رفتن به مطلب

کاربردهای درمانی طب سوزنی چیست؟


ارسال های توصیه شده

طب سوزنی نه تنها قابلیت درمان داره بلکه قابلیت پیشگیری هم داره . در ادمه مهمترین جنبه های درمانی طب سوزنی رو شرح داده ام. 

افزایش قد با طب سوزنی


طب سوزنی به عنوان یک روش غیرتهاجمی و تقریباً بی‌خطر با تحریک هورمون‌های مربوط به افزایش اشتها رشد قد در کودکان و نوجوانان کمک می‌کند. دوره درمانی طب سوزنی با توجه به عوامل مختلفی مانند سن فرد مراجعه کننده حدوداً سه ماه طول می‌کشد. افزایش قد با طب سوزنی در افرادی که هنوز صفحه رشد باز دارند، تاثیر خارق العاده‌ای دارد.

درمان سلولیت با طب سوزنی
معمولاً طب سوزنی با توجه به این که نیاز به بیهوشی و عمل جراحی ندارد روشی است که مورد استقبال همه قرار می‌گیرد. برای درمان سلولیت با استفاده از طب سوزنی، باید نقاط خاصی از بدن که این وضعیت در آن وجود دارد توسط پزشک معاینه شود و نقاط خاصی برای ورود سوزن در نظر گرفته شود.

درمان فلج بلز با طب سوزنی
درمان فلج بلز با طب سوزنی، حتما باید در 6 ماه اول وقوع بیماری و طی 10 الی 12 جلسه انجام شود. اگرچه روش‌های دیگری مانند انجام فیزیوتراپی و یا عمل جراحی رفع بیماری وجود دارد، اما طب سوزنی به عنوان یک روش کم خطر، برای درمان این بیماری به گردش خون در ناحیه مورد نظر و همچنین تحریک عصبی ناحیه کمک می‌کند.

درمان عوارض سرطان با طب سوزنی
طب سوزنی و طب سنتی در کنار درمان‌های سرطان برای بهبود کیفیت زندگی بیمار بسیار موثر است. از طب سوزنی برای کاهش عوارض شیمی درمانی استفاده می‌شود. همچنین برای نوروپاتی، کاهش درد و جلوگیری از ریزش مو بسیار موثر است. البته طب سوزنی به خودی خود درمان سرطان نمی‌باشد و در کنار درمان اصلی برای کاهش عوارض و درد استفاده می‌شود. در مقاله درمان سرطان با طب سوزنی درباره این روش درمانی و تاثیرات آن روی سرطان به‌طور کامل توضیح داده‌ایم.

درمان بیماری مغز و اعصاب با طب سوزنی
این روش درمانی در درمان بیماری‌های مغز و اعصاب مانند ام اس، پارکینسون، نوروپاتی و… به عنوان روش بازتوانی شناخته می‌شود. به عنوان مثال بیماران ام اس ممکن است دچار گرفتگی عضلات، مشکلات ادراری، ضعف و خستگی و یا درد باشند. سوزن درمانی به‌خوبی به بیمار کمک می‌کند که این علائم و دردها کاهش یابد. البته این انتظار وجود ندارد که با استفاده از این روش، ام اس به طور کامل بهبود یابد. اما این روش درمانی به خوبی می‌تواند در کنترل بیماری و کاهش عوارض آن به بیمار کمک کند.

زیبایی و طب سوزنی
طب سوزنی برای چین و چروک، لیفت کردن و شادابی پوست بسیار موثر است. این روش با کلاژن سازی و بهبود جریان خون باعث کاهش چین و چروک روی پوست می‌شود. یک نکته مثبت در مورد استفاده از این روش برای زیبایی این است که بیشتر از اینکه باعث زیبایی شود باعث سلامت پوست می‌شود. در نتیجه این سلامت، زیبایی پوست و چهره به وجود می‌آید. در مقاله کاربردهای طب سوزنی و امبدینگ در زیبایی به بررسی بیشتر این مورد پرداخته‌ایم. پیشنهاد می‌کنم آن را از دست ندهید.

لیفت و فرم دهی سینه با طب سوزنی
استفاده از از طب سوزنی برای لیفت سینه با کمترین میزان عوارض همراه است. سایر روش‌ها علاوه بر هزینه بالا با بیهوشی و ایجاد از زخم همراه هستند. فرم دهی به سینه‌ها و همچنین کوچک کردن سینه و یا حتی بزرگ کردن آن با استفاده از طب سوزنی مقدور است. البته هرگز نباید اهمیت مراجعه به پزشک ماهر را فراموش کرد.

کاهش وزن با طب سوزنی
یکی دیگر از مهمترین کاربردهای طب سوزنی که امروزه فواید بسیار فراوانی دارد درمان چاقی و کاهش وزن است. در این روش با روش‌های مختلف مانند کاهش اشتها، کاهش پرخوری، افزایش متابولیسم بدن، بهتر شدن دستگاه گوارش، افزایش سوخت و ساز و… می‌تواند باعث کاهش وزن شود. البته همان‌طور که گفته شد نباید انتظار داشت با یک جلسه شما ۱۰ کیلو وزن کم کنید. معمولاً اینگونه است که بعد از ۱۰ جلسه شما ۳ تا ۵ کیلو و در حالت خوشبینانه ۸ کیلو وزن کم خواهید کرد.

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

facial_acupuncture-min.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...