رفتن به مطلب

معرفی فیروزه کوبی ، هنر اصفهانیان


ارسال های توصیه شده

هنر فیروزه کوبی که قدمت زیادی ندارد در ابتدا در مشهد و سپس اصفهان انجام می‌شده است. این هنر زیبا و چشم‌نواز توسط استاد فیروزه کوب بر روی ظروف مسی انجام می‌شود. زیبایی و چشم نوازی ترکیب فیروزه و مس باور نکردنی است و چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. این هنر زیبا که بر روی فلزهای دیگری هم می‌تواند انجام شود اما معمولاً بر روی مس پیاده می‌شود.
ظروف فیروزه کوبی ای که توسط استاد فیروزه کوب ساخته می‌شود بسیار متنوع هستند. مانند کشکول فیروزه کوب، تنگ فیروزه کوب، سرویس شربت خوری فیروزه کوبی، شکلات خوری فیروزه و غیره. از بهترین تولید کنندگان فعال در این زمینه فیروزه کوبی حامد کریمی است که در میدان نقش جهان اصفهان هم فعالیت دارد. این برند همواره در تلاش است مشتریان را با کیفیت و گارانتی بلند مدت خود راضی نگه دارد.

مراحل فیروزه کوبی

در مرحله اول فیروزه کوبی ظرف مسی به عنوان زیر ساخت فیروزه کوبی توسط استاد کار بلد ساخته می‌شود.

در مرحله دوم قطعات فیروزه بر روی ظرفی که در مرحله قبل آماده شده بود توسط استاد چسبانده می‌شود. برای این کار از لاک گردویی یا چسب مخصوص سنگ استفاده می‌شود. استادکار فیروزه کوب قطعات فیروزه را با مقاش بر روی ظرف قرار می‌دهد. مرحله آخر پس از چسباندن فیروزه‌ها صیقل دادن آن است. به این منظور ابتدا بر روی کل قسمت فیروزه کوبی شده چسب می‌زنند و سپس آن را ساب می‌دهند تا فیروزه‌ها نمایان شود. بعد از این مرحله ظرف را پولیش می‌دهند تا براقیت لازم را پیدا کند. و درخشندگی آن به زیبایی آن بیفزاید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...