رفتن به مطلب

نقش بازی و اسباب بازی در رشد ذهنی و فکری کودک


ارسال های توصیه شده

فکر می کنید اسباب بازی ها چه تاثیری بر خلاقیت دارند؟ آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید؟ اکثر کودکان هنگام بازی با اسباب بازی ها داستان می گویند و قهرمانان خیالی خود را خلق می کنند. این تولید ایده و قصه گویی از ذهن کودک یکی از تاثیرات اسباب بازی در رشد کودک است. در این مقاله با ما همراه باشید تا در مورد این موضوع بیشتر صحبت کنیم.

اگر والدین کودکی هستید، یا اگر در کودکی زمان زیادی را با وسایل بازی خود سپری کرده اید، احتمالا متوجه داستان گویی ذهنی زیادی شده اید. همه ما دوست داریم زندگی راحت و لذت بخشی داشته باشیم تا بتوانیم خودمان با اسباب بازی هایمان این زندگی را بسازیم. بازی و خلق تئوری ها و داستان های مختلف روحیه لذت را به ما منتقل می کند، این روحیه به آرامش و آرامش منجر به خلاقیت و یافتن ایده های جدید می شود.

حال از خود بپرسید آیا تاثیر اسباب بازی بر خلاقیت ما به نوع اسباب بازی بستگی دارد؟

در ادامه اسباب بازی هایی را به شما معرفی می کنیم که می توانند در رشد فکری فرزندتان تاثیر مثبت داشته باشند اما با برنامه ریزی و تمرین نمی توان به رشدی دست یافت.

چه اسباب بازی هایی بخریم؟
همیشه در

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای کودکان مقاومت وجود دارد که بیشتر این مقاومت ها به دلیل ناآشنایی والدین با نوع، سبک و هدف اسباب بازی است. اگر بتوانیم از حداقل هدف یک اسباب بازی برای رشد فکری کودک آگاه باشیم. زمانی که کودک احساس نیاز کند می توانیم بهترین انتخاب را داشته باشیم.

تاثیر کاردستی بر کودکان را جدی بگیرید!
به فرزندتان فرصت دهید تا کاردستی بسازد، از هنرهای فیزیکی لذت ببرد و ساعت ها از مغز و خلاقیت خود استفاده کند. با او باشید تا اگر جایی نمی تواند چیزی را به دیگری وصل کند، در اولین بار به آنها کمک کنید و روش صحیح اتصال انواع کاردستی را به آنها آموزش دهید.

این شما هستید که باید در کودک خود خلاقیت و نوآوری ایجاد کنید. از آنها انواع کاردستی بخواهید، ایده های خود را منتقل کنید تا بازی «کاردستی» تکرار نشود. کاردستی به دلیل درگیر شدن کودک با انواع اشکال جسمانی انرژی ذهنی زیادی را مصرف خواهد کرد و از این رو یکی از روش هایی است که ذهن و فکر به وسیله آن رشد و تقویت می شود.

لگو
آیا می توان در مقاله به لگو اشاره ای نکرد؟ اسباب بازی منحصر به فرد لگو یکی از محبوب ترین اسباب بازی هایی است که می توان آن را برای جلوگیری از کار کودکان و حتی نوجوانان ساخت.
با این بازی لذت ببرید وقتی اولین جعبه لگو فرزندتان را باز می کنید، ممکن است با قطعات زیادی مواجه شوید که شما را گیج کند، اما، همین.

جالبه! زیرا لگو صدها قطعه را در اختیار شما قرار می دهد که باید به کمک نقشه داخل جعبه آن ها را کنار هم قرار دهید و یک اثر معماری خلق کنید.

درست است، این را می توان دور زد، اما نه مگر اینکه شما یک متخصص فنی باشید که بدانید او چه می کند. لگو ذهن، چشم و دست را هماهنگ می کند و در نتیجه تمرین این امر منجر به افزایش ضریب هوشی و نوآوری می شود.در فروشگاه اینترنتی کیدبی تویز انواع لوگو با بالاترین کیفیت را برای شما آماده کرده ایم. برای خرید لگو روی لینک مربوطه کلیک کنید تا لیست محصولات را مشاهده کنید.

ساختارهای مغناطیسی
این روند زمانی بیشتر خواهد شد که کودک قوانین خاصی را رعایت نکند و تمام افکار خود را روی قطعه مغناطیس مغناطیسی پیاده کند. ساختارهای مغناطیسی یا همان ساختارهای مغناطیسی، رشد ذهنی و فکری کودکان را تحریک می کند، نه تنها ابتکار و نوآوری ایجاد می کند، بلکه هوش فضایی کودک را توسعه می دهد و به کودک کار با وسایل ظریف را آموزش می دهد. آهنربا تجربیات متفاوت و لذت بخشی خواهد بود.

آلات موسیقی
ترکیب "بازی" با موسیقی می تواند برای همه لذت بخش باشد، می تواند هم آرامش بخش باشد و هم باعث تحریک و تکرار موسیقی متن های تکراری و ساده شود. اگر می توانید در خانه سر و صدای زیادی ایجاد کنید تا رشد ذهنی کودک خود را احساس کنید و به دنبال فرصتی برای عملکرد از نیمکره چپ مغز کودک خود هستید، این ابزار اسباب بازی می تواند رشد فکری کودک شما را تحت تاثیر قرار دهد.

دومینو
تاثیر اسباب بازی ها بر خلاقیت

دومینو نسبت به سایر اسباب بازی ها تاثیر بسیار بیشتری بر خلاقیت کودک دارد. وقتی به فرزندتان 100 دومینو بدهید، خواهید دید که چگونه

و چند مسافت، چه تعداد خطا، دومینوها را کنار هم می گذارد و ضربه شروع خود را می زند.

دومینو علاوه بر پرورش خلاقیت کودک، در تکرار و تلاش کودک نیز بسیار مهم است. کافی است هر چند وقت یک بار دومینو را به فرزندتان بدهید و ببینید روی فرش یا پارکت خانه چه شکل های رویایی می سازد و شگفت زده خواهید شد.

کلام پایانی
همانطور که گفتیم همه ما عاشق قصه‌گویی هستیم، اما بیشتر از همه بچه‌ها این را می‌فهمند زیرا تخیل آن‌ها بسیار زیاد است و سنشان به آن‌ها این فرصت را می‌دهد تا از اسباب‌بازی‌ها به عنوان استفاده از تحقق رویاها و رشد فکری‌شان استفاده کنند. در نتیجه، وسواس انتخاب اسباب بازی برای کودکان را دست کم نگیرید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...