رفتن به مطلب

چیدمان بخش پذیرایی منزل


sepehrioo

ارسال های توصیه شده

المان ها و ایده های زیادی وجود دارند که کمک می‌کنند دکوراسیونی زیبا برای پذیرایی خود ایجاد کنید. در ادامه قصد داریم نکاتی برای ایجاد تغییرات و تزیین در دکوراسیون پذیرایی را برای شما بیان کنیم که برای انجام آنها نیاز به کمی زمان و اندکی هزینه دارید:

تغییر چیدمان سالن پذیرایی با مبلمان

از آنجایی که قسمت اعظم یک اتاق پذیرایی را مبلمان آن اشغال کرده است، می توانید با چیدمان مبلمان، یک تغییر اساسی در دکوراسیون آن ایجاد کنید.

می‌توانید به جای چیدمان مبلمان روبروی همدیگر، از چینش مبل و صندلی در مقابل یکدیگر استفاده کنید. این ایده در منازل ایرانی به ندرت استفاده شده و می‌تواند باعث ایجاد جلوه ای نوین و جدید در پذیرایی خانه شما بشود.

در ایده تغییر دکوراسیون داخلی پذیرایی با چیدمان مبل، می توانید به جای ست کردن رنگ مبلمان، از رنگ های متضاد استفاده کرده و آنها را به صورتی بچینید که تضاد رنگی‌شان به چشم بیاید. اگر در انتخاب رنگ ها دقت بالایی داشته باشید یا از یک طراح حرفه ای دکوراسیون کمک بگیرید، زیبایی آن در پذیرایی منزل شما وصف ناپذیر خواهد بود.

همینطور به قالیچه قهوه ای رنگ میان این دو نوع مبل و رنگ آن دقت کنید.

ایده بعدی برای تزیین اتاق پذیرایی، استفاده از چیدمان مبلمان با فضای سفید یا خالی است. در این ایده مبل های کلاسیک یا مدرن خود را با فاصله نسبتا زیاد از یکدیگر قرار داده و در فضاهای خالی به وجود آمده از دیگر اِلمان های تزئینی استفاده می‌کنید.

تزیین اتاق پذیرایی با رومیزی

شاید تا به حال به نقش رومیزی در زیبایی و تزیین اتاق پذیرایی منزل خود دقت نکرده باشید. دقیقا همین بخش های کوچک منزل اند که باعث ایجاد زیبایی های خیره کننده و قالب رنگی چشم نواز در آن می‌شوند.

بهتر است کمی از ایده های قدیمی برای خرید و یا دوخت رومیزی فاصله گرفته و با استفاده از پارچه‌های جدید، برای میز ناهار خوری و همینطور میز‌های مبلمان منزل، رومیزی‌های جدیدی تهیه کنید.

البته نوع رومیزی باید نسبت به فضای داخلی خانه انتخاب شود. اگر تزیین اتاق پذیرایی و دکوراسیون منزل به سبک ایرانی صورت گرفته باشد، در استفاده از رومیزی انتخاب‌هایی با همین سبک خواهید داشت، اما در منازل با طراحی جدید و مخصوصا دارای مبلمان مدرن، دست شما برای استفاده از رومیزی های طرح جدید و فانتزی بسیار باز است.

در ادامه دو نمونه از انواع رومیزی مدرن را مشاهده می‌کنید:

پارچه های رنگی برای تغییر دکوراسیون پذیرایی

ایده تزیین اتاق پذیرایی با استفاده از پارچه های رنگی، راهکار دیگری است که می‌توانید با استفاده از آن فضای تکراری این بخش از آن خانه را دستخوش تغییرات کنید.

در این ایده شما می‌توانید با استفاده از پارچه‌های رنگی، تغییرات جالبی در دیوار پذیرایی خود به وجود بیاورید. راهکار اول این است که آنها را در قسمت های مختلف و حتی به صورت سرتاسری روی یک قسمت از دیوار قرار دهید.

راهکار دیگر این است که پارچه‌های رنگی را بر روی مبلمان استفاده شده در اتاق قرار داده و رنگ آنها را با پارچه قرار گرفته بر روی دیوار یا کاغذ های دیواری منزل ست کنید. با مشاهده تصاویر زیر که نمونه‌هایی از این دست هستند، مطمئنا دید بهتری به این نوع تزئینات پیدا خواهید کرد.

 

منبع: تهران دیزاین سنتر

 
لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...