رفتن به مطلب

فرق ریچ با ایمپرشن


ارسال های توصیه شده

 

تفاوت ایمپرشن و ریچ در چیست ؟

به طور ساده اگر بخواهم بگویم ریچ تعدا کل افرادیست که محتوای شمارا تماشا کرده اند. ایمپرشن تعداد دفعاتیست که محتوای شما نمایش داده میشود . ایمپرشن یعنی معنا و مفهوم محتوا روی بیننده تاثیر بگذارد. ممکن است یک نفر با دیدن پست هیچ متاثر نشود و در عوض کسی دیگر با دیدن ان پست از چندین نظر مختلف متاثر شود.

برای مثال در فیسبوک وقتی پست جدیدی منتشر می شود فالوورها ناشر آن را می بینند . هم چنین در صورتی که کسی آن را شیر (share) کند مجددا فالوورهای شیر کننده آن را مشاهده خواهند کرد. اگر کسی پست را هر دو بار در صفحه فیسبوک خود مشاهده کند در این صورت ایمپرشن این پست شما ۲ درنظر گرفته می شود. همانطور که دیدید شباهت های زیادی در انها وجود دارد اما از نظر اینگیجمنت تفاوت های بسیاری وجود دارد. همانند مثال قبل، مثلا اگر شما ۱۰۰ فالوور در توییتر دارید و یک توییت منتشر کردید، اگر همه فالوورهای شما توییت شما را ببینند ریچ شما ۱۰۰ بوده – همچنین ایمپرشن شما ۱۰۰ می باشد.
در ادامه مثال قبل، مثلا شما فردای آن روز با همان ۱۰۰ فالور دو توییت منتشر می کنید. ریچ شما همان ۱۰۰ کاربر است، زیرا شمار فالوورهای شما تغییر نکرده است. با این حال، در حال حاضر ایمپرشن شما ۲۰۰ می باشد. چرا؟ زیرا هر یک از ۱۰۰ فالوور شما هر دو توییت شما را مشاهده کرده‌اند. به همین دلیل ممکن است اکثر اوقات تعداد ایمپرشن برای یک توییت به طور قابل توجهی بزرگتر از تعداد فالوورهای شما باشد.

شاید مفهوم ان کمی سخت وچالش بر انگیز باشد ولی در خاطر داشته باشید که برای رسیدن به اهداف خود باید با این موارد اشناییت داشته باشید تا بتوانید هرچه هدفمندانه تر به سوی خواسته های خود قدم بردارید.

qintz4e01nyr.jpeg

 

یادگیری بیشتر در رابطه با معیارهای اینگیجمنت

اگر دوست دارید به ریچ و ایمپرشن خود ارتقا ببخشید، باید در مورد سایر معیارهای اینگیجمنت اطلاعات کافی داشته باشید. به عنوان مثال، در هر شبکه اجتماعی معیارهای مختلف ریچ و ایمپرشن وجود دارد – مخصوصا در فیسبوک. پلتفرم های دیگر احتمالا ابزار تجزیه و تحلیل ریچ و ایمپرشن در شبکه اجتماعی مخصوص خود را دارند، که بسیار استاندارد هستند. فیسبوک ریچ و ایمپرشن را بر اساس نوع پست ها دسته بندی می کند، این کار برای برسی وسنجیدن عملکرد و پیشرفت مهم است.

ریچ و ایمپرشن در فیسبوک

در فیس بوک، ریچ به سه دسته مختلف تقسیم می شود:

  • ارگانیک: نشان دهنده تعداد افراد منحصر به فردی است که محتوای شما را به صورت رایگان نگاه کرده اند –  – در صفحه اول (News Feed).
  • پولی: نشان دهنده تعداد افراد منحصر به فردی است که محتوای پولی شما را مشاهده کرده اند، مثل آگهی‌ فیسبوک(Facebook Ad) .
  • وایرال: نشان دهنده تعداد افراد خاصی است که پست یا صفحه شما را در استوری دوستی که شما را منشن کرده بود، مشاهده کرده اند. البته  لایک کردن، کامنت گذاشتن و شیر کردن نیز در دسته وایرال قرار دارند.

عواملی وجود دارند که در بهبود ریچ فیسبوک شما می توانند موثر باشند. بسته به نوع ریچی که می خواهید داشته باشید، از استراتژی های مختلفی باید پیروی کنید.

درست مانند ریچ، ایمپرشن نیز در فیسبوک به سه دسته تقسیم می شود:

  • ارگانیک: تعداد دفعاتی که محتوای شما بصورت رایگان نمایش داده شده است – در صفحه اول (News Feed) یا در صفحه خودتان.
  • پولی: تعداد دفعاتی که محتوای پولی شما مانند آگهی فیسبوک (Facebook Ad)  نمایش داده شده است.
  • وایرال: تعداد دفعاتی که پست یا صفحه شما در استوری دوست شما منشن شود. البته  لایک کردن، کامنت گذاشتن و شیر کردن نیز در دسته وایرال قرار دارند.

ریچ و ایمپرشن در آگهی فیسبوک (Facebook Ad)

درسته که دسته های ریچ وایمپرشن مشابه هم هستند ولی کارایی یکسان ومتشابه ای انجام نمیدهند. اولین مثالی که در ابتدای مطلب گفتیم را به یاد بیاورید. اگر پنج نفر از فالوورهای شما در فیسبوک هر یک پست شما را دو بار ببینند، ایمپرشن پست شما ۱۰ (تعداد دفعاتی که پست شما توسط افراد منحصر به فرد دیده شده است) و ریچ پست شما ۵ خواهد بود (تعداد افراد منحصر به فردی که پست شما را مشاهده کرده‌اند).

اما اگر از فیسبوک اد استفاده می کنید، دو نوع ایمپرشن مضاف برای پیگیری وجود دارد: ایمپرشن خدمتی و ایمپرشن بازدیدی اما یعنی چه ؟

وقتی آگهی فیسبوک اد نمایش داده می شود، به این معنا است که ناشر از سیستم درخواست خدمات آگهی کرده است. زمانی که سیستم این آگهی را ارسال کند، به عنوان یک موفقیت در نظر گرفته می شود – ایمپرشن خدمتی. این کار کمی ابلهانه است زیرا موفقیت را بدون در نظر گرفتن اینکه آگهی دیده شده یا خیر می شمارد.

ایمپرشن های خدمتی شامل آگهی هایی است که ممکن است کسی نبیند زیرا آنها در زیر جلد ظاهر می شوند و یا قبل از رندر شدن، فرد صفحه را ترک می کند. این اطلاعات نادقیق هستند و تفاوت اساسی بین تعداد آگهی های موفق و تعداد بازدید وجود دارد.

اما ایمپرشن بازدیدی از لحظه ای که آگهی وارد صفحه نمایش یک مرورگر دسکتاپ یا اپ موبایل می شود، می شمارد. اگر وارد صفحه نشود، حساب نمی شود.

ریچ و ایمپرشن در توییتر

اپ توییتر میزان ریچ شما را اندازه گیری نمیکند، اما ایمپرشن را نشان میدهد. بر اساس تعریف توییتر ایمپرشن زمانی اتفاق می افتد که یک کاربر توییتر، توییت شما را ببیند. مثلا ایمپرشن توییتی که در اپ توییتر بر صفحه مانیتور یا موبایل نشان داده می شود، عبارت است از تعداد دفعاتی که توییت شما در صفحه اخبار فالوورهای شما یا در قسمت نتیجه جستجو نشان داده می شود.

از آنجایی که توییتر هیچ داده‌ای در رابطه با ریچ در اختیار شما قرار نمی دهد، شما با استفاده از سرویس کاوان می توانید ریچ محتوای خود را در شبکه‌های اجتماعی ببینید.

ریچ، ایمپرشن و استراتژی بازاریابی شما

در رابطه با ریچ و ایمپرشن، داشتن نگاهی فراتر از تعاریف خیلی اهمیت دارد تا کاربرد و معنای آن ها را در استراتژی بازاریابی ببینید.

مخاطب هدف خود را بشناسید
با افزایش ریچ میزان آگاهی از برند نیز بطور خودکار افزایش می یابد. برای کسب و کارها، افزایش حدالامکان دسترسی به مشتریان بسیار مهم است. اگر ریچ شما ۱۰٫۰۰۰ نفر باشد، این به این معنی نیست که تنها ۱۰۰۰ نفر از آنها به برند شما علاقه مند هستند. پیام های ارسال شده زمانی که دیده نشوند و یا اصطلاحا ایگنور شوند هیچ ارزشی نداشته و تاثیر خود را از دست می دهد. پیام ها و استراتژی محتوای خود را با توجه به مخاطبان هدف خود طراحی کنید.

همچنین توجه خود را روی محتوایی که به اشتراک گذاشته، ریتوییت، لایک یا پاسخ داده می شود، نگه دارید. دنبال کردن این اینگیجمنت ها به شما کمک خواهد کرد که کاربران هدف بالقوه را پیدا کرده و ریچ خود را افزایش دهید.

به طور منظم معیارهای اینگیجمنت را چک و برسی و تحلیل کنید

اگر ایمپرشن شما افزایش می یابد، احتمالا به علت افزایش تعداد دفعاتی است که محتوای شما در صفحه اول کاربران (News Feed) ظاهر می شود. این معمولا به این معنی است که پست‌های شما برای هر شبکه اجتماعی که استفاده می کنید بهینه شده‌اند. اگر ایمپرشن شما طبق انتظاراتتان نمی باشد، ابتدا باید نحوه اشتراک گذاری محتوای خود را بررسی کنید. آیا برای پلتفورمی که از آن استفاده می‌کنید بهینه است؟

نکته‌ی دیگری که برای افزایش ایمپرشن باید در نظر گرفته شود، تمرکز بر افزایش تعداد کاربران فعال در جامعه شما در پلتفرم موردنظر است. تأکید بیشتری بر انتشار محتوای قابل اشتراک گذاری داشته باشید. به محض این که کاربران جامعه شما پست های شما در صفحه شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند، ایمپرشن شما (و ریچ) افزایش می یابد.

تنها راه دانستن اینکه چقدر به هدف وخواسته خود نزدیک شده ایید و یا تلاش های شما موثر بوده یا خیر این است که به طور منظم این معیارها را بررسی و تحلیل کنید. هنگامی که شما به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کردید، استفاده از ابزارهای رصد شبکه‌های اجتماعی برای برچسب گذاری پیام ها در دپارتمان‌های مخصوص شبکه‌های اجتماعی هوشمندانه می باشد.

این کار به شما کمک می کند که کنترل عملکرد شبکه‌های اجتماعی خود از طریق یک صندوق ورودی هوشمند به راحتی انجام پذیر باشد.

نگاهی عمیق تر

درست است که درک تفاوت بین ریچ و ایمپرشن،کمی پیچیده و دشوار است ولی ناشدنی و غیر ممکن نیست .

زمانی که تفاوت این دو را متوجه شوید کار خود را قوی تر وبهتر پیش خواهید گرفت : اینگیجمنت در شبکه‌های اجتماعی هدف مشترک در همه کمپین‌های شبکه‌های اجتماعی، افزایش تعامل یا اینگیجمنت است. اگر محتوای شما لایک نمی شود یا به اشتراک گذاشته نمی شود، اشتباهی در کار است – اشتباه در نوع خلاقیت یا هدف گیری.

آگاهی قبل از اینگیجمنت است، و ریچ و ایمپرشن انسان را وادار به اقدام و عمل می کند. شما نمی توانید یکی را بدون دیگری داشته باشید، و شما حتی نمی توانید بدون افزایش یکی دیگری را بهبود بخشید. بنابراین هنگامی که شما در مورد چگونگی افزایش اینگیجمنت فکر می کنید، باید به میزان نقش ریچ و ایمپرشن در آن توجه کنید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...