رفتن به مطلب

افسردگی


ارسال های توصیه شده

افسردگی

spacer.png

انواع مختلف افسردگی وجود دارد که به روش های مختلفی بروز می کند. علائم و نشانه ها از نظر تعداد ، زمان ، شدت و دفعات متفاوت است ، اما در کل بسیار شبیه هستند. زیرا انواع مختلف افسردگی به روش های مختلف درمان می شود ، مهم است که نوع افسردگی مشخص شود. علائم و شدت افسردگی بسته به جنس ، سن و فرهنگ متفاوت است.
افسردگی عصبی ، واکنشی (جزئی) با روان درمانی درمان می شود

1.افسردگی
شایع ترین و معمولی ترین نوع افسردگی ، یک دوره افسردگی است. یک قسمت از چند هفته تا یک سال طول می کشد ، اما طول مدت آن همیشه بیش از 2 هفته است. یک دوره افسردگی منفرد را تک قطبی می نامند. تقریباً یک سوم افرادی که بیمار می شوند فقط یک قسمت یا "فاز" را در طول زندگی خود تجربه می کنند. با این حال ، اگر فردی درمان مناسبی برای افسردگی دریافت نکند ، احتمال بروز دوره های افسردگی مکرر در آینده وجود دارد. اپیزودهای افسردگی همیشه تا اندازه ای بر عملکرد فرد تأثیر می گذارد.
2. اختلال افسردگی (عودکننده)
وقتی یک دوره افسردگی عود می کند ، این یک اختلال افسردگی راجعه یا اختلال افسردگی اساسی است که معمولاً از دوره بلوغ یا نوجوانی شروع می شود. با این نوع افسردگی ، مراحل افسردگی ، که می توانند از چندین ماه تا چند سال طول بکشد ، با مراحل با خلق و خوی طبیعی متناوب می شوند. این نوع اختلال افسردگی می تواند به طور جدی عملکرد را تحت تأثیر قرار دهد و ماهیتی تک قطبی دارد (فاز شیدایی یا هیپومانیک ندارد). این افسردگی اصطلاحاً "کلاسیک" یا "بالینی" است.
3-افسردگی خفیف تر و کمتر شدید نسبت به یک دوره افسردگی یا افسردگی راجعه بروز می کند. با این حال ، این اختلال مداوم است و علائم آن بسیار طولانی تر ، حداقل 2 سال ، گاهی اوقات ده ها سال طول می کشد ، به همین دلیل به آن افسردگی مزمن می گویند. این اختلال تک قطبی است و بر عملکرد نیز تأثیر می گذارد. این نوع افسردگی گاهی شدیدتر می شود (دوره افسردگی اساسی) و در صورت بروز ، افسردگی مضاعف نامیده می شود.

spacer.png

4- افسردگی دو قطبی نوع 
این نوعی افسردگی در اختلال دو قطبی است که در گذشته اختلال افسردگی شیدایی نامیده می شد و کمتر از افسردگی تک قطبی مشاهده می شود. این شامل تغییر در مراحل افسردگی ، مراحل خلق و خوی طبیعی و به اصطلاح مراحل شیدایی است.
مراحل شیدایی با خلق و خوی بیش از حد بالا همراه با بیش فعالی ، اضطراب و کاهش نیاز به خواب مشخص می شود.

شیدایی بر روی تفکر ، قضاوت و رفتار اجتماعی تأثیر می گذارد که باعث مشکلات و مشکلات جدی می شود. هنگامی که فردی در مرحله شیدایی قرار می گیرد ، مرتباً رابطه جنسی غیر ایمن گاه به گاه انجام می دهد ، تصمیمات مالی غیرعقلانی می گیرد. بعد از یک دوره جنون ، چنین افرادی اغلب افسردگی را تجربه می کنند.

بهترین روش برای توصیف این "شوک های عاطفی" این است که "در بالای دنیا قرار بگیریم و در اعماق ناامیدی سقوط کنیم".

علائم مراحل افسردگی در اختلال دو قطبی گاهی اوقات دشوار است که از افسردگی تک قطبی تشخیص داده شود.

spacer.png


5. افسردگی دو قطبی نوع II
بیشتر شبیه اختلال افسردگی راجعه است تا اختلال دو قطبی. در این اختلال ، چندین مرحله افسردگی با مراحل شیدایی متناوب می شود ، اما با سرخوشی کمتر مشخص است. در طی این مراحل ، خانواده و نزدیکان حتی ممکن است به اشتباه تصور کنند که فرد در حال انجام کار خوبی است.

6. اختلال اضطراب و افسردگی مختلط
در اختلال اضطراب - افسردگی ، کلینیک بسیار شبیه افسردگی است ، اما در افسردگی ، سندرم های افسردگی همیشه در سطح بالایی ظاهر می شوند. در این حالت ، هر دو علائم اضطرابی و افسردگی به طور مساوی با هم ترکیب می شوند.

7. اپیزود روان پریشی افسردگی
شکل خاصی از یک دوره افسردگی ، افسردگی روان پریشی یا هذیانی است. روان پریشی نوعی بیماری است که در آن افراد چیزهایی را که وجود ندارند (توهم) می بینند یا می شنوند یا عقاید یا عقاید نادرستی دارند (توهم). انواع مختلف توهمات وجود دارد مانند خود سرزنشي بدون علت (هذيان گناه) ، تباهي مالي (توهم فقر) ، احساس بيماري غيرقابل درک (هذيان هيپوکندريا). افراد مبتلا به افسردگی هذیانی تقریباً همیشه به درمان روانپزشکی بستری نیاز دارند. قسمت های روان پریشی می توانند تک قطبی یا دو قطبی باشند.
8- افسردگی غیرمعمول
این نوع افسردگی با حساسیت بیش از حد و نوسانات خلقی ، پرخوری و خواب آلودگی و حملات وحشت مشخص می شود. این نوع افسردگی خفیف است و می تواند دو قطبی باشد.

9. اختلال افسردگی فصلی
این نوع افسردگی شبیه افسردگی غیرمعمول است و با تغییر آب و هوا فصلی جریان می یابد ، بیشتر اوقات در پاییز یا زمستان. معمولاً وقتی فصل به پایان می رسد ، افراد دوباره عملکرد طبیعی خود را از سر می گیرند.
10. اختلال افسردگی مختصر
این یک نوع خفیف تر از افسردگی است که بیشتر در جوانان دیده می شود و با دوره های کوتاه افسردگی کمتر از 2 هفته مشخص می شود.برای درمان افسردگی بامادرارتباط باشید.
 

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...