رفتن به مطلب

آموزش کاشت بذر های گلخانه ای بادمجان!


pouyaboresh

ارسال های توصیه شده

فصل کشت بذر بادمجان گلخانه ای 

در اکثر نقاط کشور در مرداد و شهریور ماه نشاهای این صیفی به گلخانه ها انتقال داده می شود. عمدتا در جنوب کشورمخصوصا استان هرمزگان بیشترین کشت بادمجان در کشور صورت میگیرد.

بادمجان ها به تنش آبی حساس هستند. اگر چنین اتفاقی بیفتد موجب خاردارشدن کلاهک بادمجان خواهد شد. خاردار بودن کلاهک موجب کاهش سطح کیفی بادمجان خواهد شد.

نحوه کاشت نشاء بادمجان

برای آماده کردن کشت نشا باید فواصل ردیف حدودا 1 متر باشد و فاصله نشا در هر ردیف بین 40 تا 75 سانتی متر باشد. در هر هکتار حدودا 20 هزار تا 30 یا 35 هزار نشاء کشت می شود.

طریقه کاشت بادمجان گلخانه ای در گلدان

بادمجان گلخانه ای در آب و هوای گرم و نور کافی و خاک زهکشی شده به همراه کود و مواد غنی و آلی رشد می کند. با کوچکتر شدن خانه ها امکان رشد و  پرورش بادمجان در گلدانها میسر شد. به راحتی می­توانید با تهیه بذر بادمجانهای گلخانه ای و مراقبت مناسب، انواع مختلف بادمجان را که نیاز دارید در منزل خود پرورش دهید. انتخاب گلدان مناسب یکی از عوامل رشد مناسب این گیاه است. پیشنهاد می شود از گلدانهای سفالی استفاده کنید. گلدانهای سفالی برای رشد بادمجان های خانگی گزینه ی مناسبی هستند زیرا گرما را به خود جذب میکنند و گرمای کافی برای رشد این گیاه نیازی بسیار ضروری است.

ادامه مطلب در پست بعدی....

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...