رفتن به مطلب

هر آنچه در مورد کارت ویزیت لازم است بدانیم


asalkhojaste

ارسال های توصیه شده

 
آیا شما هم می خواهید کارت ویزیت طراحی کنید اما نمی دانید چه سایزی برای کارت ویزیت استاندارد است و چه نکاتی را باید رعایت کنید؟ در مورد استانداردها و نکات مربوط به طراحی کارت ویزیت هم نظرات و مطالب بسیار وجود دارد. سعی داریم در این مطلب به طور کوتاه به برخی از آنها که کاربرد بیشتری دارند اشاره کنیم. هنگامی که صحبت از کارت ویزیت می شود اولین چیزی که در ذهن ما تداعی می شود قالب مستطیلی است. اما امروزه کارت ویزیت های مربعی و دیگر کارت ویزیت های خلاقانه رواج پیدا کرده اند پس بر خلاف تصور در مورد سایز استاندارد کارت ویزیت، هیچ اندازه استاندارد و مشخصی برای کارت ویزیت وجود ندارد.
سایز معمول کارت ویزیت :
سایز رایج طراحی کارت ویزیت در ایران 9 در 6 سانتی متر (3.5 در 2.25 اینچ ) است. در هنگام برش بعد از چاپ این ابعاد به 8.5 در 5.5 سانتی متر تبدیل می شود.یک کارت ویزیت زمانی استاندارد است که به راحتی در کیف های پول قابل حمل باشد. این سایز دقیقا هم اندازه ی کارت های مترو و عابر بانک و از پرکاربردترین اندازه های کارت ویزیت در ایران است. هنگام چاپ کارت ویزیت در چاپخانه، تمامی کارت ها بر روی یک زینک قرار میگیرند و در آخر برای جداسازی آن ها از یک تیغ مخصوص استفاده می شود. به همین دلیل بهتر است هنگام طراحی 5 میلی متر از هر طرف فاصله و حاشیه امن قرار دهید و از قرار دادن متن و عناصر مهم در این قسمت ها خودداری کنید. با این کار اگر در برش کارت اشتباهی صورت گیرد قسمت های اصلی کارت از بین نمی رود.
کارت ویزیت مربعی:
کارت ویزیت مربعی یکی از انواع کارت ویزیت هایی اسن که به تازگی رایج شده است. استاندارد طراحی این نوع کارت 6 در 6 سانتی متر (2.36 در 2.36 اینچ) است که هنگام چاپ و برش به سایز 5.5 در 5.5 سانتی متر تبدیل می شود.
سایز کارت ویزیت در کشورهای مختلف :
ابعاد استاندارد کارت ویزیت در آمریکا و کانادا 8.9 در 5.5 سانتی متر است. این  استاندارد در کشور های اروپای غربی عموما یکسان است و همانند کشور ما از سایز 8.5 در 5.5 سانتی متر استفاده می کنند. استرالیا و نیوزلند همانند کشور های اروپای شمالی از سایز 9 در 5.5 سانتی متر که اندکی از آمریکا و کانادا بزرگتر است استفاده می کنند. در ژاپن از یک سایز خاص استفاده می شود و طبق سنت های این کشور اندازه استاندارد 9.1 در 5.1 سانتی متر است. در چین، هنگ کنگ و سنگاپور استاندارد کارت ویزیت 9 در 5.4 سانتی متر است. سایز کارت ویزیت در آمریکای جنوبی و مرکزی، اروپای شرقی و آفریقای جنوبی 9 در 5 سانتی متر است.
چند نکته مهم درباره چاپ کارت ویزیت :
  1. رزولوشن فایل طراحی شده حتما باید 300 پیکسل در اینچ (300 dpi) باشد.
  2. مد رنگی فایل حتما باید CYMK باشد.
  3. محدوده نا امن حتما باید رعایت شود (طبق آنچه که در بالا توضیح داده شد).
  4. از قرار دادن حاشیه در کناره های کار به دلیل عدم تقارن خودداری شود.
  5. از به کار بردن فونت های کوچکتر از 6 پیکسل به علت ناخوانایی خودداری شود.
  6. برای نوشته ها و عناصر سیاه کوچک حتما از سیاه تک رنگ استفاده شود (C:0 M:0 Y:0 K:100).
  7. رنگ هایی که در نمایشگر کامپیوتر یا موبایل و تبلت مشاهده می کنید تفاوت محسوسی با آنچه چاپ خواهد شد دارند این نکته را همیشه در نظر بگیرید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
 

filelogo (64).jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...