رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

برداشت از مطالب این تاپیک تنها با ذکر منبع آن (http://www.noandishaan.com) مجاز است.

 

 

سلام

 

سعی دارم تحقیقی رو شروع کنم درباره Drillstring . تا جایی که اطلاع دارم اغلب شرکت های حفار داخلی از رشته های فولادی استفاده می کنند. کاربرد رشته های آلومینیمی و کامپوزیتی به ویژه در سکوهای دریایی به علت کاهش وزن اضافی بر روی سکو بسیار حائز اهمیت بوده و در حال جایگزینی با نوع فولادی است.

 

سوال اول : رشته های حفاری آلومینیمی و کامپوزیتی از چند سال پیش به عنوان جایگزین رشته های فولادی مطرح شد و آیا در داخل ایران شرکت های پیمانکار داخلی و خارجی در خشکی یا دریا از این رشته ها استفاده می کنند؟

 

به غیر از انواع ذکر شده، رشته های تیتانیومی هم وجود دارند که اغلب برای چاه های با شعاع کم استفاده می شوند و البته هزینه بسیار گزافی برای تولید دارند. تو این تحقیق سعی می شه تا انواع این رشته ها به لحاظ خواصی نظیر استحکام، مقاومت به خستگی، تنش های پیچشی وارده بر سطح استند و ... و همچنین هزینه تولید و ریکاوری با هم مقایسه شوند. همچنین از شما خواهش می کنم تا تجربیات و اطلاعات خودتون در این زمینه را به اشتراک بگذارید. بنده نیز مراجع مورد استفاده و اطلاعات حاصل از جستجوی اینترنتی را در این تاپیک قرار می دهم.

 

 

با تشکر :icon_gol:

 

 

 

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

رشته های کامپوزیتی معمولا زمینه پلیمری با الیاف گرافیت و یا گاهی اوقات شیشه هستند. برخی مشخصات این کامپوزیت ها در جدول زیر آمده است.

 

 

fbhrwvzjqpeb7t1iqvu7.jpg

 

 

 

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...