رفتن به مطلب

اطلاعات کلی درباره فر پیتزا


ارسال های توصیه شده

در این مقاله می‌خواهیم شمارا با دستگاه پیتزا پز و یا همان فر پیتزا که یکی از اصلی‌ترین لوازم فست فود و رستوران‎ها است آشنا کنیم. لازم است که نحوه استفاده از دستگاه پیتزا پز و یا همان فر پیتزا را در ابتدای کار به‌طور کامل یاد بگیرید.

برای این کار باید انواع فر پیتزا که جز اساسی تجهیزات صنعتی آشپزخانه است را بهتر بشناسید و ویژگی‌های هرکدام از آن‌ها را با توجه به سرمایه خود بدانید و کار کردن با آن را یاد بگیرید. برای تعیین فر پیتزا باید بدانید چند نوع از فر پیتزا پز موجود است و ویژگی‌های هر پیتزا پز و قیمت پیتزا پز چقدر است.
در بیشتر نواحی جهان فرهای پیتزا به‌صورت برقی تهیه و به فروش می‌رسند ولی در کشور ما یعنی ایران به دلیل پایین بودن نرخ گاز به نسبت برق بیشتر کارفرماها ترجیح می‌دهند که نوع گازی آن را تهیه نمایند. طبخ پیتزا دورن فرهای برقی به نسبت گازی بهتر می‌باشد و این امر صد درصد هم نیست و بعضی از افراد خبره نیز هستند که پیتزای گازی را بهتر از نوع برقی آن می‌دانند.


عملکرد فر پیتزای ریلی چیست؟

می‌توان گفت که فرهای پیتزای ریلی معمول‌ترین نوع
فر پیتزا صنعتی در جهان می‌باشند، اما سادگی در استفاده از این فر باعث شده که نیاز کارفرمایان به کارگران پیتزا پز را به حداقل برساند. باید توجه داشت که ظرفیت پخت به حرارت و زمان نیز وابسته است. هر چه مدت پخت را بیشتر کنیم، حرارت را کمتر، پیتزایی باکیفیت بهتر خواهیم داشت.


%D9%81%D8%B1%D9%BE%DB%8C%D8%AA%D8%B2%D8%


تفاوت فر صندوقی و فر ریلی در چیست؟

ازلحاظ بازه زمانی فر صندوقی پیتزا قدیمی‌تر از فر ریلی پیتزا می‌باشد و فست فودهای سنتی و قدیمی‌تر از این نوع فر استفاده می‌کنند.شیوه طبخ پیتزا در فرهای صندوقی پیتزا به این روش است که پیتزا در محفظه فر قرار می‌گیرد و بدون جابه‌جایی پخت را شروع می‌کند و به اتمام می‌رساند. در این فر زمان پخت پیتزا بیشتر می‌باشد و اگر شما درآن‌واحد تعداد بیشتری پیتزا برای پخت نیاز داشته باشید، میتوانید تعداد واحدی در زمان مشخص به دستگاه بدهید.%D9%81%D8%B1%D9%BE%DB%8C%D8%AA%D8%B2%D8%
نحوه استفاده از فر پیتزا به چه صورت است؟

قبل از استفاده از
فر پیتزا شیر گاز را بازکنید و فر را به برق وصل کنید. حتماً تهویه فر را روشن کنید. بعد از خاموش کردن دستگاه یک ساعت بعد می‌توانید دستگاه را روشن کنید.
دما و زمان پخت پیتزا را تنظیم می‌کنیم تا در زمان معین پیتزا پخته شود. بعد از تمام شدن کار حتماً شیر گاز را ببندید.

چگونه یک فر پیتزا خوب انتخاب کنیم؟

در فست فود ها و رستوران‌ها از فر پیتزای گوناگونی استفاده می‌شود که با توجه به کاربرد آن‌ها در
تجهیزات صنعتی آشپزخانه مصرف می‌شوند. بیشتر رستوران‌ها از فر ریلی و صندوقی استفاده می‌کنند. انتخاب یک فر پیتزای باکیفیت نقش مهمی در راه‌اندازی رستوران و فست فود دارد. باید به موارد گنجایش و دسترسی آن نیز توجه داشت.
امروزه مردم به دلیل کم بودن وقت و پختن سریع بیشتر به غذای فست فودی روی می‌آورند که محبوب‌ترین این نوع غذاها پیتزا می‌باشد.%D9%81%D8%B1%D9%BE%DB%8C%D8%AA%D8%B2%D8%

برای پخت انواع پیتزا کدام فر پیتزا کاربرد دارد؟

فر پیتزا در مدل‌های مختلف وجود دارد، مانند: فر ریلی، صندوقی، گردان و آجری. پیتزاهایی که به روش ایتالیایی و آمریکایی پخت می‌شوند از فر ریلی استفاده می‌کنند. موارد استفاده این نوع فرها در فست فودهای کوچک، مدارس، بوفه‌ی ورزشگاه‌ها و یا برای پخت پیتزاهای مخصوص ایتالیایی می‌باشد. در پخت پیتزا به روش ایتالیایی از فر پیتزا گردان استفاده می‌شود. فر صندوقی برای انواع پیتزاها کاربرد دارد.

فر پیتزا آجری چیست ؟

طرح اولیه فر آجری از طبخ و پخت غذا از گذشته الهام گرفته است. فر پیتزا آجری از کف گنبدی تشکیل‌شده است که در مقابل دمای بالا مقاوم هستند. فر پیتزا آجری سوخت آن از چوب است که می‌توان از گاز و زغال هم استفاده کرد.فر پیتزا از سه شیوه برای حرارت دادن استفاده می‌کند : رسانشی، جابجایی، انعکاسی
فر پیتزا شش بشقابه چیست؟

فر پیتزا شش بشقابه از نوع صندوقی است که گنجایش آن شش‌تایی است و در دو نوع یک طبقه و دوطبقه وجود دارد.
گنجایش فر پیتزا در یک طبقه به‌صورت شش‌تایی و نه‌تایی و دوازده‌تایی می‌باشد و برای دوطبقه آن به‌صورت دوازده‌تایی و هجده‌تایی و بیست‌وچهار تایی می‌باشد. این فر روی میز و پایه قرار می‌گیرد. کار کردن با آن به دلیل داشتن دستگیره چوبی آسان است.
چه نکاتی هنگام تمیز کردن فر پیتزا باید رعایت کنیم؟

ابتدا باید صبر کنیم تا فر سرد شود و بعد اقدام به تمیز کردن آن کنیم. برای تمیز کردن فر ریلی ابتدا باید بررسی کنیم که از برق کشیده شده باشد و سپس نوار نقاله را برداشته و از یک تمیزکننده استفاده کنید و روی فر ریلی اسپری کنید و بعد از اتمام کار اجزای فر را سر جای خود بگذارید. زمانی که فر پیتزا گرم است از مواد شوینده و آب ریختن بر روی فر حتماً خودداری کنید. برای تمیز کردن بدنه فر از دستمال می‌توانید استفاده کنید.

منبع: فر پیتزا صنعتی, تهران تجهیز

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...