رفتن به مطلب

دنباله‌دار تمپل 13 تیر به ملاقات خورشيد مي‌آيد


ارسال های توصیه شده

دنباله‌دار تمپل 13 تیر به ملاقات خورشيد مي‌آيد ...

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
فضا- همشهري آنلاين:

 

دبیر انجمن نجوم اهواز گفت: دنباله‌دار تمپل از دسته دنباله‌دارهای با دوره تناوب، 13 تیر به کمترین فاصله مکانی با خورشید می‌رسداین دنباله‌دار از زمان کشف تاکنون 13 بار به ملاقات خورشید رفته است.

خسرو جعفری‌زاده افزود: پس از دنباله‌دار مکنات یا C/2009R1 که هنوز در آسمان شامگاهی حضور دارد، دنباله‌داری از دسته دنباله‌دارهای با دوره تناوب به نام تمپل 10 پی در آسمان نیمه شب قابل رصد است.

وی به مکان این دنباله‌دار اشاره کرد و اظهار داشت: این دنباله‌دار هم اکنون در صورت فلکی "دلو" و نزدیکی مرز آن با صورت فلکی "حوت" قرار دارد و برای رصد آن به ابزار رصدی مناسب چون تلسکوپ و یا دوربین دو چشمی قوی نیاز است.

tempel1-0408-bani.jpg

به گزارش خبرگزاري مهر، دنباله‌دار "تمپل" در 12 تیر 1252 توسط دو رصدگر به نامهای Ernst Wilhelm و Leberecht Tempel کشف شد و نام آن را 10P/Tempel گذاشتند.

جعفري‌زاده با تاکید بر اینکه این دنباله‌دار از زمان کشف تاکنون 13 بار به ملاقات خورشید آمده است، یادآور شد: این دنباله‌دار همچنین در 4 جولای 2010 برابر با 13 تیرماه 1389 به حضیض مداری خواهد رسید و در این زمان کمترین فاصله مکانی را با خورشید دارد ضمن آنکه در این روز به بالاترین قدر (درخشندگی) خود خواهد رسید و با ابزار رصدی قابل رصد است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...