رفتن به مطلب

توهمات دوران لیسانس و ارشد.


فکور

ارسال های توصیه شده

یکی از باور های شایع در میان طیف دانشجو که زیاد دیده میشه ، ابراز قاطع نظریه های خویش فرما و یا کمی کپی شده از سایر نظرات در قالب ( من میدانم)  یا ( فقط منم که میدانم)  هست که تقریبا مثه کرونا اپیدمی شده و میشه. 

همین طیف تو مراحل بعد از ارشد ، بیکباره چنان ساکت و آروم میشن که انگار همش تو فکرن. من نظرم اینه که بعد ارشد ، دانشجو تازه متوجه ابعاد وسیع علم و نظریه های علمی و اینا میشه و تازه میفهمه که هنوزم نیازمند فراگیری است نه ابراز نظر و اصرار بر عقیده. 

آیا شما هم این تجربه ها رو از سر گذروندین ؟ یا خاطره ای از این نوع رفتار ها بیاد دارید؟

لینک به دیدگاه

یادش بخیر ، من خودم این نوع توهمات رو خیلی داشتم و یادمه بچه هایی که اون موقع کل کل میکردیم ، هم بعضی هاشون کم از من نبودند. کلا دوران خوشی بود و البته این قضیه هم وجود داشت. 

تصور میکنم یکی از دلائلی که بعضی از  پیش کسوت های قدیمی ، که میان سایت و فقط بی سر و صدا مطالب رو میخونن و میرن ، شایدم فروکش کردن همین حس وحال در بعضی هاشون باشه که دیگه نیازی نمیبینن که مثه سابق خودشونو درگیر چالش های کل کلی از نوع اون توهمی که بهش اشاره کردم ، بکنند. 

لینک به دیدگاه
  • 3 هفته بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...