رفتن به مطلب

درباره ی چاپ متالایز بیشتر بدانید


ارسال های توصیه شده

متالایز از روش های جدید چاپ روی جعبه و کارتن است. برای به کارگیری این روش، از کاغذ خاصی به نام کاغذ متالایز استفاده می شود. این کاغذ لایه متالیکی با کوتینگ ژلاتینی دارد تا جوهر روی سطح آن بنشیند. لایه نازک پوشاننده ، از جنس فلز (معمولا ‏آلومینیوم) است که ظاهر براقی مانند فویل آلومینیومی به آن می دهد.

درخشش این نوع چاپ ، جلوه چشم نوازی در انعکاس نور ایجاد می کند. احساس وجود فلز روی اثر چاپی ، ارزش افزوده فوق العاده ای به بسته بندی می دهد.

کاغذ این چاپ مخصوص است، اما انواع مواد و ‏جوهرهای چاپی روی آن قابل استفاده است. از مزایای 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
 کیفیت رنگ و ‏رزولوشن خوب در چاپ دیجیتال است، که دلیل آن همان لایه ژلاتینی روی کاغذ است.

از فیلم ها و کاغذهای متالایز در چاپ عکس و نقاشی ، پوستر ، طراحی داخلی ، تولید لیبل های مواد دارویی ، آرایشی و بهداشتی و همین طور در تولید انواع جعبه های فانتزی و لوکس ، ‏و فويل هاي طلاكوب و هلوگرام ها استفاده می شود.

متالایز چگونه چاپ می شود؟

متالایز به دو صورت کاغذ و فیلم وجود دارد. فیلم متالایز در برابر پارگی مقاومت خوبی دارد، اما کاغذ متالایز با وجود آن که از نظر ظاهری شبیه به فیلم است، به راحتی پاره می شود.

جنس کاغذ متالایز از پی وی سی است. به دلیل وجود لایه ژلاتینی روی کاغذ متالایز ، کیفیت چاپ روی آن بسیار خوب است. از آنجایی که قابلیت چاپ پذیری این کاغذ هم بالاست ، از انواع مواد و جوهرهای چاپی می توان روی آن استفاده کرد.

چاپ متالایز به روش های مختلفی انجام می شود. از جمله روش های این چاپ می توان به این موارد اشاره کرد:

  • روش گراور
  • افست
  • و اسکرین

و به طور کلی به دو شکل انجام می شود:

  • متالایز کل سطح چاپی و چاپ روی آن
  • متالایز موضعی که در آن فقط بخش خاصی متالایز می شود؛ مانند لوگو

چاپ دیجیتال متالایز در اندازه های بزرگ ، با دستگاه های ایندور و یووی انجام می شود. چاپ در اندازه های کوچک هم با دستگاه های دیجیتالی انجام می شود. با توجه به امکان چاپ متالایز در تیراژ بالا ، استفاده از این محصول در چاپ و تولید انواع جعبه در ابعاد مختلف بسیار رایج است.

مزایای چاپ متالایز چه هستند؟

این نوع چاپ در مقایسه با چاپ معمولی روی جعبه و کارتن ، یا سایر چاپ های خاص و مشابه ، مزایای زیادی دارد. در ادامه به برخی از مزایای این چاپ

ظاهر چشم نواز

در چاپ متالایز از رنگ های طلایی و نقره ای استفاده می شود. درخشش خیره کننده و خاص بودن این رنگ ها ، موردتوجه کسانی قرار می گیرد که دنبال بسته بندی های چشم نواز هستند. استفاده از این چاپ در بسته بندی ، تأثیر فراوانی در برجسته سازی و جلوه دادن به محصول دارد.

چاپ پذیری بالای کاغذ متالایز

چاپ پذیری بالای متالایز آن را به محصول فوق العاده ای برای چاپ روی جعبه و کارتن بسته بندی تبدیل کرده است. چاپ پذیری بالا به این معنی است که هر طرح و شکل و رنگی را می توان روی این جنس چاپ کرد، بدون آنکه شکل ظاهری خود را از دست بدهد. از سوی دیگر نیازی به خدمات تکمیلی چاپ هم ندارد.

کیفیت بالای رنگ و رزولوشن بالای چاپ

از مزایای این چاپ باید به کیفیت بالای رنگ و رزولوشن تصویر اشاره کرد. این کیفیت بالا به خاطر وجود لایه ژلاتینی روی متالایز است. به همین دلیل ، تصویر نهایی از رزولوشن بالایی هم برخوردار است. شما می توانید با استفاده از متالایز موضعی ، لوگو یا شعار مجموعه خود را با کیفیت بالا نمایش داده و در ذهن مخاطب ماندگار کنید.

مقرون به صرفه

این چاپ در مقایسه با چاپ های مشابه مانند طلاکوب ، هزینه کمتری دارد. طلاکوب برای چاپ متن های طولانی مقرون به صرفه نیست. به طور کلی با حذف هزینه های کلیشه ، این روش به صرفه تر از سایر چاپ های فانتزی و نفیس مانند طلاکوبی است. البته چاپ طلاکوب بیشتر برای چاپ جلد و مواردی مانند آن استفاده می شود.

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...