رفتن به مطلب

طراحی هوم آفیس


sepehrioo

ارسال های توصیه شده

از آنجایی که قرار است ساعت‌های طولانی را در این اتاق صرف انجام کارهایمان کنیم، پس نحوه‌ی طراحی دکوراسیون داخلی اتاق کار خانگی بسیار حائز اهمیت است. برای آنکه بتوانید یک اتاق کار زیبا و درعین حال کاربردی داشته باشید، نیاز است نکاتی را در طراحی هوم آفیس رعایت کنید. در این مقاله شما را با اصول دیزاین اتاق کار خانگی و نکات مهم آن آشنا می‌کنیم.

طراحی هوم آفیس را از کجا شروع کنیم؟

برای داشتن یک اتاق کار خانگی اولین قدم، انتخاب یک مکان مناسب است. همان‌طور که گفتیم شما قرار است ساعت‌های طولانی در این اتاق مشغول کار باشید، پس مهم است که فضایی را انتخاب کنید که حس خوبی به شما بدهد. بهتر است مکانی را برای ایجاد اتاق کار خانگی خود انتخاب نمایید که در آن حس خفگی و محدود بودن به شما دست ندهد. همچنین سعی کنید فضایی که انتخاب می‌کنید در گوشه‌ا‌ی دنج و به ‌دور از سروصدا و رفت‌وآمد باشد تا بتوانید با تمرکز بیشتری به انجام کارهای خود بپردازید.

بعد از انتخاب فضای مناسب نوبت به مهم‌ترین بخش کار، یعنی طراحی داخلی هوم آفیس می‌رسد. اهمیت طراحی مناسب هوم آفیس (اتاق کار خانگی) زمانی بیشتر به چشم می‌آید، که فضای شما کوچک و محدود باشد. گرچه در فضاهای بزرگ هم چیزی از اهمیت طراحی داخلی هوم آفیس کم نمی‌شود، اما به دلیل محدودیت‌هایی که در فضاهای کوچک وجود دارد طراحی داخلی برای ایجاد یک فضای کاری مناسب نقش پررنگ‌تری را ایفا می‌کند.

انتخاب میز و صندلی مناسب

مهم‌ترین نکته در طراحی دکوراسیون هوم آفیس ، انتخاب یک میز و صندلی مناسب برای کار است. شاید بپرسید چرا مهم‌ترین نکته؟ پاسخ این است که در هر محیط کاری، راحتی و سلامت شما از هر چیزی مهم‌تر است. شما قرار است ساعت‌ها از میز و صندلی استفاده کنید و چنانچه این میز و صندلی‌ استاندارد و مناسب نباشد، می‌تواند علاوه بر ایجاد حس خستگی زودهنگام، در طی زمان مشکلاتی را نیز برای سلامتی شما ایجاد نماید. به یاد داشته باشید که صندلی که برای اتاق کار خود در خانه انتخاب می‌کنید باید چند ویژگی داشته باشد، که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

  • صندلی مناسب برای اتاق کار خانگی باید استاندارد و ارگونومیک بوده  و اندازه آن با میز کارتان کاملاً متناسب باشد تا در ساعاتی که از آن استفاده می‌کنید احساس راحتی داشته باشید.
  • بهتر است صندلی که انتخاب می‌کنید هم محکم باشد و هم انعطاف‌پذیر. صندلی‌هایی که قابلیت تنظیم ارتفاع دارند و برای قسمت گردن و کمر دارای پشتیبان هستند بهترین گزینه به شمار می‌روند.

به خاطر داشته باشید استفاده از صندلی‌های نامناسب مانند صندلی آشپزخانه، ممکن است در کوتاه‌مدت یک‌ راه‌حل اقتصادی و به‌صرفه باشد، اما در درازمدت باعث کاهش بهره‌وری و سلامت شما می‌گردد. در مورد میز کار نیز بهتر است، میزی را انتخاب کنید که جمع‌وجور و درعین‌حال جادار باشد تا بتوانید از فضای اتاق کار خود حداکثر استفاده را ببرید.

نورپردازی صحیح و مناسب فضای اتاق کار خانگی

دومین اصل مهم در طراحی دکوراسیون اتاق کار خانگی ، استفاده از نورپردازی اصولی و مناسب است. نور کم اتاق کار، موجب ایجاد سردرد و خستگی در چشمان می‌شود و تأثیر فراوانی در کاهش میزان راندمان کاری شما در خانه دارد. با توجه به این موضوع، شما باید از کافی بودن نور اتاق خود مطمئن شوید.

بدون شک نور طبیعی مناسب‌ترین نور برای اتاق کار است و اگر اتاق کار خانگی شما پنجره دارد باید بگوییم شما خیلی خوش‌شانس هستید. در این صورت بهتر است میز کار خود را روبه‌روی پنجره قرار دهید تا از نور آن به‌اندازه کافی استفاده نمایید. برای نورپردازی اتاق این نکته را به خاطر داشته باشید، که استفاده از یک منبع نوری سقفی به‌تنهایی کافی نیست و بهتر است در کنار آن حتماً از یک یا چند وسیله جانبی روشنایی دیگر مانند چراغ مطالعه نیز استفاده کنید.

استفاده بهینه از فضا با طبقه بندی های دیواری و شلف ها

یکی دیگر از اصول مهم در طراحی دکوراسیون اتاق کار خانگی ، استفاده بهینه از فضا است. امروزه اکثر خانه‌های آپارتمانی فضای محدودی برای طراحی هوم آفیس دارند. ازاین رو استفاده بهینه از فضا در طراحی داخلی هوم آفیس بسیار مهم است. برای آنکه بتوانید از فضای اتاق خود حداکثر استفاده را ببرید و محیطی منظم، مرتب و ایده آل داشته باشید، به شما پیشنهاد می‌کنیم از شلف ها و طبقه‌های دیواری استفاده نمایید.

 با کمک این طبقه‌ها می‌توانید تمامی وسایل اتاق کار خود را سازمان‌دهی کنید و جلوه‌ای زیبا و منظم به فضای کار خود ببخشید. همچنین با استفاده از طبقه‌بندی‌های دیواری و شلف های باز، می‌توانید محیطی جذاب و مدرن برای اتاق کار خود طراحی نمایید. به خاطر داشته باشید که این شلف‌ها و طبقه‌های دیواری تنها برای قرار دادن کتاب و دیسک و وسایل کاری نیست، بلکه می‌توانید از آن‌ها برای قرار دادن گلدان‌های کوچک و زیبا و اکسسوری های موردعلاقه‌تان نیز استفاده کنید و یک فضای کار بسیار شیک و دوست‌داشتنی برای خود ایجاد نمایید. برای استفاده از این طبقه‌ها شما هیچ محدودیتی ندارید و در صورتیکه امکان داشته باشد، می‌توانید آن‌ها را تا سقف ادامه دهید و از این طریق وسایل بیشتری را سازمان‌دهی نمایید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...