رفتن به مطلب

9 اشتباه رایج در طراحی داخلی


ارسال های توصیه شده

طراحی داخلی و جورکردن تزیینات داخل منزل و همخوانی رنگ‏ها با وسایل معمولا از کارهایی است که همه دوست دارند در مورد آن اظهارنظرکنند. رنگ‏هایی که برای دکوراسیون منزل انتخاب می‏کنید، مبلمان مورد علاقه شما و ریزه کاری‏های تزیینات همه و همه راهنمای خوبی است که شما به فضای ایده‏آل خود برسید .

این مطلب به شما کمک میکند تا الزاماتی که در مورد تزئیناتو دکوراسیون داخلی منزل یا محل کارتان باید در نظر بگیرید را رعایت کنید. گاهی دانستن کارهایی که نباید انجام دهیم مفیدتر و کامل‏تر از کارهایی است که باید انجام بدهیم.

گاهی اوقات حتی ممکن است در اتاق هایی هم که با ترفند های علمی طراحی داخلی تزیین شده اند هم مشکلات و قوانین این بایدها و نباید ها دیده شود.

 

image.gif.c46e90714c90047a8808bf6be7dc4492.gif

 

 

اشتباه اول : فرش های کوچک را انتخاب نکنید.

یکی از رایج ترین اشتباهات در دکوراسیون داخلی که بسیار دیده می شود، استفاده از فرش های کوچک در اتاق پذیرایی یا ناهار خوری است.استفاده درست از این مناطق به این صورت است که باید از فرش هایی استفاده شود که مبلمان یا میز ناهارخوری روی آن بنشیند، نه اینطور که قسمتی از مبل یا ناهارخوری روی آن باشد.

 

 

image.gif.ed1f36f2c9637325c352d8558c41463c.gif

 

اشتباه دوم : ابتدا رنگ را انتخاب نکنید.

اولین کاری که باید برای دکوراسیون و طراحی داخلی منزل انجام بدهید خرید وسایل اصلی و تعیین اندازه آن‏ها است. بعد از تصمیم‏گیری در مورد این خرید، شما می‏توانید بر اساس نوع و طرحی که در نظر دارید رنگ را انتخاب کنید .

 

image.gif.238c14cd350433896a702fee8e898455.gif

 

اشتباه سوم : لوستر را خیلی بالا آویزان نکنید.

وقتی حلق آویز لوستر را بیش از حد به سقف نزدیک می‏کنید، نور را در واقع محدود کرده‏اید و بنابراین اتاق تاریک‏تر به نظر می‏رسد. شما در واقع نور را به سمت سقف راهنمایی می کنید نه به اطراف. بنابراین جهت گسترش مفید تر نور باید لوستر را پایین تر نصب کنید.

 

 

image.gif.13b308f9be7ad4ea76fa12c1331f8c96.gif

 

 

اشتباه چهارم: تابلوهای نقاشی و آثار هنری را خیلی بالا و نزدیک به خط سقف آویزان نکنید.

خیلی ها دلیل این اشتباه را این می‏دانند که آثار هنری از دور جلوه‏ی بیشتری خواهد داشت، اما در واقع تابلوها و آثار هنری بهتر است در راستای خط دید قرار بگیرند تا جلوه‏ی مثبت‏تری در دکوراسیون خانه ایجاد کنند.

 

 

image.gif.b0a633a947857a6c8f64440f5a8a3106.gif

 

اشتباه پنجم : پرده یا دراپه های کوتاه را انتخاب نکنید.

پرده یا دراپه‏ها باید به اندازه‏ای بلند باشند که به سطح زمین رسیده باشند یا با کمی فاصله از آن قرار بگیرند . پرده هایی که کوتاه هستند باعث می‏شوند دیوار کوتاه‏تر از چیزی که هست نشان داده شود و جلوه‏ی خوبی نخواهد داشت.

 

 

image.gif.3c38b6c70ec7e5401c0790949a96343c.gif

 

اشتباه ششم :از کوسن و بالشت های متعدد استفاده نکنید.

کوسن ها و بالشت‏ها تزئینات خاصی برای جلوه‏ی زیبایی منزل و مبلمان هستند. اما نباید به اندازه‏ای متعدد باشند که وقتی روی مبل می‏نشینید یا دراز می‏کشید مجبور شوید آنها را از اطراف خود بردارید. در واقع هر چه تعداد بالشت‏ها و کوسن‏ها بیشتر باشد منزل شما به‏هم‏ریخته و نامرتب‏تر دیده خواهد شد.

 

طراحی داخلی شلوغ

 

اشتباه هفتم : برای اتاقتان موضوع انشا درست نکنید.

منظور از موضوع انشا این است که در دکوراسیون داخلی منزل از روندی تکراری که مربوط به هم می‏شوند استفاده نکنید. مثلا اگر شکل و شمایل قدیمی و کلاسیک را می‏پسندید حتما نیاز نیست که همه‏ی موارد یک روند خسته‏کننده داشته باشند.

شاید ارتباطی که بین همه‏ی وسایل به وجود می‏آید ابتدا سرگرم‏کننده باشد، اما پس از مدتی کسل‏کننده خواهد شد و شما تصمیم به تعویض خواهید گرفت و هزینه های هنگفتی را متحمل می‏شوید. به عنوان مثال اگر شما از موضوع جنگل و زیبایی‏های آن میخواهید در طراحی داخلی منزل خود  استفاده کنید، نیازی نیست که گورخر یا میمون داخل فضا برای زیبایی بگذارید. کافیست طرحی مدرن از یک گورخر را روی یک یا دو عدد از کوسن ها چاپ کنید و نمایش دهید.

 

 

فضای راحت مبلمان منزل

 

اشتباه هشتم : از وسایلی که راحتی را برای شما فراهم نمی‏کنند استفاده نکنید.

به عنوان مثال ممکن است یک مبلمان از نظر شما زیبا باشد، اما پس از استفاده متوجه راحت نبودن و بلا استفاده بودن آن بشویم. در این صورت نیاز هست که در مورد وسایل اصلی تزیینات‏تان بسیار دقیق و درست تصمیم بگیرید و راحتی استفاده از آن وسیله را شرط اصلی خریدتان قرار دهید.

 

مبلمان منزل

 

اشتباه نهم : مبلمان را به دیوار ها نچسبانید.

گاهی اوقات اندازه اتاق می‏تواند این مسئله را دشوار کند، اما سعی کنید مبلمان را از دیوارها جدا کنید تا برای گفتگو با اعضای خانواده نزدیک تر و صمیمی تر باشید. این امر به ویژه در اتاق‏های نشیمن و اتاق‏های خانوادگی بسیار مهم است.

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...