رفتن به مطلب

بهینه سازی سایت و ضرورت اجرا در فروشگاههای اینترنتی


ارسال های توصیه شده

آیا می دانید سئو فروشگاه اینترنتی با سئو سایت های شرکتی و غیر فروشگاهی تفاوت زیادی دارد؟ از طراحی قالب گرفته تا لینک بیلدینگ و اهداف بهینه سازی کلی، تفاوت های اساسی در فروشگاه های آنلاین وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.
این نوع وب سایت ها با هدف فروش و ارائه محصولات به مشتریان طراحی و ساخته می شوند، بنابراین شما نیاز به ساختاری مناسب برای معرفی دقیق محصول، دسته بندی محصولات، سیستم های پرداخت آنلاین حرفه ای، امکان انتخاب چندین محصول در یک سبد خرید و ... دارید. سرعت بالا در پردازش و آپلود اطلاعات.
سئو و بهبود فروشگاه اینترنتی شاخه ای از بهینه سازی سایت است که تاثیر مثبتی در افزایش سود و درآمد حاصل از فروش مستقیم کالا به مخاطب دارد و باید توسط سئوکاران مجرب انجام شود.
تفاوت سئوی فروشگاهی با وب سایت معمولی
در یک دسته بندی کلی می توان وب سایت ها را به دو دسته فروشگاهی و غیر فروشگاهی تقسیم کرد. در این حالت سایت های معمولی یا معمولی گروهی هستند که با هدفی غیر از فروش آنلاین و در مقابل فروشگاه های اینترنتی با هدف فروش مستقیم محصول و دریافت پرداخت آنلاین از مشتری طراحی می شوند.
تفاوت عمده بین این دو دسته، کلمات کلیدی سئو آنهاست. وب سایت های معمولی معمولاً برای یک عبارت خاص بهینه سازی می شوند، اما سئوی فروشگاه اینترنتی به دلیل تعدد محصولات و دسته بندی های متنوع، روی عبارت خاصی تمرکز نمی کند. از طرفی در سایت های غیر فروشگاهی تلاش برای ارتقاء صفحه اول وب سایت در گوگل می باشد در حالی که در فروشگاه اینترنتی تمامی محصولات باید در رتبه بندی مناسب گوگل قرار گیرند.
اگر سئو را در شرایط عادی فرآیندی سخت و زمان بر بدانیم، سئوی فروشگاه اینترنتی ده ها برابر مشکل و زمان بر خواهد بود و تفاوت آنها به دلیل ساختار و طراحی متفاوت غیر قابل انکار است.
مهمترین مراحل برای سئو فروشگاه اینترنتی
با توجه به تفاوت های اساسی که بین سایت های فروشگاهی و سایر وب سایت ها مشاهده می کنیم، طبیعتا اقدامات سئو و بهینه سازی فروشگاه های آنلاین به شکل متفاوتی انجام می شود. مهمترین مراحل در بهینه سازی سایت های فروشگاهی در ادامه شرح داده خواهد شد که عدم وجود هر یک از آنها منجر به نقص در وب سایت فروشگاهی می شود و در واقع تاثیر منفی بر رتبه و اعتبار آن خواهد داشت.
اقدامات لازم برای سئو فروشگاه اینترنتی
قالب فروشگاه اینترنتی سئو
اولین قسمت سئو، قالب فروشگاه اینترنتی است که باید با دقت انجام شود. پس از طراحی فروشگاه اینترنتی (که باید توسط طراح متخصص انجام شود) هدف کاهش خطاهای احتمالی در کدنویسی قالب سایت می باشد.
کاهش حجم و فشرده سازی تمامی کدهای استفاده شده در فروشگاه اینترنتی باعث افزایش سرعت و بهبود عملکرد آن می شود. در بسیاری از موارد شاهد سایت های فروشگاهی بوده ایم که به این نکته توجه نکرده اند و تاثیر منفی آن در کاهش رضایت کاربران و در نتیجه کاهش رتبه سایت مشهود است.
یک منطقه کاربری ایجاد کنید
طراحی یک منطقه کاربری بهینه برای یک فروشگاه آنلاین بسیار مهم است. باید فضایی برای کاربران و مشتریان وجود داشته باشد که بتوانند خرید، مقایسه محصولات و واریز پول و همچنین ارائه بازخورد در صورت لزوم داشته باشند. ایجاد یک منطقه کاربری باعث افزایش مشتریان وفادار و در عین حال افزایش امنیت و اعتماد مشتری از خرید می شود.

دسته بندی محصولات
یکی از مواردی که تاثیر زیادی در سئوی فروشگاه اینترنتی دارد، سیستم طبقه بندی محصولات است. این دو مزیت دارد. اول اینکه ساختار منظم و طبقه بندی محصولات در خانواده می تواند به کاربر در جهت یابی بهینه سایت کمک کند و دوم اینکه ربات های جستجوگر گوگل و گوگل ارتباط بین اجزا و محصولات سایت را بهتر درک کرده و در رتبه بندی قرار می دهند.

سئوی تصویر فروشگاه آنلاین
تصاویر حجم زیادی از پایگاه داده های سایت فروشگاهی را اشغال می کنند. معمولا بین 3 تا 5 تصویر از یک محصول در وب سایت آپلود می شود و اگر تصاویر به درستی سئو نشده باشند علاوه بر افزایش حجم داده ها باعث کاهش سرعت سایت و نارضایتی مشتریان می شود.

سئوی تصویر به معنای کاهش حجم هر تصویر با نرم افزارهای تخصصی و افزودن تگ های توضیحات به صورت صحیح و موثر در رتبه بندی تصاویر در موتورهای جستجو است.

در صورت استفاده از ویدئو و کلیپ برای معرفی محصولات باید همین کار را انجام داد و فایل مربوطه فشرده و بهینه شود.
امکان مقایسه محصولات و معرفی محصولات مشابه
یکی از بخش های مهم در فروشگاه های اینترنتی ایجاد ابزارها و قابلیت های مقایسه محصولات است که علاوه بر بهبود سئو باعث افزایش رضایت مشتری و افزایش شانس فروش محصولات می شود. مقایسه و معرفی محصولات مشابه نیز می تواند بر قصد خرید مشتری تاثیر بگذارد.

سیستم پرداخت آسان
طراحی و بهینه سازی سیستم پرداخت آنلاین که دسترسی آسان را برای کاربر فراهم می کند باعث سود بیشتر فروشگاه اینترنتی می شود که یک سئوکار مجرب باید به آن توجه ویژه ای داشته باشد. به طور کلی تمامی اجزای سایت های فروشگاهی نقش ویژه ای در جذب مخاطب بیشتر دارند.

پیشنهادهای ویژه
در سئو فروشگاه اینترنتی باید توجه داشت که هدف صاحب فروشگاه افزایش فروش است، بنابراین باید در حین خرید محصول، پیشنهادات دیگری به مشتری ارائه شود و همچنین پیشنهادات ویژه شامل تخفیف های دوره ای و یا ایجاد سیستمی برای ارسال تبلیغات به مشتریان سابق ارائه شود. . می تواند تاثیر زیادی بر سئوی فروشگاه داشته باشد.

نسخه موبایل و طراحی اپلیکیشن
یکی دیگر از اقداماتی که برای بهبود سئوی فروشگاه اینترنتی باید انجام شود، طراحی نسخه موبایل یا اپلیکیشن مخصوص کاربران موبایل است. با توجه به افزایش روزافزون استفاده از تلفن همراه برای خرید و حضور در فضای مجازی، نباید از این موضوع غافل شد. سئوی صفحه بر اساس فناوری های موبایل نه تنها باعث افزایش تعداد مشتریان می شود، بلکه باعث ارتقای وب سایت فروشگاهی در گوگل و کسب امتیاز مثبت می شود. نسخه موبایل و سازگاری با تلفن همراه که یک فاکتور حیاتی است و سایت باید به طور کامل و صحیح روی موبایل کار کند. اما شما می توانید اپلیکیشن را با توجه به نیاز خود یا نوع مشتریانی که دارید یا خیر راه اندازی کنید.

بهبود سئو فروشگاه آنلاین با منوی readcrumbs
منوی readcrumbs در بالای هر صفحه ظاهر می شود و شامل تعدادی لینک داخلی است که به بازدیدکنندگان اجازه می دهد تا به سرعت به بخش قبلی یا صفحه اصلی وب سایت شما بازگردند.

این منو زمانی بسیار مفید و کاربردی است که کاربران به دنبال محصول خاصی هستند و بین دسته ها و محصولات جابجا می شوند. همچنین زمانی که کاربر در صفحه محصول قرار دارد می تواند از readcrumbs برای دسترسی به دسته بندی اصلی و تمامی محصولات آن دسته استفاده کند.

علاوه بر کمک به کاربر در جهت‌یابی آسان‌تر در سایت، readcrumbs در نتایج جستجوی Google در تلفن همراه ظاهر می‌شود، مشروط بر اینکه کدهای نشانه‌گذاری طرحواره به درستی وارد شوند. این موضوع اگر ساختار مناسبی داشته باشد، مزیت و عاملی برای بهبود سئوی فروشگاه اینترنتی شماست.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...