رفتن به مطلب

واکسن کرونا بزنم یا نه؟


فکور

ارسال های توصیه شده

البته این آمپولهایی که بنام واکسن کرونا میزنن ، واکسن کرونا نیستند ، چون از ویروس ضعیف شده کرونا تهیه نمیشن. حالا به هرصورت : واکسن رو بزنیم یا همچنان پرچم بالا باشه ؟

 

لینک به دیدگاه

یعنی اینقد بیحال شديد که حوصله دوکلمه هم اندیشی رو هم ندارید. این وضعیت جوانان امروز نگرانم میکنه. کورونا و عواقب واکسن هم که اضافه شد ، فردامون از هم اکنون معلومه که چه خواهد شد. 

 

لینک به دیدگاه
۱۵ ساعت قبل، hamisheee گفته است:

حرص نخور هرکی زده هرکی نزده گذشت دیگه داره تموم میشه انشالله

تازه داره شروع میشه ، دو سال دیگه خواهیم دید که چه بر سر ما آوردن. 

لینک به دیدگاه

شما روانشناس هستید کتاب مناسب برای تربیت بچه یک سال رو میتونید بهم پیشنهاد کنید

من کتاب انسان در مسیر زندگی رو اسم فکر میکنم همینه نوشته مجد رو دارم

یه کتاب خلاصه تر نیاز دارم

لینک به دیدگاه
در ۱۴۰۰/۱۲/۸ در ۱۷:۳۹، hamisheee گفته است:

شما روانشناس هستید کتاب مناسب برای تربیت بچه یک سال رو میتونید بهم پیشنهاد کنید

من کتاب انسان در مسیر زندگی رو اسم فکر میکنم همینه نوشته مجد رو دارم

یه کتاب خلاصه تر نیاز دارم

با سلام 

خیلی از کتابهای تربیت کودک که نوشته شدن ، خود نویسنده ش هنوز یا ازدواج نکردن و یا حتی صاحب فرزند هم نبودند که تجربه عملی داشته باشن.

در سایر موارد هم همین قضیه وجود داره ، مثلا همین آقای دکتر هولاکوئی که اینهمه حضور رسانه ای و اینا داره ، و در مورد خانواده و ازدواج و اینا داد سخن میده ، خودش دو بار تو زندگی مشترکش شکست خورده و زنهاشو طلاق داده. یعنی میخوام بگم ، زیادی به این کتابها و آدمها اعتماد نکنید. 

موضوع بعدی اینکه ، کودک یکساله نیاز به برنامه ریزی تربیتی نداره و هنوز آماده نیست. تنها کاری که میشه براش انجام داد ، مهرورزی بی قید و شرط هست که به کودک امکان میده که حس اعتماد به والدین رو بدرستی در خودش تقویت بکنه و همین نکته ظریف باعث میشه که دریافت های عینی از والدین رو مثبت و خوشایند حسّ بکنه و همین کافی است.

آموزشهای مهم تر بعد از سه سالگی لازمه ، که کودک قادر به اندیشیدن میشه و میتونه مقایسه کردن های ذهنی رو کم کم یاد بگیره ، و بعد از سه سالگی هست که والدین هم بسیاری از رفتار ها و عمل و عکس العمل های ارادی و غیرارادی کودکشونو باهاش آشنا تر میشن و میتونن بر اساس تیپ ویژه کودکشون کم کم باهاش کار کنند. 

در ضمن نود درصد این مراکز مشاوره و کتابها یا وبسایت های فضای مجازی صرفا جنبه بنگاههای اقتصادی رو دارند و قابل اعتماد نیستند. 

هر کودکی ویژگیهای خاص موروثی و ژنتیکی و ساختار های عصبی و روانی خاص خودش رو داره و تا قبل از سه چهار سالگی هر نوع مداخله در رفتار کودک به روشهایی که مرسوم هست ، غیرمفید هست و اعتماد سازی بین کودک و والدین توسط والدین ، رمز اصلی کار هست که در رفتار مهربانانه و بی قید و شرط والدین و مهرورزی اونا نسبت به کودکشون تعریف میشه. 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...