رفتن به مطلب

بررسی و مقایسه ۵ تا از بهترین ویرایشگرهای رایگان آنلاین عکس


ارسال های توصیه شده

بیایید اول یک نگاهی به موضوع بیاندازیم : فتوشاپ ارزان نیست. و بدتر از آن اینکه فتوشاپ نوعی نرم افزار است و مانند بسیاری از انواع نرم افزارهای دیگر ، که تنها آفلاین کار می کند. اگر شما آن را خریداری کنید (یا هربرنامه ی ویرایشگر گرافیکی دیگر )، تا زمانی که شما آن را روی سیستمی که خود در حال کار با آن هستید نصب نکرده اید، شما شانسی ندارید و هیچ عکسی برای شما ویرایش نخواهد شد !

علاوه بر این ، امروزه ما در دنیایی از وب و اینترنت زندگی میکنیم .در دنیایی که دخیره ها به ابر تبدیل می شوند و برنامه های کاربردی به اینترنت. ما برای شروع نیاز به یک برنامه ویرایش عکس آفلاین داریم. تا زمانی که شما به اینترنت اتصال دارید ، نیازی به صرف مبالغ بی حد و حصر پول به منظور کراپ کردن ، گرفتن و کشیدن و ذخیره تصاویر خود نداشته باشید ، شما می توانید براحتی تمام این کارها را از مرورگر وب خود انتخاب کنید و انجام دهید . این برنامه رایگان ، آسان و بهترین در این رده است . در اینجا بسیاری از ویرایش گرهای مختلف تصویر بر پایه وب موجود می باشد که به شما این فرصت را می دهد تا بهترین سرویس و خدماتی که نیازهای شما را برآورده می کند انتخاب کنید .

البته ، ما نمی خواهم شما را در دریایی از برنامه های کاربردی بالقوه وب تنها بگذاریم ، دقیقا به همین دلیل است که در این جا می خواهیم یک راهنمایی خوب و جامع برای رسیدن به ابزار ویرایش مناسب خودتان در میان ۵ سایت معروف ویرایش عکس داشته باشیم. در اینجا ما هرکدام از برنامه های کاربردی را بر اساس امکاناتی که ارائه می دهند مقایسه و بررسی می کنیم ،به طور مثال این برنامه ها چقدر برای یک کاربر عادی کامپیوتر ساده است که با رابط کاربری آن کار کند و همچنین تجربیات کاربران عادی در هر برنامه ی کاربردی چیست و به چه صورت است .در اینجا ۱ نکته قابل توجه است که به شما انگیزه می دهد که کار را آغاز کنید : تمامی این برنامه های تحت وب صددرصد مجانی اند. مجانی و بدون اینکه هزینه ای در برداشته باشد. بر این اساس همه ی افراد برنده محسوب می شوند چون چیزی را از دست نمی دهند.

اگر این مقاله را دوست دارید . بهترین نرم افزار جایگزین فوتوشاپ را چک کنید .

برنامه ی( Aviary ( phoenix

فقط برای اینکه همین ابتدا گیج نشوید باید خاطر نشان کرد که ویرایشگر تصویر Phoenix بخشی از مجموعه ابزارهای آنلاین Aviary است. پس اگر کسی به برنامه ی سابق ارجاعتان داد و در مورد ویرایش صوتی صحبت کرد یا هرچیز دیگری ، سردرگم نشود.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

با این حال، به این مهم توجه داشته باشید که یکی از نقاط قوت Phoenix، توانایی تعامل داشتن با برنامه های کاربردی Aviary است – یعنی اثرات محور گرافیکی ابزار Peacock و همچنین برداری مبتنی بر ابزار طراحی Raven- . شما می توانید کاری که قبلا در هر برنامه ای انجام داده اید را به عنوان یک لایه ی جدید مبتنی بر فلش در Phoenix وارد کنید و از آنجا ، شما به لیست بسیار گسترده ای از انواع کارهایی که می توانید بر روی آن انجام دهید دسترسی دارید مثل : پوشش بندی لایه ها ، گروه بندی لایه ها ،ترکیب کردن لایه های به روش های مختلف بر اساس سطح آلفا و غیره .

از آنجا که این جز برنامه های فلش است ، یک اشتباه در ویژگی Phoenix که معمول هم است،نداشتن قابلیت توانایی راست کلیک بر روی هر چیزی و کشیدن منوی زمینه بر اساس ابزار ۱۱ که برنامه آن را مهیا کرده است می باشد . به همین ترتیب ، در حالی که شما می توانید دستورات فتوشاپ مانند نگه داشتن CTRL و ALT برای اضافه یا حذف کردن گزینه ها را استفاده کنید هیچ نوار وضعیتی و هیچ مکان نمایی که نشان دهد شما در حال انجام چه کاری هستید یا می توانید انجام دهید وجود ندارد …. فقط یک رابط کاربری عادی و این تنها چیزی است که وجود دارد.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

در حالی که برای یک ریجستر کردن ساده کمی اذیت شدیم با لوگین کردن تنها می توان فایلها را ذخیره کنیم .با این حال برنامه تمامی وظایف پایه ای را که مورد احتیاج برای ویرایش آن لاین تصاویر است ، پوشش می دهد . کراپ کردن و تغییر اندازه ی تصاویر به سادگی همیشه است . ابزار انتخابی برای کار برد های وب نسبتا به خوبی کار می کنند ( به خوصوص ابزار چوب جادویی) . و دیگر ابزارهایی که برای پر کردن یا اضافه کردن متن به تصاویر مورد استفاده قرار می گیرند مناسب هستند. اگر چه کمبود ابزار های حرفه ای به خوبی احساس می شود.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

گفته می شود : شما هنوز هم می توانید سطوح تصویر را با استفاده از همان ابزار histogram که در فوتوشاپ نیز بود تصاویر را ویرایش کنید . پس مشاهده می کنید که Phoenix فقط برای کاربران مبتدی اینترنت نیست.پس برنامه را کنار نگذارید و خود را از تجربه و حیرت استفاده از آن محروم نکنید. ساختار برنامه به نحوی است که می تواند ازپس تعداد زیادی کارهای گوناگون بدون هیچ گونه خطا و سردرگمی برآید

Picnik

نکته ی مثبت و از دید دیگر نکته منفی که در مورد Picnik وجود دارد و به آن باید اشاره کرد جامعیت آن است ، به مانند این است که این برنامه شامل هیچ چیزی نمی شود. وبه نظر اصلا تخصصی نمی آید. در اینجا قرار نیست که بر روی چهره و ظاهر آن بیانه ای رمزی وجود داشته باشد و همه چیز آشکارا بیان می شود،در اینجا ما فقط توصیف دقیقی از پیروزی Picnik و زیان آن در فضای در حال ویرایش گرافیک وب بیان خواهیم کرد

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

قضیه از این قرار است که : Picnik بزرگترین قدرت است و یکی از تنها نقاط قوت آن در این زمینه ، توانایی آن در کشیدن عکس ها از تمام سیستم عاملها و جوامع مجازی اصلی موجود تحت Web 2.0 است. این شامل پشتیبانی از جابجایی/وارد کردن عکس از نرم افزارها و جوامع مجازی مانند: Picasa, Flickr, MySpace, Facebook, Webs, Webshots و Photobucket می باشد. فقط حساب خود را بر روی حساب Picnik خود به وسیله ی نامه ی تحت برنامه ی وبی وارد کنید و به سرعت شما می توانید به آرشیو پیشین خود دسترسی پیدا کنید .

در حال حاضر آنچه شما بر اساس گفته های تصاویر می توانید بفهمید این است که برنامه ی Picnik ضعف بزرگی دارد . این برنامه ی تحت وب خیلی نمی تواند خودش را به عنوان یک ویرایش گر عکس به عنوان ابزاری برای افرادی که می خواهند با تاثیر هایی بر روی عکس ها کار کنند مطرح کند . شما ضمن کار فقط یک سری کم از دستوارت پایه را مشاهده خواهید کرد از جمله کراپ معمولی / تغییر اندازه و ابعاد ظاهری و ابزارهای بسیار ساده و معمولی مانند اکسپوزر برای تنظیم نور و کانتراست برای مشخص کردن تفاوتها و تنظیم آنها. همچنین تنظیم غلظت و تنظمیم دما / کاهش سرخی چشم و یک سری تنظیمات معمولی و کلی برای ویرایش عکس خودتون و این تمام چیزی است که دارید

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

در واقع شما راهی برای آنکه هیچ یک از ***** های انفرادی و افکت ها را بر روی قسمتی یا بخشی از عکس را که آن را انتخاب کرده اید اجرا کنید ندارید . به شما فقط یک سری خیلی خیلی محدود از روش های پایه ای برای ویرایش عکس داده شده و این تمام چیزی است که دارید . یک تب مجزا به شما این امکان را می دهد که یک سری افکت های محدود و در واقع آزار دهنده ای را بر روی عکس خود اجرا کنید. این افکت ها شامل رنگهای خیلی کلی و تعدادی برچسب است. شما می توانید از برنامه ی Picnik برای فقط یک سری کارهای ساده و بی استفاده و کاملا تعریف شده بر روی عکس خود استفاده کنید. به مانند اینکه شما مشغول پلاستر کردن فیزیکی یک تابلو بر روی یک مجموعه با یک دسته پرچسب که از یک مغازه خریده اید هستید !

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

Picnik قطعا برای خودش استفاده هایی دارد و نباید فکر کردکه برنامه ی بی مصرفی است . ولی در صورتی به درد شما می خورد که بخواهید خیلی کلی کار کنید. مثلا هنگامی که می خواهید تعداد بسیارزیادی از عکس های خود را به صورت اسلاید شو در آورید یا بخواهید به مادر بزرگتان یاد بدهید که چگونه از کار با تصاویر به عنوان یک سرگرمی جدید استفاده کند! در این موارد این برنامه بهترین است و ساده کار ترین برنامه برای این چنین منظورهایی است . شاید اگر سالی ۲۵ دلار هزینه کنید تا نسخه ی Picnik Premium در اختیار داشته باشید بتوانید کارهای بیشتری با آن انجام دهید . ولی این کار کاملا غیر ضروری است چون برنامه های پرقدرت تر با قیمتی بهتر در فروشگاهها موجود است .

فتوشاپ اکسپرس

و در اینجا ما یک برنامه ی دیگر را داریم Photoshop Express . این اسلحه ی بزرگی در دستان Adobe است تا به خیل عظیمی از برنامه های محبوب ویرایش عکس فوتوشاپ پاسخی داده باشد. ولی آیا این برنامه می تواند انتظاراتی که از آن می رود را به خوبی پسرعموی گران قیمتش که آنلاین هم نیست برآورده کند ؟ جواب همه بله است و هم خیر !

مانند Picnik ، فتوشاپ اکسپرس هم توانایی کشیدن عکس از تعداد کمی از مراکز سایت های اینترنتی را دارد . شما می توانید عکسهای قبلی خود را از سایتهایی همچون فلیکر /فیسبوک /پیکاسا و فوتو باکت وارد محیط برنامه کنید. با وجود اینکه این تمام سایتهایی که این برنامه آنها را پشتیبانی می کند نیست ولی ما در اینجا بیشتر می خواهیم طرز کار ساده ی برنامه را مورد تحسین قرار می دهیم تا چیز های دیگر.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

هنگامی که عکس وارد برنامه ی شما شد دقیقا از همان جا هیجان شروع می شود. درست مانند برنامه ی کاربردی adobe bridge شما می توانید به خوبی و دقت عکس های خود را حذف کنید . همچنین می توانید به عکس های خودتان توضیحاتی و برچسب های نیز اضافه کنید. ( مانند ستاره هایی که برای رای دادن به چیزی استفاده می شود و کامنت و نظراتی که در سایتهایی مثل فیسبوک زیر عکس ها یادداشت می شود) برای اینکه مدیریتی بهتر برای عکس ها و تصاویر خود در میان هزاران هزار عکس خود داشته باشید.کشیدن یک عکس خاص به محیط برنامه برای ویرایش آن کاری بسیار ساده است و تنها با دو کلیلک وانتخاب آیکن ویرایش در پایین صفحه ممکن است.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

ابزار هایی که در فوتوشاپ اکسپرس وجود دارند مانند فوتوشاپ از مد افتاده ی آفلاین نیستند و تفاوتهایی در این میان وجود دارد. در واقع این برنامه بیشتر شبیه به نسخه ای از برنامه ی Picnik است. شما می توانید ۱۸ نوع افکت گوناگون را بر روی تصویر خود فعال یا غیر فعال کنید.این افکتها شامل کراپ و دستورات چرخش /پر کردن نورها و درجه ای از افکتهایی که برای کارهای خاصی استفاده می شود. با این وجود شما کماکان از میان لیستی ۵ تا ۱۰ درجه ای افکتها را انتخاب می کنید. قسمت زینت داده شده“decorate” درست به مانند Picnik کار می کند و فقط شما می توانید متن به عکس های خود به همان خوبی اضافه کنید .

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

با این حال انتظار نداشته باشید یک ابزار رویایی برای ویرایش و کار با لایه ها/ قلموی رنگ/ انتخاب نواحی به مانند آنچه در برنامه ی فوتوشاپ و فونیکس بود، داشته باشید.در حالی که فوتوشاپ اکسپرس کارها و فعالیتهای بهتری را نسبت به Picnik با قیمت پایینتری انجام می دهد با این وجود این برنامه نمی تواند یک برنامه ی مرجع برای کارهای ویرایش گرافیکی با اهداف چند گانه باشد. با این وجود شما در این دوره و زمانه برنامه ی ترکیبی بهتری از فوتوشاپ اکسپرس که هم ابزاری برای ویرایش و هم مدیریت باشد پیدا نخواهید کرد.

Pixlr

برنامه Pixlr خودش را اینطور توصیف می کند: ” محبوبترین برنامه ی حرفه ای ویرایش عکس در تمام دنیا” ما نمی توانیم به این چیزها زیاد اطمینان کنیم ولی با این حال این یک برنامه ی خیلی خوب و ابزاری کامل و رویایی برای ویرایش تصاویر است که مقداری نیز شبیه به برنامه های ویرایش عکس آفلاین است و کارهایی شبیه به آنها را می تواند انجام دهد.

به محض اینکه این برنامه اجرا شود از شما پرسیده می شود که آیا قصد دارید یک کار جدید را آغاز کنید یا عکسی را از روی هارد درایو خود آپلود کنید یا عکسی را از یک آدرس URL بگیرید . و افسوس که هیچ کشیدن عکسی به طور مستقیم از آلبوم هایی که موجود بر روی سایتهای اجتماعی هستند وجود ندارد .

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

هنگامی که به اصطلاح مغز اصلی گوشت برنامه پخت شد شباهت آشکاری با برنامه های ویرایش عکس آفلاینی چون فوتوشاپ خواهید دید . خیلی خوب . باید توجه کرد که این برنامه مانند دیگر برنامه های این لیست پر سر و صدا نیست.لیستی شامل ۲۶ ابزار مفید در این برنامه است که به شما این امکان را می دهد تا به تعداد بسیار زیادی اصلاحهایی را که می خواهید انجام دهید( از هفت فرمتی که این برنامه از آن پشتیبانی می کند ) . لایه ظاهری معمول در برنامه گذاشته شده است که شامل پشتیبانی از انواع مختلفی از ابزارهای افکت می باشد که می تواند بین لایه ها و پوشش ها و قسمتهای مختلف عکس موثر واقع شود و کار شما را راه بیاندازد .

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

قدرت واقعی برنامه ی Pixlr در این جا و در این تنظیم و منوی *****ینگ آن مشخص می شود. برنامه ی قبلی به شما امکان ویرایش عکس خودتان را به سرعت و به طور مستقیم با تنظیم سطح رنگ RGB بوسیله ی نمایش طرز انتشار وفواصل وارتفاع سلول ها از هم می داد یا بهتر از حالا بوسیله ی استفاده از منحنی کمی پیچیده تری از تنظیمات ظاهری برای واقعی کردن آن تصحیحی که در ذهن شما است را می داد. برنامه ی Pixlr به عنوان منوی ***** نوار باریکی از تنظیمات پیش ساخته که همه ی آنها ۲۳ عدد است دارد که شما می توانید عکس های خود را به قطعات کوچکتری ببرید و با روش های جالبتری از آنها استفاده کنید .

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

بله ایجاد تاثیر چرخش قطره ی آب بر روی هر عکسی که شما بخواهید شاید هنوز شما را یک فرد مبتدی و آماتور در فوتوشاپ جلوه دهد با این حال اختیارات و آپشن های بیشتر همیشه خوب و خوشحال کننده است .این ابزارها به شما این امکان را می دهد تا همراه خود چیزی را داشته باشید تا بتوانید تاثیرات و افکتهای فوق العاده ای بر روی اکثر کارهای هنری دیجیتال خود انجام دهید . در اینجا باید گفت که برنامه Pixlr یک برنامه ی فوق العاده و ابزاری عالی برای ویرایش عکس به صورت آنلاین است .

Sumo Paint

ما تمایلی نداشتیم تا برنامه ای را برای همیشه به عنوان ابزار کار خود معرفی کنیم ولی با این وجود برنامه Sumo Paint یک برنامه ی معرکه تحت وب برای ویرایش عکس است. طوری شما را مجذوب می کند و ابزارهایی در اختیار شما قرار می دهد که در این معادله ی مدیریت و ویرایش آنلاین عکس شما فقط به آن فکر خواهید کرد.برنامه ی Sumo Paint برای خدمات بهتر خود یک نسخه ی مجانی را آماده کرده است ولی نسخه ی اصلی آن یک برنامه ی تحت وب فوق العاده است که شرکت آن را اراده کرده است.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

با این حال برنامه ی Sumo Paint به مانند این است که شما در حال کار با یک برنامه ی تحت وب هستید که یک ویرایش گر عکس آفلاین است. در این برنامه نه فقط رابطه ی کاربری آن به فوتوشاپ شبیه است بلکه خیلی از چیزهای آن شامل افکت های و تصحیح کننده های آن یادآور نام برنامه های کاربردی آفلاین ادوبی است . با راست کلیک کردن بر روی هر قسمتی از تصویر مورد نظر شما منوی متنی مانند آنچه در “About Flash 10” دیدیم به شما داده نخواهد شد به جای این شما یک سری آپشن های کارا را به مانند آنچه در برنامه های کاربردی استاندارد آفلاین در اختیار دارید، مانند آپشنهای سریعی چون “free transform” عکس ، تنظیم و چرخش عکس ، یا تغییر اندازه ی آن با راههای گوناگون ، دریافت خواهید کرد.

۳۴ ابزار متفاوت در سمت چپ پنجره ی اصلی ویرایش واقع شده است که هر کدام از آنها آپیشن های گسترده و زیادی را برای کارهای بیشتر دارند . در این زمینه برنامه ی Sumo Paint کاراترین آپشن ها را نسبت به دیگر برنامه های این دسته ارائه می دهد . به همین خوبی شما می توانید رنگ مورد نظر خودتان را از منوی Color Picker یا Swath که در سمت راست صفحه نمایش به آسانی در دسترس قرار گرفته است در تصویری که دارید انتخاب کنید . این خیلی بد است که شما نمی توانید رنگ مورد نظر خود را در منوی Swath ذخیره کنید ولی این واقعا تنها اشکال این برنامه است . این یک کمبود برای منوی هیستوری برای ساده برگرداندن کار است .

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

برنامه ی Sumo Paint نه تنها بوسیله ی لیستی از آپشنهای مفید عملکرد مخلوطی استاندارد از لایه ها را کنترل می کند ( شامل Hard Light, Inversions, Lighten/Darken, et cetera ) بلکه این برنامه به شما این امکان را می دهد که افکتهای فوتوشاپی را بر روی بقیه ی لایه های خود اجرا کند. آیا می خواهید به سرعت یک سایه بر روی یک المان ایجاد کنید ؟ با سه کلیلک امکان پذیر است . همچنین برای کارهایی از قبیل درخشندگی نیز به همین آسانی کار انجام شدنی است.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

با داشتن تعداد بسیار زیادی از ***** ها برای کارهایی نظیر چرخاندن و سفارشی کردن ، تنظیمات بسیار زیادی برای ابزار رنگ و RGB شامل نمایش طرز انتشار وفواصل وارتفاع سلول ها از هم ، منحنی ها ، posterization ، و غیره… واقعا کار مشکلی است که تمام کارهایی که برنامه Sumo Paint می کند را لیست کرد. بسیار مشکل است که باور کرد یک برنامه ی تحت فلش این کارها را می تواند انجام دهد.

در پایان توجه شما را به مقایسه ای کلی میان این ۵ برنامه می کنیم

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

**************

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
و
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...