رفتن به مطلب

گوشه تخته سیاه : تعداد روزای مانده به عید


فکور

ارسال های توصیه شده

شما ها جوون هستید و لابد یادتون نمیاد. 

ولی اون روزا که ما ابتدائی یا متوسطه میخوندیم ، یکی دو ماه مونده به عید اون گوشه بالای تخته سیاه تعداد روزای مانده به عید رو مینوشتیم و هر روز آبدیتش میکردیم. الان خیلی وقته که دنیا در کما بسر میبره و نیمه تعطیله. چیزی هم از عید و حال و عید و بهار و اینا دیگه مطرح نیست ، نیمه تعطیل که میگم مربوط به کرونا نیست. قبل کرونا هم دنیا نیمه تعطیل بوده و تو کمای ناقص میچرخه. 

چه عواملی باعث خاکستری شدن ذهن آدمها شد ؟ فک کنم دیگه هیچوقت اون روزا نمیان. 

لینک به دیدگاه

تاپیک جالبیه.

بحث کرونا رو اگه بذاریم کنار که خب به شدت تأثیر داشته تو تشدید این وضعیت، به نظرم یکی از مهمترین دلایل تکنولوژی هستش.

اصولاً بخش عمده تکنولوژی باعث راحت تر شدن انجام کارها برای آدم میشه واسه همینم تمایل آدما واسه رفتن به سمتش هم بیشتر هستش.

سرعت پیشرفت تکنولوژی تو سالهای اخیر به حدی زیاد بوده که بخش های دیگه ازش جا موندن. یکی از مهمترین این بخشها آموزش هستش. سیستم آموزشی نتونست خودش رو با شرایط جدید منطبق کنه. واسه همین فرهنگ هم که از طریق همین آموزش و تربیت درست منتقل میشه، نتونست به سرعت تکنولوژی پیشرفت کنه. این شرایط تو کشوری مثل ایران هم که فاجعه! سیستم آموزشی که فوایدش در حد آپاندیس هم نیست و یک سیستم فاجعه هستش، بدتره.

از طرف دیگه گسترش تکنولوژی و ارتباطات و اطلاعات و در واقع آگاهی بیشتر باعث رنجش بیشتر میشه. وقتی ناراحتی و ناامیدی بیشتر میشه، قطعاً این حس نفر به نفر تو جامعه منتقل میشه و به صورت تصاعدی افزایش پیدا میکنه و ضعف مدیریت هم نه تنها باعث بهبود شرایط نمیشه، بلکه بیشتر به این وضعیت دامن هم میزنه. در نهایت هم فقط عده محدودی از سواستفاده گران از این وضعیت رضایت دارن.

این شرایط به نظرم توی افزایش حس منفعت شخصی به جای منفعت جمعی هم تأثیر میذاره و باعث میشه هرکسی بیشتر به منفعت شخصی خودش فکر کنه حالا به هر قیمتی که میخواد واسه جامعش تموم بشه. ولی چون ذات آدم، اجتماع محوره، منفعتهای شخصی باعث ایجاد حس خوشحالی عمیق نمیشه و باز همون حالت کمای ناقص اتفاق میفته.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...