموزش ببينيد و اطلاعات كسب كنيد تا بتوانيد فرزندانتان را با اطمينان، به همان راه تغذيه سالم هدايت كنيد. در عين حال وقتي كه خود رژيم غذايي درستي داريد ذائقه فرزندانتان را هم به همين رژيم غذايي عادت مي دهيد.

 

2- سليقه خوردن شيريني را به تدريج تحت كنترل درآوريد.

شيريني، حس سيري در بچه ها ايجاد مي كند، باعث رفتارهاي ناسازگار و ناپسند مي شود و دائماً آنها را به سمت خوردن بيشتر و بيشتر شيريني ها سوق مي دهد. هرگز از شيريني به عنوان جايزه يا پاداش انجام كاري استفاده نكنيد.

 

3- به بچه ها ياد دهيد تا آب خالص را دوست داشته باشند

بچه ها به مايعات نياز دارند. يادتان باشد آنها به نوشابه و آبميوه هاي شيرين و پركالري نياز ندارند. ولي آب بهداشتي و خالص جايي را در معده كودكان براي خوردن غذاي هاي مقوي باقي مي گذارد.

 

4- براي رسيدن به تغذيه سالم، غلات و حبوبات را در برنامه غذايي خود بگنجانيد

انواع نانهاي جو و گندم، حبوبات جوانه زده، برنج قهوه اي (سرخ شده) و تمامي ماكاراني ها و پاستاهاي گندم بايستي جزء غلات مورد مصرف خانوار باشد. در ابتداي مصرف غلات و حبوبات، از چند دانه يا مقدار كم شروع كنيد و كم كم نوع و مقدار را زياد كنيد تا نهايتاً از 100% دانه ها و غلات و به اندازه نياز بدن استفاده كنيد.

 

5- فست فودها را حذف كنيد.

اگر بچه ها سير باشند، حتي اگر طبق جدول تغذيه سالم ترين و خوشمزه ترين خوراك را درست كرده باشيد، از خوردن آن امتناع مي كنند. پس بايستي به قدر كافي گرسنه شوند تا آنچه را كه در مقابلشان مي گذاريد بخورند.

 

6- به بچه ها كمك كنيد تا مواد مغذي مثل ميوه ها و سبزيجات را بشناسند.

هويج و سيب براي بچه هايي كه شيريني زيادي نمي خورند طعم شيرين دارد. سبزيجات را زماني كه بچه ها گرسنه اند مصرف كنند و ميوه تازه به عنوان دسر (بعد از وعده اصلي) مصرف شود.

 

7- تنها غذاي سالم را ارائه دهيد.

هيچ چيزي جز مواد مغذي سالم به بچه ها ندهيد. اگر تنها چند ماده مغذي به آنها پيشنهاد دهيد مثل ساندويچ تن ماهي يا كره بادام زميني طبيعي و يا كره سيب غير شيرين كه در كنارش هر نوع نان جو يا گندم در دسترس قرار گيرد، بچه ها مجبور مي شوند نهايتاً يكي از چند غذاي پيشنهادي را انتخاب كنند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...