رفتن به مطلب

مشاوره


ارسال های توصیه شده

با عرض سلام خدمت شما عزیزان بزرگوار
ممنون میشم منو راهنمایی کنید
به عنوان پیشکسوت در این رشته خواستم بنده رو راهنمایی کنید.دانشجوی شهرسازی ترم آخر هستم و در حال شروع برای نوشتن پایان نامه.
بعد از پایان دوره کارشناسی باید به خدمت سربازی برم و برای ارشد هم ثبت نام کرده ام.به نظر شما ارشد رو بخونم و ادامه بدهم یا بعد از خدمت به ارشد فکر کنم و همچنین شما راه رفته اید و تجربه بیشتری دارید که چه کاری بهتر است و در کجا می شود فعالیت داشت از باب شاغل شدن.
چراغ راه شمایید...

 

bahman5414@gmail.com

 

ارادتمند "عزیزی"

لینک به دیدگاه

سلام.

اگر قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و بالاتر رو داری، پیشنهاد من اینه که قبل از سربازی باشه.

اگر در همین مقطع میتونی طرح پژوهشی برای کسری خدمت بگیری یا فرصتی داری که سربازیت رو کوتاه تر یا بهتر کنی، میتونی الان و قبل از ارشد به سربازی بری. ولی معمولاً چون تو مقطع کارشناسی طرح های کسری خدمت نمیدن، واسه همین پیشنهاد دادم که بعد از کارشناسی ارشد باشه.

اما در زمینه شاغل شدن، متأسفانه مثل خیلی از مشاغل مهندسی دیگه و حتی بدتر از خیلی هاشون، شرایط بازار کار شهرسازی شرایط خوبی نیست. فارغ التحصیلهای خیلی زیاد در قیاس با فرصتهای شغلی کم که باعث سواستفاده کارفرماها از این شرایط میشه. در حال حاضر یه سری شرکت های مشاور که طرح های توسعه شهری رو تهیه میکنن، شهرساز جذب می کنن. تو شهرهایی که دفاتر نوسازی و تسهیلگری وجود داره، این دفاتر هم جذب نیروی شهرسازی می کنن. همینطور یه سری جاهای دولتی. یا اینکه بخوای به صورت شخصی پروژه بگیری انجام بدی که نیاز به رابطه هست.

در مجموع اگر به دنبال شاغل شدن برای کسب درامد مناسب هستی، پیشنهاد میکنم تا دیر نشده و اول کار هستی، به علایق و توانایی های خودت تو هر زمینه ای خوب فکر کن. اگه واقعا این علاقه و توانایی رو تو شهرسازی دیدی، ادامه تحصیل بده. تو این ادامه تحصیل هم خیلی زیاد روی تسلط روی نرم افزارهای مختلف کار کن. تو هیچ رشته ای از جمله شهرسازی دانشگاه و مدرک برای بازار کار به تنهایی کافی نیست.

در آخر هم امیدوارم هرمسیری که انتخاب میکنی، موفق باشی :a030:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...