رفتن به مطلب

کدام بیسکوئیت‌‌ سالم‌تر است؟ویفر،کرم دار و ...


afa

ارسال های توصیه شده

بیسکوئیت های بسیاری با طعم های متفاوت وجود دارد؟آیا می دانید کدام یک از آنها سالم تر و بهتر هستند؟

اولین بیسکوئیتی را که خورده‌اید، آن هم با شیر، یادتان هست؟! بله، همان بیسکوییت‌های مادر معروف که این روزها جای خود را به نسل تازه‌ای از بیسکوییت‌ها داده‌اند که به ویفر (البته با طعم‌های مختلف) شهرت یافته و در دسترس‌اند.....

ویفر از جمله بیسکوییت‌هایی است که معمولا به دلیل آنکه راحت‌تر خورده می‌شود، والدین آن را برای فرزندان‌شان بیشتر خریداری می‌کنند.

 

برخی معتقدند ویفر بر سایر بیسکوییت‌ها ارجحیت دارد و سالم‌تر است؛ با این باور که در تولید این بیسکوییت از حرارت کمتری استفاده می‌شود و همین موضوع بر ارزش تغذیه‌ای آن خواهد افزود؛ در حالی که از نظر علمی، این‌طور نیست.

 

در واقع، ویفر بیسکوییتی است که بین نان‌های آن کِرِمی وجود دارد که از روغن و شکر تهیه شده. بنابراین در مقایسه با سایر بیسکوییت‌ها باید گفت روغن و شکر استفاده ‌شده در آن زیادتر بوده و از این نظر نمی‌توان گفت سالم‌تر است.

 

باید گفت از میان بیسکوییت‌ها، انواع سبوس‌داری که از آرد کامل تهیه شده‌اند بر سایر بیسکوییت‌ها برتری دارند؛ زیرا در این محصولات روغن و شکر کمتری به کار رفته و از این نظر مصرف‌شان در مقایسه با سایرین به همه گروه‌های سنی توصیه می‌شود.

 

در کل، باید گفت بیسکوییت محصول نسبتا خوبی است و به عنوان میان‌وعده صبح و عصر مصرف آن همراه با چای کم‌رنگ و یا شیر هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان به ویژه اگر با آرد کامل و روغن و شکر کم تولید شده باشد، توصیه می‌شود. البته این دسته از خوراکی‌ها به دلیل ماهیت پرکالری بودن باید در محدوده مشخصی به مصرف برسند، زیرا حتی یک بیسکوییت اضافی هم می‌تواند اضافه وزن و چاقی به بار آورد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...