رفتن به مطلب

دانلود مقاله شهر و سیستم های شهری در عصر نوین اطلاعات و ارتباطات


ارسال های توصیه شده

مقاله شهر و سیستم های شهری در عصر نوین اطلاعات و ارتباطات نوشته جهانگیر حیدری که در دومین کنگره تخصصی مدیریت شهری ایران ارائه شده رو به صورت PDF از پیوست می تونید دانلود کنید.

چکیده

به عقیده بسیاری از صاحب نظران، توسعه تاریخی تمدن بشری را می توان با چیره گی و تسلط اقتصاد پایه توصیف کرد. به همین منظور تاکنون چهار دوره یا عصر متفاوت اقتصادی را در عمر جوامع بشری دسته بندی گردیده که عبارتند از: عصر کشاورزی، عصر صنعتی، عصر خدمات، عصر اطلاعات، دانایی و شبکه ای. در عصر کشاورزی، عرصه های روستایی کانون فعالیت و زندگی بوده اند. عصر صنعتی با آغاز پدیده ی شهرنشینی دیده شده که در این میان گسترش شبکه های نوین حمل نقل نقشی کلیدی در فرایند شهرنشینی ایفاء نموده است. عصر خدمات نیز بالطبع با غلبه و گسترش بخش خدمات قابل شناسایی است. عصر اطلاعات، دانایی و شبکه ای نیز (همانطور که از عنوانش پیداست) دوره ای است که سیستم های ارتباط از راه دور در تار و پود جوامع انسانی ریشه دوانیده و برخی از فضاهای فیزیکی جای خود را به فضاهای مجازی داده اند. به همین منوال در هر کدام از اعصار گفته شده، سیستم های شهری شکل و آرایش خاصی به خود گرفته اند که با دوره ی قبل از خود متفاوت می باشند. در جدیدترین عصر که از آن به عنوان عصر اطلاعات نام برده شده، توسعه و گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات بر اغلب فعالیت های انسان اثر گذاشته است که جلوه بارز آن مکان های شهری می باشد و شهرهایی که از این نوع فناوری بیشتر بهره مندند بالطبع اکثر فعالیت ها در آنها به شکل و سرعت دیگری صورت می گیرد. در این بین برخی از اشکال ارتباطی که مابین شهرها راهسازی بترتیب اولویت ومیزان تاثیرگذاری بشرح زیرمی باشند: 1- عدم بموقع پرداختی ها 2- شرایط جوی نامناسب 3- معارضین شخصی 4- معارضین دولتی5- تغییرات دستورکارهاوقراردادهاونقشه ها 6-کمبودمصالح وتجهیزات 7- عدم ابلاغ بموقع نقشه ها8- حوادث قهری9- عدم بموقع تحویل زمین10- پیمانکاران جزء 11- تعطیلات رسمی.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...