رفتن به مطلب

لامپ کم مصرف انعکاسی توسط محققان ایرانی تولید شد


ارسال های توصیه شده

لامپ کم مصرف انعکاسی با استفاده از تکنولوژی LED تولید شد.

مازیار احمدی مجری طرح لامپ کم مصرف انعکاسی گفت: لامپهای کم مصرف فعلی علاوه بر تولید اشعه مادون قرمز و ماوراء بنفش به دلیل استفاده همزمان مشترکان، موجب اختلاف فازی در سیستم می شود.

احمدی اساس ساخت لامپهای انعکاسی را تکنولوژی LED که ویژه روشنایی است، ذکر کرد و افزود : این تکنولوژی، فناوری نوینی است که در کشورهای در حال توسعه به تازگی از آن استفاده می شود.

وی ادامه داد : در این طرح بر روی رفلکتورها (انعکاس دهنده‌ها) تغییراتی انجام شده که منجر به 10 برابر شدن شعاع نوری و تقویت آن شده است.

به گزارش مهر ، مجری طرح، توان مصرف بالا، 5 برابر شده طول عمر این لامپها نسبت به لامپهای کم مصرف فعلی، نداشتن اشعه های UV و IR را از مزایای لامپهای انعکاسی دانست و ادامه داد: در لامپهای معمولی با کمترین ضربه و حتی پاشیدن آب می شکند ولی این لامپها با استفاده از نوعی کریستال این عیب برطرف شده و نشکن هستند.

وی مصرف این نوع لامپها را یک پنجم لامپهای معمولی ذکر کرد و گفت: در لامپهای کم مصرف انعکاسی اتلاف حرارتی صفر است از این رو می توان در اتاق عمل که از لامپهای سرد و بدون اشعه استفاده می شود، بکار برده شود.

احمدی خاطرنشان کرد: در ساخت لامپهای کم مصرف گازی از تکنولوژی مهتابی استفاده می شود و خاموش و روشن کردن آن بر عمر لامپها اثر می گذارد در حالی که در لامپهای انعکاسی با بکار بردن فناوری LEd قطع و وصل شده اثری بر عمر مفید آنها ندارد.

مجری طرح با بیان اینکه این محصول در داخل کشور به ثبت رسیده است، اظهار داشت : این محصول تا اواخر دی ماه به تولید انبوه می رسد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...