رفتن به مطلب

نحوه صحيح تست زني به سوالات كنكور


ارسال های توصیه شده

معاون سازمان سنجش ‌آموزش كشور با اشاره به نحوه صحيح تست زني در كنكور، به داوطلبان آزمون سراسري توصيه كرد كه در مدت زمان باقيمانده تا كنكور از مطالعه كتاب جديد خودداري كرده و به مرور مطالب مطالعه شده بپردازند.

 

دكتر حسين توكلي در گفت‌وگو با ايسنا در رابطه با روش مطالعه داوطلبان در فرصت باقيمانده تا روز آزمون، تصريح كرد: داوطلبان بايد توجه داشته باشند كه يادگيري ديگر كافيست و ديگر نبايد مطالعه كتاب جديدي را آغاز كنند.

 

داوطلبان در يك هفته باقيمانده به مرور دروس خود بپردازد

 

وي با بيان اينكه داوطلبان در يك هفته باقيمانده تا برگزاري كنكور به مرور دروس خود بپردازد، تصريح كرد: داوطلبان بايد با آمادگي لازم در جلسه آزمون حضور داشته باشد و با توكل، آرامش و اعتماد به نفس به سوالات مربوطه پاسخ دهد.

 

به گفته وي، كساني كه با برنامه‌ريزي صحيح موفق به مرور مطالب درسي خود شده باشند، مي‌توانند در فرصت باقي مانده نكات مبهم مطالب درسي را مجددا مرور كنند.

 

داوطلبان بايد در جلسه آزمون از زمان نهايت استفاده را ببرند

 

وي با بيان اينكه داوطلبان بايد در جلسه آزمون از زمان نهايت استفاده را ببرند، اظهار كرد: در اين راستا توصيه مي‌شود تا داوطلبان سوالات آزمونهاي سالهاي گذشته را تهيه كرده و به آنها پاسخ دهند تا براي حضور در جلسه آماده شده و اضطراب و استرس نداشته باشند.

 

نحوه سوالات و پاسخگويي به آنها همانند سالهاي گذشته است

 

وي افزود: داوطلبان مي‌توانند در منزل، محيطي مشابه محيط آزمون را ترسيم و ايجاد كنند و در زمان مشخص به سوالات آزمونهاي سالهاي گذشته پاسخ دهند و پس از آن پاسخنامه را تصحيح كنند.

 

وي تاكيد كرد كه نحوه سوالات و پاسخگويي به آنها همانند سالهاي گذشته مي‌باشد و داوطلبان در اين رابطه نبايد نگراني خاصي داشته باشند.

 

نحوه صحيح تست زني به سوالات كنكور

 

وي ضمن ارايه توصيه‌ به داوطلبان در خصوص نحوه تست زني به سوالات كنكور، گفت: به داوطلبان توصيه مي‌شود در پاسخگويي به سوالات ابتدا متن سوال را دقيق بخوانند و 4 گزينه پيشنهادي را دقيق‌تر مطالعه كنند و سپس گزينه صحيح يا صحيح‌تر را انتخاب و در محل مربوطه در پاسخنامه علامتگذاري كنند.

 

وي با بيان اينكه در تست‌هاي 4 گزينه‌اي براي هر پاسخ صحيح 3 نمره مثبت و براي پاسخ غلط به منظور خنثي كردن پاسخ‌هاي حدسي و يا تصادفي يك نمره منفي منظور مي‌شود، تصريح كرد: بنابراين توصيه مي‌شود اگر پاسخ صحيح سوالي را اصلا نمي‌دانند به آن سوال جواب ندهند، چرا كه به سوالهاي بدون جواب نمره منفي و مثبت تعلق نمي‌گيرد.

 

وي افزود: اگر به سوالي بيش از يك پاسخ داده شود همه پاسخ‌ها غلط محسوب مي‌شود و به آن يك نمره منفي تعلق مي‌گيرد.

 

دكتر توكلي در خاتمه گفت: توكل به خدا، افزايش اعتماد به نفس، گوش كردن به كليه توصيه‌هاي مربوط به آزمون برخي از نكاتي است كه داوطلبان بايد نسبت به آن آگاهي داشته باشند، در ضمن خانواده‌هاي داوطلبان نيز بايد در اين روزها در جهت كاهش استرس داوطلبان و حفظ محيطي امن و آرام براي داوطلبان گام بردارند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...