رفتن به مطلب

نانوذرات پلاستیکی بر علیه مواد سمی و میکربی


Doctor_Shovan مهمان

ارسال های توصیه شده

Doctor_Shovan مهمان

پادزهر پلاستیکی ساخته شد .

نتایج تحقیق محققان دانشگاه استنفورد آمریکا و استنفورد و دانشگاه شیزوکودای ژاپن موجب شد تا دانشمندان نخستین پادزهر پلاستیکی جهان را با موفقیت مورد آزمایش قرار داده و مانع از انتشار زهر زنبور در جریان خون موش ها شدند.

 

 

این ذرات پلیمری که فقط یک پنجاه هزارم موی انسان قطر دارد، متناسب با ملیتین طراحی شده است. ملیتین یک پپتید در زهر زنبور است که موجب پارگی سلول شده و محتوای آن را آزاد می کند.

مقادیر زیاد ملیتین در بدن می تواند موجب نارسایی عضوی و مرگ شود.

پروفسور کنت شیا و یو هوشینو مجریان این طرح، این نانوذرات پلیمری را با استفاده از روش molecular imprinting تهیه کرده اند. آنها ملیتین را به مولکول های کوچکی موسوم به مونومرها متصل کردند و این دو را در شبکه ای از زنجیره های پلیمری طولانی بصورت جامد در آوردند.

پس از آنکه این پلاستیک سخت شد آنها ملیتین را از این ترکیب حذف کردند که در نتیجه آن حفره ای به شکل ملیتین باقی ماند.

وقتی این نانو ذرات به موش هایی که میزان زیادی ملیتین در خون خود داشتند، تزریق شد، مولکول های ملیتین نظیر را پیش از آنکه بتواند در خون گسترش یابد و موجب مسمومیت و مرگ سلول ها شود جذب کردند. این شیوه توانست جان موش های زیادی را از مرگ ناشی از زنبور گزیدگی نجات دهد.

به گفته این محققان پیش از این هرگز پادزهر مصنوعی عملکرد موفقی در جریان خون حیوانات زنده از خود نشان نداده بود. از این شیوه می توان برای ساخت نانوذرات پلاستیکی استفاده کرد که بتواند با مواد سمی و میکروب های کشنده تر مبارزه کند.

بر خلاف پادزهر طبیعی که در بدن موجود زنده ساخته و برای کاربردهای درمانی تولید می شود، این پادزهرهای مصنوعی را می توان با هزینه کمتر و عمر بیشتر در آزمایشگاه تولید کرد.

نتایج این تحقیق در نشریه آمریکایی انجمن شیمی منتشر شده است.

تیر ۶, ۱۳۸۹

پزشکان بدون مرز

لینک به دیدگاه
Doctor_Shovan مهمان
نادر حالا یعنی چی ؟

یعنی با این مواد پادزهر هر زهری رو درست می کنن؟

خوب اینا برای مواد سمی یه دام ساخته اند و ماده سمی میره داخلش و گیر میافته و کار بردش رو ازدست میده وبعدش هم کلا قاتل و مقتول همه در بدن از بین میرن ..مث اینکه فعلا روی یه سم تجربه کردند ..

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...