رفتن به مطلب

طراحی خودروهایی ویژه ابرشهرهای پر ازدحام آینده


Fahim

ارسال های توصیه شده

محققان آینده نگر در حال بررسی تاثیرات "ابرشهرها" شهرهایی با گنجایش بیش از 10میلیون نفر هستند و از این رو طراحان نیز طراحی انواع جدیدی از خودروها را برای پرازدحام ترین مناطق کلانشهرهای آینده آغاز کرده اند

 

 

 

کد خبر : 05749 تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۸۹

 

 

 

سازمان ملل متحد تخمین زده است جمعیت شهرها که در حال حاضر 3.2 میلیارد است تا سال 2030 به پنج میلیارد نفر خواهد رسید و تا سال 2050 در حدود 70 درصد از جمعیت جهان در شهرها زندگی خواهند کرد. جمعیتی که اگر امکان رانندگی برای آنها باقی بماند استفاده از خودروهای عادی می تواند مشکلات فراوانی را برای محیط زیست و آرامش شهرها به وجود آورد.

 

شرکت فورد پیشنهاد خود برای ابرشهرهای آینده را در نمایشگاه خودروی پکن به نمایش گذاشت. خودروی Start شرکت فورد از صفحاتی ترکیبی بر روی چارچوبی فلزی ساخته شده و شکل ظاهری آن به خودروی "مینی کوپر" شباهت دارد.

khodro1.jpg

 

اکنون شرکت آلمانی BMW اطلاعات محدودی از خودروی MCV خود ویژه "ابرشهرها"ها ارائه کرده است، خودرو الکتریکی شهری که تا سال 2013 در دسترس عموم قرار خواهند گرفت. "آدریان ون هویدونک" مدیر گروه طراحی شرکت BMW با تاکید بر این نکته که "ابرشهرها" یکی از بخشهای مهم و تاثیرگذار در طراحی این خودرو جدید بوده است اعلام کرد اکنون مسئله اصلی این است که شرکت بتواند خودرویی کارآمد و خودکفا با حفظ ویژگی هایی از قبیل زیبایی، سبز بودن و لوکس بودن تولید کند.

 

برای طراحی MCV گروهی متشکل از 15 طراح داخلی و مهندس به کار گرفته شدند که مشهورترین آنها طراح خودروی موفق Dacia Logan شرکت رنو، "بنو جیکوب" است.

 

"ون هویدونک" می گوید قبل از طراحی این خودرو از خود سئوال کردیم "ابرشهر" چه معنی دارد؟ چه انسانهایی در آن زندگی خواهند کرد؟ کارهای روزمره آنها چه خواهد بود؟" به گفته وی بسیاری از مردم در حال حاضر به پاک بودن خودروها اهمیت می دهند، برخی به ایمنی آن و برخی نسبت به ظاهر خودرو و جدید بودن آن حساسند و از این رو ترکیب تمامی این ویژگی ها برای خلق یک خودرو کمی دشوار است.

 

khodro2.jpg

 

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، نتیجه طراحی گروه طراحان BMW خودرویی از کار درآمد که شباهت زیادی به خودروهای ورزشی داشته، از سقفی متحرک برخوردار بوده و چرخهای آن یکپارچه و سخت به نظر می آیند. BMW اطلاعات بیشتری در زمینه این خودرو اعلام نکرده است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...