رفتن به مطلب

استفاده بیش از حد آنتی بیوتیک در حیوانات ,خطر برای انسان


Doctor_Shovan مهمان

ارسال های توصیه شده

Doctor_Shovan مهمان

کشاورزان امریکایی از دادن آنتی بیوتیک به حیوانات منع شدند .

اداره مواد غذایی و دارویی امریکا ( Food and Drug Administration ) از کشاورزان این کشور خواست از دادن آنتی بیوتیک ها به گاو ، مرغ و خروس ، خوک ها و دیگر حیوانات خودداری کنند زیرا این دارو بر رشد انها تاثیر می گذارد .

 

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از واشنگتن پست ، این نهاد دولتی در پی این قانون اعلام کرده است که استفاده بیش از حد دارو باکتری های خطرناکی در بدن حیوانات ایجاد می کند که این باکتری ها با دارو قابل درمان نیستند و و برای سلامت انسان نیز خطرناکند.

“جوشیوا ام شرفستین ” عضو هیات مدیره اداره مواد غذایی و دارویی ( FDA ) گفت که آنتی بیوتیک ها باید تنها برای حفظ سلامتی یک حیوان استفاده شوند و نه این که برای افزایش رشد حیوان از انها بهره برده شود .

وی افزود: بهترین راه برای افزایش رشد حیوان بهبود راه هضم غذایش است .

شرفسیتین در کنفرانسی با عنوان ” استفاده حساب شده از انتی بیوتیک ها ” یادآور شد که در حال حاضر استفاده درست از آنتی بیوتیک ها برای سلامت عمومی ضروری است .

شرفستین گفت که راهنمایی نخستین گام بود ولی باید قوانین جدید را درنظر گرفت زیرا ممکن است صنعت دارو داوطلبانه از قوانین پیروی نکند .

وی افزود : باید مکانیسم ها قانونمند باشند و صنعت هم این را می داند ما همچنین می دانیم که برخی از موارد باید داوطلبانه باشند . ما نمی توانیم از گردش چرخ های استراتژی مشخص شده جلوگیری کنیم .اما می توانیم اهداف مهم در زمینه سلامتی عمومی را تعیین کنیم .

اداره غذا و دارو امریکا از سال ۱۹۷۷ تلاش کرده است استفاده از انتی بیوتیک ها در کشاورزی را محدود کند اما این تلاش ها بارها از سوی صنعت دارو و لابی (دخالت ) کشاورزان با مشکل مواجه شده است .

“برد اسپیلبرگ ” متخصص بیماری های واگیردار گفت: در حال حاضر وجود بحران جهانی در مورد “باکتری های مقاوم در برابر انتی بیوتیک ها ” دولت را وادار به عمل کرده است.

وی گفت : روشن است که در حال حاضر ما در جهانی زندگی می کنیم که باکتری های مقاوم در مقابل انتی بیوتیک ها خارج از کنترل هستند و داروهای جدید برای مقابله با این باکتری ها تولید نشده اند و ما به این شکل نمی توانیم ادامه دهیم .

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...