رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

سلام

کلمه ای که این روزها بیشتر به گوشمان می خورد "بورس" هست ، در رادیو ، تلوزیون ، اینترنت و ... همه دارن میان به طرف بورس حتی افراد عادی که در اثر جو سازی احساسی عمل می کنند و یک دفعه حجم بزرگی را خریداری می کنند . دسته آخر هم احساسی می فروشند. 

چطوری بگم بعضی از افرادی که سرمایه گذار حرفه ای هستند و به نوعی خودشون محو بازارند یک چیزی بهشون الهام میشه که باید بفروشند یا بخرند .

بورس بازار خرید و فروش حرفه ای و علمی هست تا اینجا که من میدونم  اگر چند سالی را در بازار باشی یک چیزای برای شما هویدا می شود که بقیه درک نمی کنند شاید خودت هم ندانی ولی داری اصولی رفتار می کنی.

بطور اساسی باید علم هرچیز را دارا باشی چه برسد بورس که علم کامل است . اول باید اصطلاحات را فرابگیری ، تحلیل را فرابگیری ، بتوانی اخبار سیاسی و ... تحلیل کنی  و... گفتم سیاست بله چون سیاست یکی از ارکانی هست که با بازار مالی در ارتباط است به نظرم بعضی از جنگ ها و لشکر کش ها برای تقویت یا زمین زدن منابع مالی است!

الان هم باید از خودت سوال کنی چرا دولت همه را می کشه به طرف بورس ؟

چرا سود بانکی را دست کاری کرد ؟

پول را عوض کنه چی میشه ؟

چرا یکدفعه گفت سهام عدالت را آزاد کنید و.... این ها ممکنه همه با هم در اتباط باشه 

خلاصه اینکه تحلیلگر باشی اخبار و... را رسد کنی .

یک چیزی هم که الان مد شده فیلم های شخصی اینستاگرام یا کانال فلانی همه هم ماشالله دکتر مهندس انوقت با اینهمه دکتر مهندس نمی دونم چرا وضع مملکت اینطوری هست !

طرف میاد یه فیلم و صدای رو گوش میده میگم من دیگه بلدم نخیر جانم اگر اینطوری بود که همه الان نمی دونم بیل گیس بودن اصل اول اینکه کسی تجربه و اطلاعات اساسی را رایگان در اختیار کسی قرار نمی دهد بجز یکسریها

2 اینکه منابع فراگیری و اطلاعات شما کجاست آیا معتبره ؟ (این مورد در همه زمین ها یک اصله حتی گذراندن دوره آموزشی کوتاه )

مثلا صندوق ضامن نقدشوندگی به نظرم خیلی مهمه ! اگر شما بین دو صندوق ماندید یکی 30 بدون ضامن میدهد یکی دیگر 18 با ضامن کدام یکی را انتخاب می کنید ؟ من 18 با ضامن بانکی شما چی ؟

البته موارد دیگر صندوق باید برسی شود مثلا کالا هاش و... اینکه آمارش در 6 ماه چگونه بوده و.....

اینا را گفتم و خیلی ها را هم نگفتم چون نمی دانم یا.... بورس الکی نیست و باید یک نقشه و برنامه برای خودت ترسیم کنی و بعد وارد بشی ( استراتژی )

 

 

امیدوارم شما هم در این بحث شرکت کنید.

 

 

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...