رفتن به مطلب

عایق الاستومری صوتی وموجدارآکوستیک:


ارسال های توصیه شده

کاربرد این عایق الاستومری برای عایق صوتی کردن سقف ودیوار وکف ودستگاه ها یا بدنه ی خودروها است تا مانع انعکاس صوت ولرزش شود و برای عایق های قدیمی مثل پشم شیشه و یونولیت و... جایگزین بسیار مناسبی است.
هم چنین در ضخامت های 50،32،25،20،16،13،10،6 میلی مترموجود است.

شانه تخم مرغی چسب دار و ساده:

ازمزایای مهم این عایق، این است که جزو مدرن ترین عایق صوتی است که در جهان موجود است. نسوزو ضدآب بودن، وزن بسیارکم، خاصیت چسبندگی (عدم نیاز به چسب کاری کردن) مقاومت بالا هم در برابر اشعه ی اوزون و هم در برابر مصالح ساختمانی، سرعت زیاد و سهولت در نصب، بی ضرر برای محیط زیست و دارای گواهینامه معتبراز دیگرمزایای مهم این عایق الاستومری می باشد.

نخستین بار پنجاه سال قبل، عایق الاستومری حرارتی و برودتی از جنس EPDM ,NBR به بازار معرفی شدند و درصنعت و انواع صنایع وابسته، تجربه موفق وسابقه درخشانی داشته است.

در دنیای امروز، عایق الاستومری حرارتی برودتی EPDM از آن جهت که مزیت های بسیاری نسبت به عایق های سنتی مثل پشم شیشه دارد، بنابراین نقش بیشتری در تاسیسات مکانیکی ایفا می کند.سطح مقاوم و بادوامی که عایق فوم الاستومریک در برابر هر گونه رطوبت و کثیفی دارد، باعث یک مزیت بزرگ دیگر این عایق الاستومری شده است وآن هم مصونیت در برابررشد قارچ وهرگونه بیماری است. بنابراین بازهم اگر بخواهیم در مقابل عایق های قدیمی مثل پشم شیشه مقایسه انجام دهیم، می بینیم که این عایق الاستومری در برابر آسیب پذیری مقاومت بسیار بیشتری دارد.

اگر بنا به دلایلی عایق الاستومری چسبدار نسوزدر برابر ضربه دچار آسیب شود، باز هم آن قسمت در برابرقارچ ورطوبت مصون است. زیرا این عایق حرارتی برودتی از آنجایی که دارای ساختارسلول بسته است، به هیچ وجه آب به داخل آن نفوذ نکرده و درنتیجه نیازی به پوشش ضدآب و رطوبت ندارد.سهولت در تمیزی این عایق الاستومری نیزازمزایای مهم آن است.

گفتیم این عایق ها دارای سلول های بسته هستند.گاز نیتروژنی که در این فضا وجود دارد باعث خاصیت مقاومت بالا در برابر فشار و رطوبت شده است که به تبع آن ضریب انتقال حرارت را کاهش میدهد.

نصب عایق فوم الاستومریک:

برای نصب عایق فوم الاستومریک، به هیچ وسیله ی خاصی نیاز نیست اما اگر بخواهیم ازدید زیبایی ظاهری نگاه کنیم، می توانیم در قسمت هایی که عایق الاستومری دیده می شود، آن را رنگ کنیم. نکته ی دیگر که بازهم مزیت بزرگ این عایق ها را نسبت به عایق های سنتی نشان می دهد، این است که نصب این عایق ها هم بسیارسریع و با سهولت و کیفیت بیشتری صورت می گیرد و گازهای مضرلایه اوزون CFC و HCFC هم در آن وجود ندارد. بهتر است مطلب ۱۵ دلیل برای استفاده از عایق الاستومری را نیز بخوانید.

البته برای استفاده ی عایق چسب دارو حرارتی و برودتی الاستومری در محیط داخلی، به کاوراحتیاجی نیست اما در محیط و فضاهای خارجی برای بالابردن عمرمفید عایق و مراقبت در برابرآب وهوا وشرایط جوی، بهتر است یک کاور مثل کاورآلومنیومی در ابعاد و ضخامت های مختلف به کار برده شود. لایه آلومنیومی به کاربرده شده توسط یک لایه از جنس پلیمرمقاوم شده و در ضخامت های 130،170،230،400 میکرون وجود دارد. گاهی در بعضی از پروژه ها که به حفاظت و مقاومت بیشتر عایق نیاز است، در ضخامت های 500،700 میکرون و حتی در برخی موارد 1میلی متر هم به کار برده می شود.

نکته ی مهم در چسباندن عایق الاستومری این است که نخست محلی را که قصد نصب داریم را کاملا تمیزوازآلودگی پاک کنیم و سپس اقدام به نصب عایق نماییم. نصب عایق الاستومری چسبداربه علت اینکه دارای چسب است علاوه برسهولت در کارباعث صرف حداقل هزینه و زمان هم می شود. منبع: عایق الاستومری
پافلکس
لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...